ایران
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۶ ارديبهشت

به گزارش ایسنا، بی‌ثباتی در فعالیت سامانه‌ی همتا موجب بی‌ثباتی در بازار گوشی هم شد و حتی اگر روزی قیمت این کالا به دلیل افزایش نرخ ارز بالا نرود، شایعات مربوط به سامانه‌ی همتا، تب گرانی را تندتر می‌کند.
در حالی که یک سال و نیم از اجرای طرح رجیستری تلفن همراه می‌گذرد و گوشی از همان ابتدای این طرح هم به دلایلی که مهم‌ترین آن سودجویی برخی فروشندگان و واردکنندگان بود، گران شد و هم‌زمانی اجرای این طرح با افزایش نرخ ارز هم این افزایش قیمت را تشدید کرد، اما در ماه‌های اخیر، داستان باز و بسته شدن سامانه‌ی همتا و شایعات مربوط به رجیستر نشدن گوشی‌های مسافری، گریبان قیمت گوشی را گرفته و راست و دروغ ِ توقف فعالیت این سامانه، هر بار قیمت گوشی‌ها را از حداقل ۵۰۰ هزار تومان تا چند میلیون هم افزایش می‌دهد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۶ ارديبهشت

به گزارش ایسنا، پس از آنکه اواسط هفته اخیر تایید شد که اختلال در صدور قبض جدید، منجر به افزایش صورتحساب صادره و قطع خطوط برخی از مشترکین اپراتور اول شده است؛ همراه اول اعلام کرده که به تمامی مشترکینی که صورتحساب نادرست ماه گذشته را پرداخت کرده‌اند بسته مکالمه یا دیتا هدیه می‌دهد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۶ ارديبهشت

به گزارش مهر به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، صبح امروز جمعی از فرماندهان ناجا با حضور در وزارت ارتباطات با محمدجواد آذری جهرمی دیدار و درباره موضوعات مختلف به‌ویژه در حوزه فناوری اطلاعات گفتگو کردند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۶ ارديبهشت

به گزارش ایسنا، نتایج یکی از نظرسنجی‌های اسفند ۹۷ مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) نشان می‌دهد در سال گذشته، ۷۱ درصد جوانان ۱۸ تا ۲۹ ساله از تلگرام و ۴۹ درصد این جوانان از اینستاگرم استفاده کرده‌اند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۶ ارديبهشت

ایرانسل با بهره‌گیری از تکنولوژی جدید PWA نسخه جدیدی از نرم افزار کاربردی «ایرانسل من» را ارائه کرد.
به گزارش روابط عمومی ایرانسل، با کمک تکنولوژی جدید Progressive Web Application محدودیت‌های اعمال شده توسط شرکت اپل برای کاربران iOS به صورت دائمی از بین خواهد رفت و کاربران نرم‌افزار کاربردی «ایرانسل من» می‌توانند بدون نیاز به به‌روزرسانی جدیدی این نرم‌افزار را روی دستگاه خود اجرا کنند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۶ ارديبهشت

به گزارش مهر، در پی حذف اپلیکیشن‌های ایرانی سیستم‌عامل اندروید در بازار نرم‌افزارهای گوگل، امیر ناظمی در توئیتر نوشت: دو سال است که پژوهشگاه فاوا در حال طراحی سیستم عامل بومی است تا تاب‌آوری کشور در برابر تروریسم اقتصادی آمریکا تقویت شود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۶ ارديبهشت

به گزارش مهر و به نقل از روابط عمومی ایرانسل، این رویداد یکی از معتبرترین همایش‌های صنعت مخابرات در ایران است که هر سال به همت دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود و دانشمندان و پژوهشگران نامدار جهانی آخرین دستاوردهای خود را به دانشگاهیان ایرانی ارائه می‌کنند.

ادامه مطلب