ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۵ بهمن

به گزارش ایبِنا و به نقل از ستاد خبری هشتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت، داوود محمد بیگی در خصوص طرح جدید این بانک برای احراز هویت تراکنش‌های موبایلی، افزود: این طرح شاید آسانی دریافت خدمات را تحت الشعاع قرار دهد و کار را برای برخی از مردم سخت کند ولی امری لازم و ضروری است.
وی ادامه داد: هرچند تغییر و تحول در صنعت پرداخت باتوجه به تنوع خدمات و انتظارات مردم، امری ضروری است ولی بانک مرکزی نمی‌تواند از امنیت در این حوزه غافل شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۵ بهمن

نصرالله جهانگرد در گفتگو با ایبِنا، درباره فناوری بلاک‌چین و کاربردهای آن گفت: فناوری بلاک‌چین مبتنی بر منطق ریاضی است و کاربردهای متفاوت و متعددی دارد که یکی از برجسته‌ترین کاربردهای آن ایجاد رمز ارزها است که می‌توانند بر بستر فضای مجازی مستقل از فضای بانکی در میان کاربران منتقل شوند؛ البته فناوری زنجیره بلوک آثار مختلفی را نشان می‌دهد و انواع فعالیت‌های بانکی در حوزه مدیریت سرمایه، قراردادهای هوشمند کاربردهای وسیعی دارد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۵ بهمن

به گزارش ایلنا روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی(شستا) دکترمحمد رضوانی‌فر در این حکم بر هماهنگی سایر اعضای هیئت مدیره شرکت در جهت تحقق اهداف تعیین شده در چارچوب مفاد اساسنامه آن شرکت و قانون تجارت و با رعایت صرفه و صلاح شرکت مذکور و گروه تامین اجتماعی تاکید کرده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۵ بهمن

به گزارش مهر، امیر ناظمی در توئیتر نوشت: امروز کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، اجازه و تعرفه مربوط به استفاده بخش غیردولتی از پایگاه‌های داده دولتی را تصویب کرد.
وی گفت: امیدواریم نخستین بهره‌برداری از داده دولتی توسط اپلیکیشن‌ها و استارتاپ‌ها را در همین هفته آغاز کنیم.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۵ بهمن

به گزارش مهر به نقل از وزارت ارتباطات، شاهین جعفرپور دبیر شورای سیاستگذاری جذب امریه وزارت ارتباطات با اشاره به اینکه نام‌نویسی برای امریه سربازی از ۶ بهمن آغاز شده و تا ۱۳ بهمن ادامه دارد، گفت: افرادی که در این مدت ثبت نام کرده باشند در صورت پذیرش، اردیبهشت ماه سال آینده به خدمت سربازی اعزام و پس از دوره آموزشی مابقی دوره را در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌گذرانند.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۵ بهمن

مدت‌ها است موبایل‌ها به سمتی می‌روند که هیچ درگاه و کلید فیزیکی نداشته باشند. جک‌های هدفون هم از روی اکثریت دستگاه‌ها حذف شده‌اند، و دکمه‌های home و back آن‌ها هم در بیشتر موبایل‌های iOS و اندروید با UIهای نرم‌افزاری جایگزین شده‌اند. گوشی Meizu Zero اولین نمونه‌ای است که به این سمت حرکت کرده است. این گوشی جدید هیچ درگاه شارژ، دکمه‌ی فیزیکی، یا شیاری ندارد.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۵ بهمن

اواخر سپتامبر، اپل به طور رسمی فروش مدل‌های آیفون X ،SE و 6s را به دنبال عرضه‌ی آیفون‌های XS و XR متوقف کرد. این آخر هفته، MacRumors گزارش کرد اپل خیلی بی سر و صدا فروش آیفون SE را آغاز کرد.

ادامه مطلب
اپلیکیشن
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۵ بهمن

با هدف کاهش انتشار اطلاعات غلط، واتس‌اپ تعداد فوروارد هر پیام را به پنج مورد محدود کرد. به گزارش رویترز، محدودیت فوروارد پنج پیام که چند روز است آغاز شده، در سراسر جهان اجرا می‌شود.

ادامه مطلب