ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۱ بهمن

به گزارش خبرنگار ایبنا، مرتضی ترک تبریزی در میزگرد تخصصی «بانک‌داری، آیا دیجیتال؟» در هشتمین همایش سالانه بانک‌داری الکترونیک و نظام‌های پرداخت، با بیان اینکه بانک‌داری دیجیتال را نمی‌توان چندروزه یا چند ماهه ایجاد کرد یا خرید، اظهار داشت: ما هنوز با فین‌تک‌ و مشتری و تفکر فرآیندی و نقش بیگ‌دیتا برای محصولات جدید درگیر هستیم.
وی افزود: در حوزه فرهنگ هم کارهای زیادی است که نیاز به زمان دارد و خوشبختانه در همه بانک‌ها مسیر حرکت به این سمت، کند یا تند پیموده می‌شود و بسیاری از آن‌ها نیز موفق بوده‌اند.
مدیر امور فناوری اطلاعات بانک ملت با بیان اینکه ما اطلاعاتی داریم که ۲۰ سال انباشته شده و همه می‌گویند طلاست، تصریح کرد: اگر ما از بیگ‌ دیتا استفاده کنیم، می‌توانیم محصولی تولید کنیم که مشتری را به خود جذب کرده و برای بانک درآمد ایجاد کنیم.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۱ بهمن

به گزارش رویترز در جدیدترین نشانه‌ها از تلاش Ginni Rometty، مدیرارشد اجرایی IBM برای متحول کردن این شرکت خدمات فناوری، IBM روز سه‌شنبه تخمین‌های درامدی سه ماهه‌ی وال‌استریت را شکست و برای سال ۲۰۱۹ رشد سود بالاتری را به دست آورد.
در این روز، سهام IBM حدود ۶ درصد رشد کرد و اولین رشد درامدی سالانه‌ی شرکت از سال ۲۰۱۱ بود. Rometty که از سال ۲۰۱۲ برای این شغل انتخاب شد، شرکت را به سمت بخش‌هایی با رشد سریع شامل رایانش ابری سوق داد.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۱ بهمن

بنیاد Raspberry Pi بُرد جدیدی را به مجموعه کامپیوترهای مینیاتوری‌اش برای مشتریان صنعتی و سازمانی اضافه می‌کند. این موسسه‌ امروز Pi Compute Module 3+ (CM3+) را معرفی کرد که جانشین Compute Module 3 (CM3) دو ساله می‌شود. CM3 Plus در چهار نوع مختلف و با قیمت اولیه‌ی ۲۵ دلار عرضه می‌شود.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۱ بهمن

هم اکنون بلوتوث یکی از قابلیت‌های کلیدی در میلیاردها دستگاه است و به عنوان یک روش بدون سیم برای انتقال اطلاعات در فواصل کوتاه مورد استفاده قرار می‌گیرد. بلوتوث همان چیزی است که سازندگان گوشی‌های هوشمند را قادر به حذف جک هدفون‌ها کرده است، این درحالی است که شرکت‌های چندین میلیون دلاری با کسب‌وکارهای نوپایی که این فناوری ابزار قدرت‌شان است، وارد عرصه شده‌اند. برای مثال می‌توان به شرکت‌هایی اشاره کرد که ردیاب‌های بلوتوث کوچک را برای کمک به پیدا کردن اشیا گم شده می‌فروشند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۱ بهمن

به گزارش خبرنگار ایبِنا، مهدی شهیدی قائم مقام مدیرعامل آسان پرداخت درباره مشکلات بزرگ در بحث کارت‌های بانکی گفت: عمده مشکلات در بحث کارت از گذشته و با وجود عدم اطلاع رسانی و امنیت پایین زیرساخت‌ها ایجاد شده است.
وی ادامه داد: بحث یارانه‌ها و عدم اطلاع بسیاری از شهروندان درباره نحوه استفاده از کارت اعتباری باعث شد تا حجم بزرگی از مشکلات ایجاد شود و کلاهبرداری‌های بسیار زیادی رخ داده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۱ بهمن

به گزارش ایبِنا، سیدمازیار حسینی در پاسخ به این سئوال که راه اندازی سامانه املاک چه زمانی خواهد بود گفت: در مدت کوتاهی که در معاونت مسکن و ساختمان مشغول هستم به مطالعه کارهایی که باید انجام شود و اولویت بندی کنیم پرداخته‌ام.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۱ بهمن

به گزارش پیوست، سازمان فناوری اطلاعات برای کارگروه شهر هوشمند کلانشهرهای کشور یک تور ۴ ساعته بازدید از شهرهوشمند تهران برگزار کرد.
هر چند این تور با سایر تورهای شهری متفاوت بود اما مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات به عنوان تورلیدر اعضای کارگروه شهر هوشمند کلانشهرهای کشور را با فعالیت‌های انجام شده در سطح شهر تهران آشنا کرد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۱ بهمن

به گزارش پیوست، این نکته‌ای است که معاون طرح و توسعه شرکت ارتباط فردا در میزگرد بانکداری باز هشتمین همایش بانکداری الکترونیکی به آن اشاره کرد. نیما نامداری این گفته خود را با اشاره به گزارش گارتنر در مورد سطح اعتماد مردم به بانک‌های بین‌المللی گفت البته تاکید کرد اگر در ایران نیز چنین نظر سنجی صورت گیرد وضعیت بانک‌های ایران از این بهتر نیست.

ادامه مطلب