ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۲ ارديبهشت

به گزارش ارز دیجیتال، افغانستان در حال تلاش برای تقویت اقتصاد بیمار خود با بیت کوین است.
خلیل صدیق، رئیس بانک مرکزی افغانستان، در نشست بهاره سالانه هیئت مدیره گروه بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول در واشنگتن به ایشیا تایمز (Asia Times) گفت که ممکن است افغانستان اوراق قرضه ارز دیجیتال مستقلی ارائه دهد که از فناوری بلاک چین استفاده می‌کند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۲ ارديبهشت

به گزارش ایلنا، معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه مراکز HPC برای صنایع مختلف اهمیت بزرگی دارد افزود: اولین سوپر کامپیوتر در کشور تولید می‌شود.
نصراله جهانگرد در همایش کلان داده TOPHPC با اشاره به اهمیت قدرت پردازش‌های پیشرفته و سوپر کامپیوترها گفت: در کشور ما در حوزه فضایی، هوایی، مدیریت بحران، بخش نفت و صنایع بانکی نیازمند پردازشگرهای پیشرفته با ظرفیت پردازش بالا هستیم که تولید و استفاده از آن‌ها نیازمند سرمایه‌گذاری عظیم و ضروری است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۲ ارديبهشت

به گزارش فارس، درج عنوان جعلی در کنار عنوان خلیج فارس در نقشه تاکسی‌های اینترنتی ناشی از استفاده از نقشه گوگل و غیرقابل تغيير است و به زودی نقشه بومی توسعه داده شده توسط یکی از شرکت‌ها جايگزين نقشه گوگل می‌شود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۲ ارديبهشت

دوازدهمین جلسه شورای اجرایی فناوری اطلاعات صبح امروز با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور برگزار شد.
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، طبق اعلام رضا باقری اصل، عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات، در این جلسه گزارش پیشرفت سامانه‌های سلامت معاملات و مالیات الکترونیکی ارایه و مورد نقد اعضا قرار گرفت.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۱ ارديبهشت

به گزارش تسنیم، وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: بورس سال گذشته دوره‌ای طلایی داشت و برای ورود شرکت‌های جدید به بازار اولیه تسهیلاتی ارائه شد؛ ولی تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.
فرهاد دژپسند دیروز در مراسم افتتاح دوازدهمین نمایشگاه بانک، بورس و بیمه که در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد، گفت: هر چند در پایان نیمه نخست پارسال شرایط مطلوب نبود، اما مدیریت مناسبی برای برگرداندن ثبات در اقتصاد انجام شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۱ ارديبهشت

دومین نمایشگاه بین‌المللی کار ایران جابکس ۱۳۹۸ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران از ۲ تا ۵ اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود و ایرانسل در غرفه اختصاصی خود در سالن ۳۸A فرصت‌های شغلی خود را به متقاضیان ارائه می‌کند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۱ ارديبهشت

به گزارش مهر، هولین ژائو در آستانه ۲۷ اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات و فناوری اطلاعات در پیامی با اشاره به اینکه اتحادیه جهانی ارتباطات در سال جاری بر کاهش شکاف استانداردسازی تمرکز می‌کند، عنوان کرد: «تدوین استانداردها، یکی از ارکان اساسی مأموریت‌های ITU، به عنوان آژانس تخصصی سازمان ملل در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات است . اگر دوست دارید به اینترنت وصل شوید، از تماشای یک رویداد ورزشی در تلویزیون لذت ببرید، در ماشین خود رادیو گوش کنید یا از گوشی هوشمند خود فایل تصویری تماشا کنید، این استانداردهای ITU هستند که این امکان را فراهم می‌سازند.»

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۱ ارديبهشت

به گزارش مهر، هشتمین جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات با رویکرد نوین و هدف شناسایی و حمایت از نخبگان و استعدادهای برتر فعالان بخش خصوصی این حوزه و ایجاد شور و نشاط علمی، برگزار می‌شود.
این جشنواره در ۶ محور، استارتاپ برتر در حوزه ICT، دستگاه برتر در ارائه خدمات الکترونیکی، توسعه کسب و کار در حوزه فاوا، پژوهش‌های منتهی به فناوری، شرکت‌های برتر IT در توسعه اقتصادی و فناوری فضایی و خدمات فضاپایه برگزار می‌شود.

ادامه مطلب