ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۴ ارديبهشت

علی معیری مدیرکل دفتر راهبری سیستم‌های سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به پرسشی درباره سرانجام ارسال پیامکی سوابق برای بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی که در سال گذشته وعده آن داده شده بود، اظهار کرد: به علت هزینه‌های بالایی که ارسال پیامک دارد، فعلاً احصای سوابق بیمه‌ای را از طریق روش ارسال پیام از طریق کد دستوری (USSD) راه اندازی کرده‌ایم.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۴ ارديبهشت

به گزارش مهر، سازمان فناوری اطلاعات با مشارکت افراد فعال در زمینه‌ی فناوری اطلاعات، کارآفرینان موفق، آموزش و پرورش و سازمان نظام صنفی این سری رویدادها را با هدف چشم‌اندازسازی کارآفرینی برای دختران دبیرستانی برگزار کرد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۴ ارديبهشت

به گزارش مهر، رضا باقری اصل عضو هیئت عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران در توئیتر نوشت: بنا بر گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، سهم اعتبارات فناوری اطلاعات و ارتباطات از بودجه عمومی در سال ۹۵ حدود ۳.۶ درصد بود که در سال ۹۶ به ۳.۲ درصد کاهش یافت.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۴ ارديبهشت

به گزارش ایلنا، محمدجواد آذری‌جهرمی در حساب شخصی‌‌اش در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: «‌برای ‎حق‌الناس⁩ در دی۹۶ گفتیم «همه» پوسته‌های فارسی تلگرام فاقد امنیتند و البته بر اساس جمع‌بندی مرکز ملی فضای‌مجازی عمل کردیم. اکنون ۱۲۷ پوسته‌ی غیر رسمی در کشور هست. با حذف دو تا از آن‌ها باید دید مدعیان داخلی و خارجی از بقیه و محل تامین بودجه‌ی آن‌ها خواهند گفت یا روزه سکوت خواهند گرفت؟»

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۴ ارديبهشت

به‬ گزارش‬‬ مهر، ‬ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در راستای اجرای اهداف و چشم‌انداز سازمانی خود و پیرو سیاست‌های ابلاغی از سوی مراجع قانونی و تأکیدات وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر رعایت شایسته‌سالاری در انتخاب و انتصاب مدیران، در نظر دارد از بین نیروهای متعهد، متخصص و توانمند و با رعایت شرایط و ضوابط زیر اقدام به انتخاب نیرو برای پست مدیر کل دفتر برنامه‏‌ریزی، بودجه و کنترل برنامه‌ها کند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۴ ارديبهشت

حسین فلاح جوشقانی در گفتگو با مهر، با اشاره به اینکه تغییر نرخ اینترنت از سوی اپراتورهای ارائه‌دهنده‌ی خدمات ارتباطی باید با اعلام به رگولاتوری و اطلاع‌رسانی به کاربران صورت گیرد، گفت: فعلاً هیچ برنامه‌ای از سوی رگولاتوری برای افزایش قیمت اینترنت موبایل و اینترنت ثابت در سال جاری وجود ندارد و رگولاتوری این موضوع را در دستور کار برای بررسی ندارد.
وی ادامه داد: در ۳ ماهه پایان سال شاهد بودیم که اپراتورهای موبایل، بسته‌های بلندمدت را بدون اطلاع‌رسانی قبلی، حذف کرده بودند که با دستور وزیر ارتباطات این بسته‌ها بار دیگر در اختیار کاربران قرار گرفت. حذف این بسته‌ها بدون هماهنگی صورت گرفته بود که جلوی آن گرفته شد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۴ ارديبهشت

به گزارش مهر، سرهنگ دوم محمد رضا رضایی رئیس پلیس فتای کیش در خصوص انتشار بدافزارهای موبایلی اظهار کرد: شبکه‌های اجتماعی بستر مناسبی برای سواستفاده و انتشار این بدافزارها شده است و بسیاری از بدافزارها در قالب و با عناوین برنامه‌های مختلف از طریق شبکه‌های اجتماعی در حال انتشار هستند.

ادامه مطلب