ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۴ بهمن

به گزارش ایلنا از وزارت ارتباطات و فناور اطلاعات، نخستین نشست دولت الکترونیک و حقوق شهروندی با عنوان «دولت و شفافیت» با حضور اعضای هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی، حسن نمکدوست استاد ارتباطات و روزنامه نگاری و بهاره آروین عضو شورای شهر تهران در محل وزارت ارتباطات برگزار شد.
در این نشست رضا اکبری نوری دستیار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در امور حقوق شهروندی با اشاره به اینکه دولت الکترونیک بر اساس نیازهای سازمان‌ها و دستگاه‌ها شکل گرفته است، گفت: دولت الکترونیک زیرساختی است که نتیجه آن می‌تواند مشارکت و عدالت باشد اما فاصله بسیاری تا رسیدن به این اهداف داریم.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۴ بهمن

سازمان مدیریت صنعتی امسال شرکت ارتباط فردا را به عنوان شرکت برتر از نظر رشد سریع انتخاب کرد.
به گزارش روابط عمومی شرکت ارتباط فردا این شرکت در بیست و‌ یکمین دوره رتبه‌بندی سال سازمان مدیریت صنعتی در سال ۹۷، موفق شد عنوان «شرکت برتراز نظر رشد سریع» را کسب کند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۴ بهمن

مدیرعامل پیام‌رسان گپ اعلام کرده که هنوز وزارت ارتباطات، زیرساخت فنی لازم برای ارائه خدمات دولت الکترونیکی از طریق پیام‌رسان‌های گپ و سروش را فراهم نکرده و این پیام‌رسان‌ها هیچ نوع دسترسی به سامانه تبادل ملی اطلاعات (GSB) ندارند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۴ بهمن

شرکت ارتباط فردا برای واگذاری بخشی از سهام شرکت فینوتک با سداد به توافق رسید.
به گزاش پیوست طبق قرارداد منعقد شده میان شرکت ارتباط فردا و سداد تا ۲۵ اسفند فعالیت‌های ثبتی برای انتقال سهام فینوتک به سداد انجام خواهدشد. فعالیت شرکت فینوتک در زمینه بانکداری باز است و وظیفه‌اش ارائه خدمات بانکی به صورت Open API به بانک‌ها و مشتریان آن‌ها خواهد بود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۳ بهمن

به گزارش خبرنگار مهر، کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، موضوع پرتاب ماهواره سنجش از دور «پیام امیرکبیر» را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد.
این ماهواره صبح روز ۲۵ دی ماه ۹۷ با موفقیت به مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین ارسال شد که نتوانست در مرحله آخر با موفقیت در مدار زمین جای گیرد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۳ بهمن

به گزارش ایلنا از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات،مرتضی براری، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم روز فناوری فضایی با بیان این که این روز فرصتی برای مرور دستاوردهای فضایی در مدت یکسال است، گفت: از دهه ۶۰ دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی فعالیت در حوزه فضایی را آغاز کردند و طراحی و ساخت ماهواره نیز از دهه ۷۰ آغاز شده است.
وی با بیان اینکه از سال‌های گذشته زیرساخت‌های توسعه فضایی در کشور ایجاد شده است، خاطر نشان کرد: ایجاد این ساختارها موجب شد که امروزه به چرخه کامل فضایی دست یابیم و با پرتاب ماهواره امید در سال ۱۳۸۷ امروز ایران جزو ۹ کشور دنیا دارنده چرخه فناوری فضایی شده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۳ بهمن

به گزارش ایلنا از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با علی ناصر الخوالیدی رییس رگولاتوری عراق با اشاره به ارتباط خوب دولت و مردم دو کشور، گفت: جدا از همکاری‌های سیاسی، تجاری و اقتصادی بین این دو کشور، وجود اماکن مقدس در عراق و ایران تعامل ملت‌های این دو کشور را بسیار بیشتر کرده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۳ بهمن

به گزارش مهر، حسین صمیمی در مراسم روز ملی فناوری فضایی گفت: آزمایشگاه EMC پژوهشگاه فضایی ایران در روز سه‌شنبه هفته جاری و با حضور وزیر ارتباطات راه اندازی می‌شود؛ این آزمایشگاه، نیازهای آزمایشگاهی بخش فضایی کشور را تامین خواهد کرد.

ادامه مطلب