ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲ بهمن

«نگاه تمرکزگرا برای مدیریت کشور در حال تغییر است و به سمت غیر متمرکز شدن حرکت می‌کند.»
به گزارش پیوست، رئیس پژوهشکده پولی و بانکی کشور با بیان این مطلب در جمع نمایندگان رسانه‌های گروهی اعلام کرد : «یک زمانی عقیده بر کنترل به شکل متمرکز بود از همین رو ما نیز به سمت سیستم‌های متمرکز حرکت کردیم؛ اما به تدریج با ورود تکنولوژی‌های جدید به این نتیجه رسیدیم که مرکز کنترل نمی‌تواند واحد باشد.»

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲ بهمن

«اگر قرار است نصب کارت‌خوان، اجباری باشد، باید برای همه اصناف باشد و نه فقط پزشکان» این موضوعی است که برخی از اعضای کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در واکنش به طرح «الزام پزشکان به نصب کارت‌خوان» بر آن تاکید دارند.
به گزارش پیوست، در این طرح با عنوان «الزام شاغلان حرفه پزشکی و وابسته به تجهیز مرکز ارائه خدمات سلامت به دستگاه کارت‌خوان بانکی» که آذرماه سال جاری با امضای ۲۱ نماینده تقدیم مجلس شد، کلیه مطب‌ها و داروخانه‌ها مکلف شده‌اند ظرف مدت سه ماه مجهز به دستگاه کارت‌خوان شوند. این طرح در مجلس به دنبال ایجاد شفافیت در گردش مالی حوزه پزشکی و جلوگیری از فرار مالیاتی در این زمینه مطرح شده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲ بهمن

«داده‌های موجود در کشور جزو بیت‌المال است و مسئولان نباید دستگاه‌ها را از دسترسی به این داده‌ها محروم کنند.»
رئیس مرکز فناوری اطلاعات سازمان استاندارد با بیان این مطلب در گفت‌وگو با پیوست اعلام کرد: «با مشخص شدن و ابلاغ چارچوب سند تعامل‌پذیری دستگاه‌ها (EGIF) موانع برای تبادل داده‌ها بین دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف برداشته می‌شود.»
مصطفی رامندی با اشاره به اینکه سازمان استاندارد در تدوین این سند با سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات همکاری داشته‌ است گفت:« بر اساس سند چارچوب تعامل پذیری دستگاه‌ها باید اطلاعات خود را در بانک اطلاعاتی قرار دهند. تا همه به آن‌ها دسترسی داشته باشند. طبق این چارچوب تمام دستگاه‌ها اطلاعات‌شان را بر اساس یک استاندارد و پروتکل مشخص با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند.»

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲ بهمن

به گزارش ایلنا از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات، حمید فتاحی رییس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به اینکه وظیفه ما در حوزه زیرساخت ارتباطات کشور، حفظ کیفیت و پایداری ارتباطات بین‌الملل است، گفت: بر همین اساس ورودی‌های دیتای خارج از کشور باید به صورت توزیع شده باشد تا اگر مشکلی در یکی از ورودی ها به وجود آمد امکان مدیریت شبکه باشد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲ بهمن

سونی در What3word سرمایه‌گذاری می‌کند، استارتاپی که تمام جهان را به ۵۷ تریلیون مساحت ۳ در ۳ متر مربعی تقسیم کرده و به هر یک از آن‌ها آدرس سه کلمه‌ای داده است. جزئیات مالی این سرمایه‌گذاری اعلام نشده است.
سیستم آدرس‌دهی این استارتاپ تمام داستان نیست. قابلیت ادغام What3word با دستیارهای صوتی چیزی است که علاقه‌ها و به خصوص سرمایه‌گذاری از جانب سونی و دیگران را جذب کرده است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲ بهمن

نتفلیکس فکر می‌کند Fortnite نسبت به HBO برای تجارت آن خطرناک‌تر است. در گزارش درامدی سه ماهه‌ی اخیر شرکت که روز پنج‌شنبه منتشر شد، آمده است درحالیکه سرویس استریم آن حدود ۱۰ درصد زمان نمایش تلویزیونی در ایالات متحده را به خود اختصاص داده، برای مدت طولانی رقابتش را تنها بر این اساس نمی‌تواند با تامین‌کنندگان محتوای تلویزیون و استریم ویدئو ادامه دهد.

ادامه مطلب
اپلیکیشن
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲ بهمن

گوگل برنامه‌هایی را که درخواست مجوز دسترسی به اطلاعات تماس و پیام‌های متنی SMS دارند، اما به طور دستی توسط کارمندان گوگل ارزیابی نشده‌اند، از Google Play حذف می‌کند.
این غول موبایل و جستجو اعلام کرد این حرکت به منظور کاهش تعداد اپ‌هایی است که به اطلاعات تماس و متن‌های حساس دسترسی دارند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲ بهمن

علی ابراهیمی در گفت‌و‌گو با ایلنا، در تشریح جلسه عصر امروز کمیسیون کشاورزی گفت:‌ مدت‌ها بود قصد داشتیم با آذری جهرمی وزیر ارتباطات در رابطه با استفاده از کاربرد فناوری اطلاعات در کشاورزی جلسه‌ای داشته باشیم که این جلسه با این موضوع امروز برگزار شد.

ادامه مطلب