ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۳۱ فروردين

به گزارش ماهر، شرکت MikroTik بار دیگر از وجود نقصی در مسیریاب‌های خود خبر داد. این شرکت در هفته‌ی اول ماه آوریل سال ۲۰۱۹، جزئیات فنی مربوط به یک آسیب‌پذیری قدیمی که دستگاه را به مهاجمان راه دور نشان می‌دهد، منتشر ساخته است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۳۱ فروردين

با همکاری مشترک سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات زمینه حضور استارت‌آپ‌های ایرانی در رویدادهای بین المللی فراهم خواهد شد.
به گزارش پیوست، طبق یک پروژه‌ای مشترک بین این دو نهاد،‌ استارت‌آپ‌های ایرانی برای تعامل و شبکه‌سازی با کشورهای خارجی و حضور در بازارهای بین‌الملل امکان حضور در رویدادهای بین‌المللی را پیدا خواهند کرد.
امیر ناظمی، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات در توضیح بیشتر این پروژه به پیوست گفت: «در ذیل تفاهم‌نامه‌ همکاری که اواسط فروردین ماه سال جاری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در اجلاس سران جامعه اطلاعات با لی یونگ، مدیرکل یونیدو (سازمان توسعه صنعتی) امضا کرد، پروژه مشترکی تعریف شد که براساس آن زمینه حضور استارتاپ‌های ایرانی در رویدادها و بازارهای بین‌المللی فراهم شود.»

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۳۱ فروردين

عملیات کابل برگردان با هدف توسعه شبکه کابل در مراکز مخابرات شهید قندی، شهید دیالمه، شهید دستغیب، شهید عرب سرخی، دکتر حسابی (مارلیک) و روستای کاجان و تمسیان از تاریخ ۲ اردیبهشت ماه آغاز می‌شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۳۱ فروردين

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با بیان فعالیت تولیدکنندگان بین‌المللی ارزهای مجازی در کشور گفت: پایین بودن تعرفه برق در ایران، موجب استقبال این تولیدکنندگان شده است.
به گزارش ایرنا، محمودرضا حقی‌فام افزود: با توجه به فعالیت تولیدکنندگان ارزمجازی بین‌المللی - از جمله تولیدکنندگان چینی - در کشور، دنبال تعیین تعرفه مجزا برای آنان هستیم.
وی با بیان یارانه‌دار بودن برق در کشور که عامل افزایش فعالیت این تولیدکنندگان ارز مجازی شده است، گفت: اکنون نگرانی ما حضور بیشتر تولیدکنندگان ارز مجازی بین‌المللی با توجه به نرخ پایین برق و استفاده بیش از حد از برق است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۳۱ فروردين

رسانه‌های افغانستان امروز شنبه از حمله سه مهاجم مسلح به ساختمان وزارت مخابرات در شهر کابل پایتخت این کشور خبر دادند که پس از ساعت ها درگیری میان مهاجمان و نیروهای امنیتی در نهایت با کشته شدن هر سه مهاجم درگیری خاتمه یافت. به گزارش ایرنا، امروز مصادف با ۳۱ فروردین ماه حدود ساعت ۱۱ و ۴۰ دقیقه به وقت محلی صدای انفجاری در مرکز شهر کابل و در نزدیکی وزارت «مخابرات و تکنولوژی معلوماتی » طنین انداخت و در پی آن صدای تیراندازی از محل حادثه بلند شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۳۱ فروردين

به گزارش فارس، محمود علوی وزیر اطلاعات گفت: در شرکتی که وابسته به یکی از بانک‌های خارج از کشور بود ۲۰۹ میلیون درهم اماراتی به سرقت رفت. سارق که یک خانم بود به کشورهای مختلف متواری بود؛ قدرت اطلاعاتی ما او را تعقیب کرد تا سرانجام او را به کشور برگرداندیم و سرمایه مردم را به آن‌ها دادیم.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۳۱ فروردين

ماهر: متاسفانه برنامک‌های متعددی تحت عنوان "افزایش سرعت اینترنت" در فروشگاه‌های برنامک‌های ‫اندروید وجود دارند. این برنامک‌ها با ظاهرسازی و ادعاهای دروغین سعی در ترغیب کاربران به نصب برنامک را دارند اما هیچ‌کدام نمی‌توانند منجر به افزایش سرعت اینترنت شوند، چراکه چنین کاری در دنیای واقعی عملی نیست. این برنامک‌ها به محض شروع اعلام می‌کنند که سرعت اینترنت پایین است، سپس با نمایش اعلان‌هایی و بعد از چند ثانیه، ادعا می‌کنند که سرعت اینترنت افزایش یافته است.

ادامه مطلب