ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۹ ارديبهشت

به گزارش ایسنا، دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور بر اهمیت نقش تشکل‌های نخبگانی در عصر فضای مجازی برای حفظ اقتدار ملی در دنیا تاکید کرد.
سیدابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور، در بیست و هفتمین کنفرانس مهندسی برق ایران که به میزبانی دانشگاه یزد برگزار شد گفت: در عصر فضای مجازی در کنار بخش خصوصی و تشکل‌های غیر انتفاعی و مردم نهاد باید تشکل‌های نخبگانی برای حفظ اقتدار ملی در این دوره جدید فعال باشند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۹ ارديبهشت

توانیر برای نخستین بار در تابستان امسال پایلوت کنترل بار مصرفی مشترکان برق را به کمک اینترنت اشیا انجام می‌دهد.
به گزارش روابط عمومی وزارت نیرو، هادی مدقق، مدیر کل دفتر مدیریت مصرف و امور برق مشترکان شرکت توانیر در نشستی با موضوع اینترنت اشیا در خصوص برنامه‌ها و اقدامات صنعت برق در حوزه تحول دیجیتال و مدیریت مصرف برق، سند برنامه اقدام مشترک وزارت‌خانه‌های نیرو و فناوری اطلاعات و ارتباطات را از نتایج خوب نشست اینترنت اشیا و در راستای توسعه کاربرد فناوری‌های نوین ICT در صنعت آب و برق با رویکرد تحول دیجیتال عنوان کرد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۹ ارديبهشت

دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه ایران نقش مؤثری در تحول و قانونگذاری جدید فضای مجازی ندارد، گفت: به دلیل این نقصان، برنامه‌های ایرانی بدون اجازه از گوشی کاربران حذف می‌شود.
به گزارش روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی کشور، سید ابوالحسن فیروزآبادی در بیست و هفتمین کنفرانس مهندسی برق ایران در دانشگاه یزد گفت: در عصر فضای مجازی در کنار بخش خصوصی و تشکل‌های غیر انتفاعی و مردم نهاد باید تشکل‌های نخبگانی برای حفظ اقتدار ملی، فعال باشند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۸ ارديبهشت

به گزارش ایسنا، رئیس سازمان فضایی ایران با اشاره به رشد صعودی اقتصاد فضایی تا سال ۲۰۴۰ گفت: خدمات فضایی از جمله بخش‌های پایین‌دستی صنعت فضایی است و تاکید داریم تا دانشگاه‌ها در این عرصه وارد شوند، چراکه ۸۰ درصد اشتغال و اقتصاد در این لایه رخ می‌دهد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۸ ارديبهشت

به گزارش پیوست، برندگان مناقصه تامین تجهیزات سخت‌افزاری مرکز داده بانک سپه اعلام شد.
مگفا و رمیس به صورت مشترک برندگان این مناقصه اعلام شده‌اند. شرکت رایانه خدمات امید به عنوان بازوی اجرایی بانک سپه برای اجرای پروژه‌های فناوری، برگزارکننده این مناقصه بوده است. پیش از این نیز دو مناقصه با موضوع «خرید تجهیزات ذخیره‌ساز» در ماه‌های شهریور و مهر سال ۹۶ نیز برگزار شده بود؛ اما به نظر می‌رسد نتیجه‌ای در بر نداشته و این بار به صورت کلی‌تر مناقصه‌ای با موضوع تجهیزات مراکز داده بانک سپه برگزار شده است.
طبق نتایج اعلام شده در بخش شبکه و سرور، رمیس برنده مناقصه و مگفا نیز برنده و مسئول تامین تجهیزات ذخیره‌سازی (storage) این مناقصه اعلام شده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۸ ارديبهشت

معاون اجتماعی پلیس فتا با اشاره به لو رفتن اطلاعات تعدادی از رانندگان تپسی گفت: سرور جانبی "تپسی" که حاوی اطلاعات مالیاتی بوده بدون هیچگونه اعمال سیاست‌های امنیتی متناسب و بدون حفاظت مناسب و با بی‌دقتی در شبکه اینترنت به اشتراک گذاشته شده بود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۸ ارديبهشت

به گزارش مهر، وزیر ارتباطات گفت: در پی بی اثر کردن سیاست تهدید به تحریم اینترنت، ارتباط مستقیم میان شبکه اینترنت ایران با ترکیه و برخی کشورهای همسایه برقرار شد.
محمدجواد آذری جهرمی با «محمدجاهد تورهان» وزیر ترابری و زیرساخت کشور ترکیه در عمارت کلاه فرنگی وزارت ارتباطات دیدار و گفتگو کرد.
وی با اشاره به سیاست‌های دو کشور برای بی اثر کردن تحریم‌ها بر اینترنت گفت: تجربه تحریم‌های قبلی در ارتباطات بین الملل نشان داد که به دلیل ارتباطات محدودی که با برخی شرکت‌ها برقرار کرده بودیم و نیز به دلیل تحریم در مسائل مالی با مشکلاتی مواجه شدیم. به همین دلیل شاهد بروز اختلال در شبکه ارتباطی کشور در مقطعی شدیم.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۸ ارديبهشت

مدیرعامل همراه اول با اشاره به همکاری توسکا و صداوسیما گفت: بزودی در رابطه با قرارداد شرکت توسکا با صدا وسیما و اپلیکیشن روبیکا در جلسه هیأت مدیره همراه اول تصمیم‌گیری خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی همراه اول، حمید فرهنگ مدیرعامل این اپراتور با اشاره به همکاری توسکا و صداوسیما گفت: به زودی در رابطه با قرارداد شرکت توسعه کسب و کار ایرانی (توسکا) با صدا و سیما و اپلیکیشن «روبیکا» در جلسه هیئت مدیره همراه اول تصمیم‌گیری خواهد شد.

ادامه مطلب