ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۵ ارديبهشت

مهلت ثبت نام در یازدهمین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال تا ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ تمدید شد.
به گزارش دبیرخانه یازدهمین جشنواره ملی رسانه‌ای دیجیتال؛ به منظور فراهم کردن فرصت مناسب برای ثبت نام و آماده کردن محتوا و خدمات مرتبط با محورهای جشنواره توسط متقاضیان و درخواست تمدید مهلت ثبت نام، به پیشنهاد کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی، رویداد مذکور به مدت یک ماه، تا ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ تمدید شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۵ ارديبهشت

به گزارش روزنامه ایران، نصرالله جهانگرد معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در کنگره بین‌المللی سیستم‌های کلان مقیاس محاسباتی و تحلیل کلان داده از همکاری مشترک بخش خصوصی، دانشگاهی و وزارت ارتباطات برای راه‌اندازی مرکز HPC (پردازش و تحلیل سریع داده ها) با ظرفیت بیش از یک بتا خبر داد و گفت: این نخستین سرمایه‌گذاری برای برپایی یک مرکز پردازش سریع در کشور است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۵ ارديبهشت

به گزارش آی‌تی‌من، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه فرابورس فضای بسیار خوبی برای رشد و توسعه فین‌تک‌ها ایجاد کرده است، تاکید کرد که بازیگران اصلی سنتی اقتصاد برای رشد خود باید روی فین‌تک‌ها سرمایه‌گذاری کنند.
سورنا ستاری در مراسم افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه (فاینکس ۲۰۱۹) با اشاره به اینکه اتفاق بزرگی در حوزه استارتاپی افتاده و فین‌تک‌ها در این مدت اخیر رشد قابل توجهی داشته‌اند، اظهار کرد: تلفیق بخش سنتی با این بخش بسیار مهم است و اکنون بانک‌ها به دنبال آن هستند که از پتانسیل فین‌تک‌ها استفاده کنند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۵ ارديبهشت

ایرانسل با حضور در دومین نمایشگاه بین‌المللی کار ایران جابکس، از ۲ تا ۵ اردیبهشت‌ماه فرصت‌های شغلی خود را معرفی می‌کند.
به گزارش روابط عمومی ایرانسل، دومین نمایشگاه بین‌المللی کار ایران جابکس ۱۳۹۸ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران از ۲ تا ۵ اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود و ایرانسل در غرفه اختصاصی خود در سالن A38 فرصت‌های شغلی خود را به متقاضیان ارائه می‌کند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۵ ارديبهشت

معاون تسهیل تجاری و توسعه کاربردهای مرکز توسعه تجارت الکترونیک از آغاز اجرای قانون مبارزه با پولشویی برای کسب و کارهای اینترنتی خبر داد.
بهنام امیری در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به تعداد سایت‌های خرید و فروش دارای مجوز اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۴۰ هزار سایت اینترنتی، دارای ای‌نماد یا نماد اعتماد هستند و ما هر ۳ ماه، شاخص‌های مورد نظرمان را به صورت مستمر ارزیابی می‌کنیم تا از صحت اطلاعات هویتی، مجوزهای فعالیت و اطلاعات آدرس محل فعالیت و شماره تماس این سایت‌ها، اطمینان مجدد حاصل شود تا تغییری رخ نداده باشد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۵ ارديبهشت

به گزارش Itmen، از اواخر سال ۹۲ که نمایندگان مجلس موافقت کردند هر واحد شغلی اظهارنامه مالیاتی خود را تا خردادماه سال بعد به اداره امور مالیاتی محل تحویل دهد، ماه خرداد بین فعالان اقتصادی به «ماه مالیات» معروف شد. هر سال فعالان صنوف مختلف از ابتدای اردیبهشت ماه خود را برای ارایه اظهارنامه‎‌های مالیاتی آماده می‎‌کنند، اما همواره اختلاف نظرهای بسیاری میان متولیان مالیات و فعالان صنفی به وجود می‎‌آید که اوج آن در مالیات بر ارزش افزوده نمایان است. به طوری که اکنون بسیاری از فعالان اقتصادی به دلیل تغییر در قوانین مالیات ارزش افزوده و ناآگاهی دچار گرفتاری‌‎های مالیاتی شده‌‎اند که کسب و کارشان را به شدت مختل کرده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۵ ارديبهشت

علی حکیم جوادی گفت: بزرگترین خلایی که در راه هوشمندسازی در تهران با آن روبه رو هستیم، خلاهای قانونی است.
علی حکیم جوادی، مدیرعامل گروه فناوران هوشمند بهسازان فردا، با اشاره به دستاوردهای شهر هوشمند گفت: تاثیرات مثبت چنین اقدامی هم برای شهروندان و هم برای شهرداری و دولت بسیار مشخص است. به بیان دیگر هوشمندسازی هزینه‌های شهر را به شدت کاهش می‌دهد، شفافیت را در روابط سازمانی و اداری ایجاد می‌کند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۵ ارديبهشت

وزیر ارتباطات گفت: از این پس با جدیت بیشتری بخت آزمایی‌ها، تخلف‌های ارزش افزوده تلفن همراه و دستکاری رای مردم را پیگیری خواهیم کرد.
به گزارش مهر، محمدجواد آذری جهرمی پیرو سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «دستگاه‌های مختلف و صدا و سیما نباید نوع کاری از قبیل بخت آزمایی را ترویج کنند»، در توئیتر نوشت: رهبری اتمام حجت فرمودند. از این پس با جدیت بیشتری بخت آزمایی ها، تخلف‌های ارزش افزوده و دستکاری رأی مردم را پیگیری خواهیم کرد.

ادامه مطلب