گوناگون
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۴۰۰ سه شنبه ۲۵ خرداد

نسخه جدید قانون امنیت دیتای چین تصویب شده و بر طبق آن شرکت هایی که «اطلاعات اصلی» را بدون اجازه به خارج منتقل کنند با جریمه سنگین یا تعطیلی روبرو می شوند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۴۰۰ دوشنبه ۲۴ خرداد

به گزارش ایلنا، شرکت فولاد هرمزگان یکی از بزرگترین شرکت‌های تولید فولاد کشور است که از محصولات آن برای ساختن پروفیل، لوله‌های آب و نفت، مخازن تحت فشار و قطعات سنگین فولادی و همچنین بدنه خودرو و لوازم خانگی استفاده می‌شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۴۰۰ دوشنبه ۲۴ خرداد

به گزارش پیوست، قائم مقام وزیر صنعت معدن و تجارت در نامه‌ای به بانک مرکزی، انجام هرگونه فعالیت در حوزه گواهی الکترونیکی از سوی بانک مرکزی بدون اخذ مجوز شورای سیاستگذاری گواهی الکترونیکی کشور را فاقد وجاهت قانونی اعلام کرد.
محمد صادق مفتح در نامه‌ای به قائم مقام بانک مرکزی اقدامات بانک مرکزی وشرکت خدمات انفورماتیک مبنی بر راه‌اندازی مرکز ریشه و مرکز میانی برای صدور امضای الکترونیکی را بدون اینکه مجوزهای لازم را از شورای سیاستگذاری گواهی الکترونیکی کشور دریافت کنند را فاقد وجاهت قانونی و خلاف قانون عنوان کرد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۴۰۰ دوشنبه ۲۴ خرداد

رییس شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: افتتاح «مرکز تبادل داده بین‌الملل»، علاوه بر فراهم‌ آوردن زمینه صادرات خدمات محتوایی تولیدکنندگان محتوا، گام مهمی در رفع انحصار واردات پهنای باند بین‌الملل است.
«حمید فتاحی» درباره مرکز تبادل داده بین‌الملل، اظهار داشت: یکی از اجزای زیرساختی سند مصوب طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات، مرکزی به نام تبادل داده بین‌الملل (IXP International) است که در این هفته به‌عنوان منطقه ویژه فناوری اطلاعات افتتاح می‌شود.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۴۰۰ دوشنبه ۲۴ خرداد

یکی از مدیران مایکروسافت می‌گوید در ایام شیوع ویروس کرونا، پایگاه های داده این شرکت به محلی برای خواب و استراحت کارمندان مبدل شده بود.
به نقل از سی ان بی سی، بر همین اساس کارکنان یادشده برای اینکه در راه بندان ناشی از خروج مردم از شهرها قبل از آغاز محدودیت های رفت و آمد گرفتار نشوند ترجیح می دادند اصلا از مراکز داده مایکروسافت خارج نشوند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۴۰۰ دوشنبه ۲۴ خرداد

به گزارش پیوست، ممنوعیت استخراج بیت‌کوین در چین گسترش یافته و حالا این ممنوعیت ایالت یونان را هم در برگرفته است. برای مدتی طولانی، تصور بر این بود که چین تنها روی معاملات پر نوسان رمزارز حساس است و بخش استخراج را به حال خود رها می‌کند. اما حالا دولت چین این هفته روی بلاک‌چین‌های مستقل تمرکز کرده است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۴۰۰ دوشنبه ۲۴ خرداد

به گزارش آی‌تی‌ایران، هارمونی سیستم‌عامل جدید هواوی برای دستگاه‌های هوشمند است. طبق اعلام هواوی، یکی از بارزترین ویژگی‌های این سیستم عامل، مصرف بهینه‌ باتری و شارژدهی طولانی‌تر است. آزمایش‌های جدید نیز این ادعا را ثابت کرده و عملکرد مثبت هارمونی را تأیید کرده‌اند. در ادامه به بررسی این موضوع و تفاوت زمان شارژدهی هارمونی با رابط کاربری اندرویدی EMUI 11 می‌پردازیم.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۴۰۰ دوشنبه ۲۴ خرداد

به گزارش دیجیاتو، یکی از منابع موثق حوزه فناوری، «ایوان بلس» با انتشار توییتی مشخصات کامل و رندری از وان پلاس نورد N200 5G به اشتراک گذاشت. به نظر می‌رسد این موبایل ارزان‌ترین گوشی وان پلاس با قابلیت پشتیبانی از شبکه 5G‌ باشد.

ادامه مطلب