ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۳۰ فروردين

به گزارش ایرنا، سالی که گذشت برای شرکت زیرساخت سال بسیار خوبی بود. آن‌ها توانستند کنار لیست اهدافی که برای انجام دادن داشتند، «تیک» بزنند، هسته شبکه ملی را تا سه برابر توسعه دهند و به واسطه تمام این‌ها چرخ اقتصاد را بیش از پیش بچرخانند.
ایجاد شبکه سراسری انتقال با استفاده از تجهیزات بومی، از اهداف مهمی است که شرکت ارتباطات زیرساخت در سال جدید آن را دنبال می‌کند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۳۰ فروردين

به گزارش دنیای اقتصاد، وزیر ارتباطات هفته گذشته از برنامه پرتاب سه ماهواره در ایران خبر داد. پیش از این آذری‌جهرمی در توییتر از پرتاب ماهواره پیام به‌عنوان خبر خوب یاد کرده بود، اما این پرتاب ناموفق بود. با این حال، بررسی سابقه پرتاب ماهواره در ایران حاکی از آن است که نخستین بار در ۱۴ بهمن ۱۳۸۷ خورشیدی ماهواره «امید» به فضا پرتاب شد. این ماهواره سه ماه در فضا ماند و پس از پایان ماموریت به زمین بازگشت. ماهواره‌های سنجش از دور می‌تواند در نظارت بهتر انسان بر زمین مفید واقع شود یا اینکه در مدیریت چالش‌ها و بحران‌های طبیعی و بشری مانند آتش‌سوزی، زلزله، ترافیک، آلودگی، جرائم و ... کاربرد داشته باشد. یکی از نمونه‌‎های استفاده از این فناوری در سیل‌های اخیر بود که اطلاعات بهتری از وضعیت آب‌وهوایی کشور، مناطق سیل‌‎زده، راه‎‌های ارتباطی آن و سیلاب‎‌ها ارائه داد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۳۰ فروردين

پارلمان روسیه رای نهایی به لایحه ای داد که به موجب آن اینترنت بومی جایگزین شبکه جهانی اینترنت می‌شود. قانونگذاران روسیه معتقدند که این قانون روسیه را از حملات احتمالی سایبری در امان نگه می‌دارد. این مسئله موجب افروختن خشم عده‌ای شده است که باور دارند که قانون تصویب شده موجبات سانسور را فراهم می‌آورد.
به گزارش ایلنا به نقل از دویچه وله، نمایندگان «دوما» مجلس قانونگذاری روسی رای به لایحه‌ای داده‌اند که به واسطه آن اینترنتی ملی تحت عنوان «رونت» ایجاد میشود که روسیه در صورت بروز حملات سایبری از آن استفاده خواهد کرد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۳۰ فروردين

به گزارش دنیای اقتصاد، اینترنت فیبر نوری، سریع‌ترین تکنولوژی ارائه اینترنت پرسرعت است. در این تکنولوژی جریان داده بر اساس نور بوده و بنابراین قابلیت حجم انبوهی از داده‎ها را دارد. این در حالی است که در کابل‌های مسی انتقال اطلاعات مبتنی جریان برق بوده و به تبع سرعت کمی دارد. علاوه بر این، پهنای بالا و متقارن (به معنای سرعت آپلود و دانلود یکسان)، فرسودگی بسیار کمتر و عدم ایجاد اختلال در طیف وسیعی از فیبرهای نوری از دیگر مزایای این فناوری بود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۳۰ فروردين

به گزارش دنیای اقتصاد، بازار موبایل در سال گذشته روزهای پرچالشی را پشت سر گذاشت. روزهایی که با ادامه طرح رجیستری آغاز شد. طرحی که به منظور ساماندهی بازار گوشی همراه آغاز شد، اما هنوز پیامدهای این طرح در بازار پدیدار نشده بود که افزایش نرخ ارز همه معادلات را بر هم زد. در این میان، ارز دولتی که آمده بود اهرمی برای رونق بخشیدن به بازار باشد، وضعیت بازار را نابسامان کرد. وضعیتی که در آن گوشی‎‌ها در گمرک توقیف شد و پای اکثر مدیران شرکت‎‌های واردکننده موبایل که ارز دولتی دریافت کرده بودند به دادگاه باز شد. به هر حال، شرایط بازار تا زمان مشخص شدن احکام این مدیران معلق ماند و حتی پیشنهاد‌های دولت برای عرضه موبایل‌های توقیف شده از سوی مقامات قضایی پذیرفته نشد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۳۰ فروردين

سامانه‌ی اندازه‌گیری تجمعی شدت امواج الکترومغناطیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، به منظور پایش تشعشعات تجهیزات رادیویی مطابق حدود استاندارد ملی ایران به شماره ۸۵۶۷ و کمیسیون بین‌المللی حفاظت در برابر پرتوهای غیر یونساز (ICNIRP)، با نصب ۷۰ ایستگاه ثابت در شهر تهران و ۱۸ ایستگاه ثابت در شهر شیراز راه‌اندازی شده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۳۰ فروردين

گزارش هفتگی سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات مشترکین برای بازه زمانی ۱۸ لغایت ۲۵ فروردین ماه ۱۳۹۸ توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منتشر شد.
به گزارش خبرنگار آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، گزارش ارائه شده براساس تعداد تیکت های ثبت شده در سامانه سپاس و درهفت حوزه کاری که مشترکین میتواند اقدام به شکایت درسامانه نموده، ارائه می‌گردد.
این هفت حوزه‌های کاری شامل اینترنت، تلفن همراه، تلفن ثابت، خدمات پستی، تشعشعات، خدمات ارزش افزوده و دفاتر پیشخوان دولت می‌باشند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۳۰ فروردين

به گزارش ارز دیجیتال، سخنگوی صنعت برق از افزایش ۷ درصدی تعرفه برق در سال ۹۸ برای تمام مشترکان و همچنین افزایش ۲۳ درصدی این تعرفه برای مشترکان پر مصرف خبر داد.
تعرفه برق از ابتدای اردیبهشت برای همه پله‌های مصرفی ۷ درصد افزایش می‌یابد که با مشخص شدن الگوی مصرف برای هر نقطه کشور، کسانی که بیش از الگو مصرف برق داشته و به اصطلاح پرمصرف باشند، از ابتدای خرداد علاوه بر این ۷ درصد، ۱۶ درصد دیگر هم در پله‌های بالای الگوی مصرف شاهد افزایش تعرفه خواهند بود که بدین ترتیب افزایش تعرفه برای پرمصرف‌ها در مجموع به ۲۳ درصد می‌رسد.

ادامه مطلب