ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۴ بهمن

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان فناوری اطلاعات ایران، امیر ناظمی رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران در مراسم امضای تفاهم‌نامه مشترک میان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، استانداری گلستان و سازمان حفاظت محیط زیست برای حفاظت از پارک ملی گلستان از طریق پایش ماهواره‌ای و اینترنت اشیا گفت: آتش‌سوزی‌ها به دلایل مختلف رخ می‌دهند که بخش عمده‌ای از آن ناشی از خطای انسانی و سهل انگاری و اشتباهات شهروندان است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۴ بهمن

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در تشریح راهکارهای نوآوری و خلاقیت در جامعه گفت: جهت نیل به سازمان خلاق می‌بایست از پتاسیل همه افراد به ویژه توانمندی زنان در جامعه بهره ببریم و سازمان را محصور چارچوب مطلوبیت‌های شخصی خودمان نکنیم بلکه با افزایش ظرفیت پذیرش و جذب افکارمتفاوت مسیر توسعه را باز بگذاریم.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان فناوری اطلاعات ایران، امیر ناظمی در پنل تخصصی سرمایه انسانی و تحول دیجیتال که در حاشیه چهاردهمین کنفرانس توسعه منابع انسانی در سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد با تاکید بر سرمایه انسانی و پتاسیل موجود در این بخش گفت: تغییرات در جامعه محدود به بخش خاصی نیست و تمام ابعاد را تحت تاثیر قرار می‌دهد. رمز ایجاد تغییر و تحول پایدار در یک جامعه یا سازمان مدیریت تضادها، پذیرش و قبول رویکردهای متفاوت بین افراد است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۳ بهمن

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فناوری اطلاعات ایران، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار «نعیم ثجیل یسر» وزیر ارتباطات عراق با اشاره به اینکه هم اکنون زمان بازسازی عراق است، گفت: زمینه‌های توسعه بسیاری در عراق وجود دارد و وزارت ارتباطات ایران نیز عزم جدی برای توسعه همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف دارد.
وی با اشاره به اینکه اقتصاد دیجیتال یکی از عرصه‌های اقتصادی مهم دنیا است، افزود: ما در ایران در حال مطالعه و برنامه‌ریزی در این حوزه هستیم و عراق نیز با توجه به نیروهای جوان و با استعداد فضای خوبی برای توسعه دارد و ایران آماده همکاری مشترک در این حوزه با عراق است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۳ بهمن

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان فناوری اطلاعات ایران، امیر ناظمی، رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران در حاشیه پنجمین جشنواره فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی شریف (IT Weekend 5) اظهار داشت:
برگزاری چنین رویدادهایی کمک می‌کند استارتاپ‌ها و کارآفرینان تجربیات خود را از شکست‌ها و پیروزی‌های خود را به اشتراک بگذارند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۳ بهمن

به گزارش مهر، طرح حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی اواخر سال گذشته و با مصوبه‌ شورای عالی فضای مجازی آغاز شد و در آن تکالیفی برای هر کدام از دستگاه‌های حاکمیتی تعیین شد؛ در این طرح وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز مکلف به حمایت‌های زیرساختی و ارائه تسهیلات ۵ میلیاردی به این پیام‌رسان‌ها شد.
آبان ماه امسال مرکز ملی فضای مجازی پس از اجرای فاز نخست حمایت از ۷ پیام‌رسان بومی، از انتخاب دو پیام‌رسان بومی «گپ» و «سروش» برای ادامه حمایت‌ها خبر داد و اعلام کرد که این دو پیام‌رسان از نظر فنی و سایر شاخص‌های ارزیابی، رتبه‌های برتر را کسب کرده و ادامه حمایت‌ها برای این دو پیام‌رسان انجام می‌شود. از این رو سایر پیام‌رسان‌ها از گردونه حمایت حذف می‌شوند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۳ بهمن

به گزارش مهر به نقل از بانک مرکزی، عبدالناصر همتی، در یادداشتی در صفحه شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد: در خصوص اقدامات چند ماه اخیر بانک مرکزی، آنچه که بیشتر در رسانه‌ها انعکاس داشت، اخبار مرتبط با بازار ارز بود؛ اما در کنار اقدامات اصلاحی در بازار پول و ارز، طرح‌هایی زیربنایی برای توسعه زیرساخت‌های بانکی به اجرا درآمده‌اند که تاثیر آن‌ها بر زندگی مردم و کسب‌وکارها، به خصوص کسب و کارهای نوآورانه (استارتاپ‌ها)، عمیق و ماندگار خواهد بود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۳ بهمن

به گزارش مهر، محمدجواد آذری جهرمی در توئیتر نوشت: با بی‌توجهی به اخطارها، امروز مجوز ۳۰ دفتر خدمات ارتباطی از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی لغو شد.
وی ادامه داد: همچنین سیستم شناسایی مزاحم های پیامکی، امروز ۸۴۰ سیم‌کارت متخلف را شناسایی و قطع کرد.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۳ بهمن

به تازگی جزئیات مربوط به آسیب‌پذیری منتشر شد که بر سیستم فریم‌ور چیپست معمول WiFi اثر می‌گذارد. این چیپست در طیف وسیعی از دستگاه‌ها، مانند لپ‌تاپ‌ها، گوشی‌های هوشمند، کنسول‌ها بازی، روترها، و اینترنت اشیا به کار برده می‌شود.

ادامه مطلب