ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۵ ارديبهشت

از روز گذشته و با آغاز حذف تلگرام طلایی و هاتگرام توسط گوگل پلی پروتکت از روی گوشی کاربران ایرانی‌ها، سودجویان و فرصت طلبان دست به کار شده و تا تبلیغ های دروغین سعی در به دام انداختن کاربران با نام تلگرام های ویژه هستند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۵ ارديبهشت

سایت‌های پرسرعت نسل ۳ سدهای دز، کرخه، کارون سه و مسجدسلیمان تجهیز و راه‌اندازی شدند.
به گزارش ایلنا از خوزستان، درپی افزایش کم سابقه آورد سدهای کرخه و دز و در بازدید جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از سد اندیمشک و با پیشنهاد مدیر مخابرات منطقه خوزستان و اخذ موافقت از وزیر ارتباطات، سایت‌های 3G همراه اول در منطقه سدهای دز، کرخه، کارون ۳ و مسجد سلیمان توسط تیم های فنی و عملیاتی ارتباطات سیار منطقه خوزستان دربازه زمانی مقرر، تجهیز و راه‌اندازی شدند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۵ ارديبهشت

حدود ۵۰ اپلیکیشن مخرب در مجموع موفق شدند بازبینی‌های امنیتی گوگل را دور بزنند و سرانجام خود را به فروشگاه اینترنتی «گوگل پلی» برسانند تا در نهایت روی میلیون‌ها دستگاه اندرویدی دانلود شوند.
تنها در هفته گذشته محققان مرکز «چِک پوینت» اعلام کردند مجموعه‌ای متشکل از ۶ اپلیکیشن حاوی برنامه بدافزارهای آگهی PreAMo وارد «گوگل پلی» شده‌اند و کاربران جهانی بیش از ۹۰ میلیون بار آن‌ها را دانلود کرده‌اند.
در حال حاضر گروه امنیت سایبری Avast با بررسی‌های جدید خود به این نتیجه رسیده است که حدود ۵۰ اپلیکیشن دیگر با این قبیل سرویس‌ها در ارتباط هستند و شکل ظاهری خود را در قالب نرم‌افزارهای قانونی معرفی می کنند، ولی آن‌ها در اصل آگهی‌افزار هستند و این اپلیکیشن‌های مخرب تاکنون بیش از ۳۰ میلیون بار دانلود شده‌اند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۵ ارديبهشت

دبیر شورای عالی فضای مجازی با محکوم دانستن رفتار اخیر اینستاگرم نسبت به مسدود کردن صفحات برخی مقامات ایرانی گفت: پیام‌رسان‌های خارجی برای مردم قابل اتکا نیستند.
به گزارش خانه ملت، ابوالحسن فیروزآبادی‌ افزود: شورای عالی فضای مجازی در بیانیه خود به این موضوع اشاره کرد که مردم باید توجیه شوند زیرا آن‌ها نمی‌توانند کارهای جدی خود را بر بستر پیام‌رسان‌های خارجی‌ انجام دهند که یک طرفه نسبت به فیلتر کردن برخی از صفحات - فقط به دلیل شکل ظاهری لوگوی آن صفحات- اقدام می‌کنند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۵ ارديبهشت

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتینک، مجمع نمایندگان اقتصادی آمریکا اعلام کرد که چین باید قانون مالکیت معنوی را رعایت کند و از دخالت در بازار ارز دست بکشد در غیر اینصورت با اعمال تعرفه‌های بیشتر روبه‌رو می‌شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۴ ارديبهشت

به گزارش مهر، امیر ناظمی در حاشیه‌ی برنامه‌ی روز جهانی دختران و ICT که در پردیس سینمایی باغ کتاب تهران برگزار شد گفت: زیرساخت‌های حوزه‌ی فناوری اطلاعات به چالش‌های جامعه کمک می‌کند.
وی ادامه داد: در حوزه‌ی آموزش و پرورش، ممکن است در منطقه‌ای کیفیت آموزش عادلانه نباشد، برخی شهرها نسبت به برخی دیگر برخوردارتر باشند، در این مناطق، زیرساخت‌های حوزه فناوری و اطلاعات می‌تواند کمک کننده باشد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۴ ارديبهشت

به گزارش ایلنا، اپراتور اول تلفن همراه کشور امسال هم با برپایی ۳ غرفه در سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به ارائه خدمات ویژه به بازدیدکنندگان از این نمایشگاه خواهد پرداخت.
همراه اول به عنوان تنها اپراتور حامی نمایشگاه کتاب، در این دوره از رویداد نمایشگاه کتاب علاوه بر اینکه در هر سه غرفه محیطی خود خدمات مشتریان، فروش سیم آخرین دستاوردها و سرویس‌های نوین خود را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌دهد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۴ ارديبهشت

وزیر ارتباطات به اپراتورهای موبایل دستور داد مانع برگزاری مسابقات غیرمشروع بخت‌آزمایی در تلویزیون شوند بساط بخت‌آزمایی جمع می‌شود.
وزیر ارتباطات به اپراتورهای موبایل دستور داد که مانع ادامه‌ برگزاری مسابقات غیرمشروع بخت‌آزمایی در تلویزیون شوند. به گزارش «ایران عصر»، محمدجواد آذری جهرمی در توئیتر نوشت: روز گذشته طی دستورالعملی مدیران عامل اپراتورهای موبایل را موظف کردم که شخصاً بر روند مسابقات غیرمشروع بخت‌آزمایی در تلویزیون و غیر آن نظارت کنند و جلوی این پدیده سوء را بگیرند.

ادامه مطلب