ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۱ بهمن

به گزارش ایلنا و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدجواد آذری جهرمی در پایان سفر دو روزه «شهزاد گل آریوبی» وزیر مخابرات و تکنولوژی معلومات افغانستان میزبان او و هیئت همراه بود که یک‌بار دیگر ضمن خوشامدگویی و خیرمقدم گفت: خوشحالم در سفر کوتاه خود به تهران ارزیابی مثبتی از مذاکرات و دیدارهای خود داشتید.
وی افزود: در هر حال ایران و افغانستان دارای زبان مشترک هستند، مردمانی دارند که به لحاظ فرهنگی بسیار به یکدیگر نزدیکند و از مرزی برخورداریم که سالیان سال واسطه دوستی بین ما بوده است و فضایی ارتباطی داریم که مدیریت آن دست ما بوده و می‌تواند دوستی بین دو کشور را زیاد کند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۰ بهمن

به گزارش ایلنا، محمد جواد آذری‌جهرمی در دانشگاه آزاد دماوند در جمع جوانان شهرستان با بیان اینکه توسعه کسب و کار یکی از موضوعات حائز اهمیت در ایران و دنیا است،‌ اظهار کرد: امروز منابع دنیا در حوزه‌های مختلف در حال تثبیت یا کاهش است و در کنار آن جمعیت دنیا نیز در حال رشد است.
وی ادامه داد: نباید تنها به راه‌اندازی یک شغل فکر کرد بلکه آنچه موجب توسعه پایدار می‌شود، استفاده از ابزاری به‌ عنوان بهره‌وری اطلاعات است. هدف از اقتصاد دیجیتال، استارتاپ و ... بهره‌وری در حوزه‌های مختلف با هدف ارائه خدمات بهتر است. استارتاپ سعی دارد خدماتی که در زندگی روزمره و نیازمندی‌های مردم وجود دارد را با هزینه کمتر و کیفیت بهتر ارائه کند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۰ بهمن

به گزارش مهر، محمد جواد آذری جهرمی در حاشیه سفر به دماوند در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این که رئیس جمهور وعده داده بود، که دست وزیر ارتباطات ما روی دکمه فیلتر نخواهد رفت، اما دست شما از روی فیلتر برداشته نمی‌شود، لبخندی زد و این سوال را با سوال پاسخ داد و گفت: شما مطمئنید دست من روی دکمه فیلتر است؟

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۰ بهمن

صادق عباسی شاهکوه در گفتگو با مهر، از ابلاغ مصوبه جدید کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات برای واگذاری «فیبرتاریک » شبکه ارتباطات زیرساخت کشور خبر داد و گفت: این پیشنهاد از سمت شرکت ارتباطات زیرساخت به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارائه شد و هفته گذشته در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، به تصویب رسید.
وی با توضیح اینکه واگذاری فیبر تاریک به اپراتورهای ارتباطی به معنای آزادسازی تارهای نوری در کابل‌هایی است که در شبکه ارتباطی زیرساخت بلااستفاده مانده‌اند، گفت: طبق این مصوبه دو سر کابل نوری از سوی زیرساخت در اختیار اپراتور قرار می‌گیرد و اپراتور می‌تواند سیستم انتقال پهنای باند اینترنت را روی این فیبرها پیاده‌سازی کند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۰ بهمن

به گزارش مهر، مرتضی براری در اولین همایش علمی هوا – فضا و تجاری‌سازی که با حضور اندیشمندان این حوزه در فردوس در حال برگزاری است، تصریح کرد: در حال حاضر جزء یازده کشور دنیا در فناوری فضایی هستیم و افتخار می‌کنیم که این علم را به دست متخصصان داخلی به دست آورده‌ایم.
وی مهم‌ترین برنامه ده ساله دوم فضایی ایران را تا سال ۱۴۰۴ تثبیت چرخه کامل فناوری فضایی برشمرد و گفت: سال آینده ماهواره ظفر را به فضا پرتاب می‌کنیم که از نظر فناوری ۱۰۰ برابر ماهواره امید ارتقاء یافته است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۰ بهمن

به گزارش مهر، محمدجواد آذری جهرمی در جمع خبرنگاران فیروزکوه در خصوص گسترش پیام‌رسان‌ها گفت: در یک سال گذشته از ۱۳۰ هزار اپلیکیشن ایرانی به ۲۵۰ هزار اپلیکیشن در سال ۹۷ رسیده‌ایم که زیرساخت‌های ارائه شده به این اپلیکیشن‌ها رشد قابل توجهی داشته است و نرخ رشد توسعه پهنای باند داخلی ۳۱۷ درصد بود.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۰ بهمن

سال گذشته، LG بخش Software Upgrade را راه‌اندازی و اعلام کرد: "منابع سرمایه‌گذاری قابل توجهی را برای افزایش طول عمر گوشی‌های هوشمند" با به‌روزرسانی‌های مداوم و سازگار خواهد داشت. بسیاری امیدوار بودند تمرکز بیشتر شرکت بر بخش نرم‌افزاری بدان معناست که مشتریان می‌توانند نسخه‌های جدیدتر اندروید را مرتبا و سریع‌تر دریافت کنند؛ اما LG هرگز در ارائه ی جدیدترین قابلیت‌های سیستم‌عامل – حتی در موبایل های پرچمدار اندرویدی سریع عمل نکرده است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۰ بهمن

گوگل اعلام کرد برای نخستین‌بار قیمت اشتراک‌های G Suite خود را افزایش می‌دهد. در ایالات متحده، قیمت‌های نسخه‌های G Suite Basic و G Suite Business به ترتیب ۱ و ۲ دلار برای هر نفر در ماه افزایش می‌یابند، در حالیکه افزایش در سایر نقاط با توجه به ارز و بازار محلی صورت می‌گیرد. قیمت‌گذاری G Suite Enterprise بدون تغییر باقی می‌ماند.

ادامه مطلب