ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۴ بهمن

به گزارش مهر، به منظور ارتقاء و توسعه کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات و در راستای اجرای سیاست‌های وزارت ارتباطات در حمایت از کسب‌وکارها، پیش از این وام وجوه اداره شده در اختیار کسب‌وکارها در چهار کارگروه تخصصی نرم‌افزار، سخت‌افزار، امنیت و محتوا قرار می‌گرفت.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۴ بهمن

به گزارش مهر، محمدجواد آذری جهرمی با انتشار فرم نظرسنجی در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: سیم‌کارت‌های شناسایی شده‌ ارسال کننده‌‌ی پیامک‌های مزاحم، از ۵۸۰۰ سیم‌کارت فعال به حدود ۲۰۰ سیم‌کارت در روز رسیده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۴ بهمن

به گزارش مهر به نقل از سازمان فضایی ایران، محمدجواد آذری جهرمی همزمان با روز ملی فناوری فضایی از دستاوردهای سه تیم‌ راه یافته به مرحله ساخت نمونه مهندسی ماهواره مکعبی ایرانی بازدید کرد.
در این بازدید اعضای تیم‌های دانشگاه‌های امیرکبیر، مالک اشتر و خواجه نصیرالدین طوسی، به تشریح روند ساخت و قابلیت‌های ماهواره‌های مکعبی خود پرداختند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۴ بهمن

به گزارش ایلنا، محمدجواد آذری‌جهرمی اظهار داشت: یکی از برنامه‌های مهم نظام که در اسناد بالادستی هم بدان تاکید شده و دولت تدبیر و امید هم با جدیت پیگیری می‌کند و در بودجه هم به آن توجه شده اشتغال جوانان است.
وی گفت: ما ظرفیت بسیار بالایی از جوانان دانش آموخته دانشگاهی کشور در حوزه‌های فناوری داریم چنان که بالغ بر ۱۷ درصد دانش‌آموختگان دانشگاه‌های کشور در رشته‌های فناوری اطلاعات و رشته‌های مرتبط آن فعالیت می‌کنند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۴ بهمن

راهنمای درآمدی سامسونگ در این سه ماهه به طور غیر منتظره‌ای بد است. این شرکت پیش‌بینی کرد سود عملیاتی آن ۱۰.۸ تریلیون وون (۹.۷ میلیارد دلار) باشد که ۲۹ درصد پایین‌تر از عملکرد سالیانه‌اش است. درامد آن هم ۱۰ درصد نسبت به یک سال قبل‌تر سقوط کرد و به ۵۹.۲۷ تریلیون وون (۵۳.۳ میلیارد دلار) رسید.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۴ بهمن

فیسبوک موفق به شکستن تخمین‌های درآمدی وال‌استریت در سه ماهه‌ی چهارم شد. در این سه ماهه، فیسبوک ۲.۳۲ میلیارد کاربر ماهانه داشت که نسبت به ۲.۲۷ میلیارد کاربر در سه ماهه‌ی قبل از آن بیش از ۲.۲ درصد رشد داشت، این عامل باعث افزایش درآمد این شرکت شد. کاربر فعال روزانه‌ی فیسبوک هم در سه ماهه‌ی چهارم با ۲ درصد افزایش در مقایسه با سه ماهه‌ی قبل از آن به ۱.۵۲ میلیارد کاربر رسید. این در حالی است که در سه ماهه‌ی سوم با ۱.۳۶ درصد افت، تعداد کاربر فعال روزانه‌ی آن ۱.۴۹ میلیارد کاربر گزارش شده بود.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۴ بهمن

این فصل تعطیلات بزرگی برای مایکروسافت بود: شرکت گزارش کرد درآمد Surface آن در این مدت نسبت به سال گذشته ۳۹ درصد رشد داشت و به ۱.۸۶ میلیارد دلار رسید. Satya Nadella، مدیرعامل شرکت در خلال کنفرانس درآمدی مایکروسافت گفت، این بزرگ‌ترین سه ماهه‌ای بود که خط تولید Surface تاکنون داشته است. می‌توان این موفقیت را به آخرین گروه از سخت‌افزارها، شامل Surface Pro 6، Surface Laptop 2، و Surface Go ربط داد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۴ بهمن

به گزارش ایلنا، امروز نشستی با حضور وزیر اقتصاد و معاون علمی و فناوری رییس جمهور با حضور تعدادی از کارآفرینان جوان ور وزارت اقتصاد کشور برگزار شد. در این نشست سورنا ستاری با تاکید بر نقش شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: نسلی جدیدی از کارآفرینان به جامعه تزریق شده است و ما در حال حرکت از اقتصاد نفتی به سمت اقتصاد دانش‌بنیان هستیم بنابراین تنظیم کردن این شرکت‌ها در یک ساختار سنتی مشکلات خاص خود را دارد.

ادامه مطلب