ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۳ بهمن

به گزارش مهر، مرتضی براری در مراسم روز ملی فناوری فضایی با اشاره به تلاش ایران برای تقویت همکاری‌های بین‌المللی در عرصه فناوری فضایی گفت: طی تعاملات صورت گرفته از سوی وزارت ارتباطات و وزارت امور خارجه در جهت تقویت همکاری‌های بین‌المللی و با تلاش متخصصان سازمان فضایی ایران، از این هفته ریاست کمیته فضایی گروه ۷۷ کمیته سازمان ملل متحد در امور استفاده صلح آمیز از فضا به ایران سپرده شد.

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۳ بهمن

بنابر گزارش‌ها، اپل قصد معرفی حالت تاریکی را در به‌روزرسانی iOS 13 دارد که اواخر سال جاری عرضه می‌شود. به گزارش بلومبرگ، iOS 13 شامل یک حالت تاریک می‌شود که احتمالا در کل سیستم، برای استفاده‌ی بهتر در زمان شب، خواهد بود. برنامه‌های زیادی در سال‌های اخیر حالت تاریک را اضافه کردند، اما صاحبان iPhone درخواست‌های متعددی برای پشتیبانی این حالت بر روی کل سیستم‌عامل را داشتند، بنابراین این اقدام می‌تواند برای‌شان خوشایند باشد. این به‌روزرسانی متعاقب حالت تاریکی است که با macOS Mojave در سال گذشته راه‌اندازی شد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۳ بهمن

در تلاش برای بهبود اعتبار عمومی‌اش پس از یک سال بسیار سخت، فیسبوک یکی از منتقدان سابق دو آتیشه‌اش را عضو این گروه می‌کند.
از ماه آینده، Nate Cardozo، مشاور بنیاد مرزهای الکترونیکی (EFF) به واتس‌اپ، اپ چت رمزنگاری فیسبوک، می‌پیوندد. Cardozo اخیرا مقام مشاور ارشد امنیت اطلاعات را در EFF داشت، وی در آنجا ارتباط نزدیکی با سازمان‌ها در مورد سیاست‌های امنیت سایبری داشت. Cardozo کارشناس قانون فناوری و آزادی‌های مدنی است و هم اکنون با شرکت‌های خصوصی در زمینه‌ی سیاست‌های حفظ حریم خصوصی که از حقوق کاربران محافظت می‌کنند، کار می‌کند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۳ بهمن

اپل در درجه‌ی اول مقصر کاهش درآمدهای فروشش را مسائل چین می‌دانست، و حالا انتشار گزارش درآمدهای سه ماهه آن نشان می‌دهند چه میزان فروش آن در این منطقه کاهش داشته است. در طول سه ماهه‌ی تعطیلات ۲۰۱۸، اپل ۱۳.۲ میلیارد دلار از محصولاتش را در چین فروخت، این میزان در دوره‌ی مشابه سال قبل نزدیک به ۱۸ میلیارد دلار بود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۳ بهمن

به گزارش ایلنا از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، نصرالله جهانگرد معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم بزرگداشت روز «فناوری فضایی»، با اشاره به نحوه وقوع انقلاب اسلامی اظهار کرد: انقلاب اسلامی یک دهه زودتر از فروپاشی جهان دو قطبی رخ داد که حرکت مهمی در عرصه سیاسی اقتصادی جهان محسوب می‌شد و نشان داد نظام دو قطبی نظامی ناپایدار است که به ساختار چند قطبی منتقل می‌شود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۳ بهمن

به گزارش ایلنا از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، رامین نور قلی‌پور در مراسم روز ملی فناوری فضایی با اشاره به اینکه دستیابی ایران به چرخه کامل فناوری فضایی در جهان و مجامع بین‌المللی باعث افتخار است، گفت: در سال ۲۰۰۹ که ماهواره امید پرتاب شد، بنده در کشور دیگری در پروژه ماهواره‌ای حضور داشتم و برای آنان بسیار جالب بود که ایران ماهواره ساخته زیرا رسیدن به تکنولوژی ساخت ماهواره بسیار مبحث با اهمیتی است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۳ بهمن

به گزارش ایلنا از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، حسین صمیمی، رییس پژوهشگاه فضایی ایران در مراسم بزرگداشت روز «فناوری فضایی» با بیان اینکه این روز را در حالی جشن می گیریم که رویکردها، مفاهیم و اصطلاحات جدیدی وارد ادبیات این حوزه در کشور شده است، اظهار کرد: رسالت اصلی پژوهشگاه فضایی ایران مدیریت تحقیقات در بخش فضایی کشور است و برای تحقق این هدف، ما به سمت ایجاد یک هسته دانا و دانش محور در داخل پژوهشگاه و یک شبکه توانا و عملیاتی در خارج از پژوهشگاه پیش می‌رویم.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۲ بهمن

«شکاف میان قانون و عمل در سازمان‌های حاکمیتی یکی از دلایلی است که فرآیند الکترونیکی شدن را به تعویق می‌اندازد.» این جمله بهاره آروین، رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران است که در اولین نشست دولت الکترونیکی و شفافیت بیان شد.

ادامه مطلب