گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۸ آذر

بزرگ‌ترین برنامه‌ی پیام‌رسان چینی، WeChat در حال برنامه‌ریزی است تا سرویس پرداخت خود را در ژاپن توسعه دهد، ژاپن مقصد بسیار محبوبی برای توریست‌های چینی است.
روز سه‌شنبه، پیام‌رسان Tencent-run همکاری با برنامه‌ی چت ژاپنی Line در پرداخت‌های موبایلی را اعلام کرد. این امر با یک ترمینال Line Pay اجازه‌ی انجام فرایندها و پرداخت‌هایشان را به طور مستقیم از WeChat Pay می‌دهد. به جای مراحل عذاب‌آور مبادله‌ی ارز، مشتریان چینی می‌توانند به سادگی اپ WeChat را فراخوانی کنند و با اسکن کد QR که خرده فروش ارائه می‌دهد، مبلغ آن را بپردازند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۸ آذر

به گزارش مهر، مرتضی براری در یکی از شبکه‌های اجتماعی نوشت: در راستای تعامل و بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی به منظور انجام پ‍ژوهش و توسعه‌ی فناوری و به کارگیری قابلیت‌های آن‌ها در توسعه‌ی کسب‌وکارها، در چند ماه گذشته جلسات متعددی با حضور مسعود برومند معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، نصرالله جهانگرد معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و حسین صمیمی رئیس پژوهشگاه فضایی ایران برگزار شد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۸ آذر

به گزارش مهر به نقل از مرکز ماهر، نهمین نشست اعضاء و کنفرانس سالانه‌‌ی مراکز CERT‌ کشورهای اسلامی همزمان با برگزاری چهارمین کنفرانس تخصصی حوادث و آسیب‌پذیری‌های فضای تبادل اطلاعات (آپای ۴) به میزبانی مرکز ماهر و همکاری دبیرخانه‌ی دائمی OIC-CERT در مرکز تخصصی آپای دانشگاه شیراز برگزار شد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۸ آذر

به گزارش مهر، مرتضی براری در صفحه‌ی اینستاگرم خود نوشت: نقش آفرینی بخش خصوصی در کنار بخش دولتی در حوزه‌ی فضایی، نکته‌ی کلیدی در توسعه و تکمیل زنجیره‌ی ارزش فضایی کشور است که این مساله سرلوحه‌ی برنامه‌های سازمان فضایی ایران قرار گرفته است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۸ آذر

به گزارش مهر، محمدجواد آذری جهرمی با اشاره به شیوه‌های مختلف تهیه‌ی کارت سوخت در توئیتر نوشت: در تهیه‌ی ‎کارت سوخت، انتخاب‌های متعدد برای دارندگان خودرو فراهم است. در شیوه‌ی سنتی، حضور در مراکز پلیس+۱۰ و ارائه‌ی اصل سند وکپی، اصل کارت خودرو و کپی، اصل کارت ملی وکپی و پرداخت وجه و انتظار دریافت پستی الزامی است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۸ آذر

حسین سیمایی صراف در گفتگو با مهر با اشاره به اجرای «قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه‌ی آثار علمی» گفت: تقلب علمی پدیده‌ی شومی است که فقط مختص نظام آموزش عالی و دانشگاهی ما نیست، در پیشرفته‌ترین دانشگاه‌ها، دقیق‌ترین و سختگیرانه‌ترین دانشگاه‌های دنیا با پدیده‌ی تقلب مواجه هستیم.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۷ آذر

به گزارش ایسنا، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با اشاره به تشکیل کمیته‌ی ضد تحریم، بیان کرد: از نهادهای مختلفی که در حوزه‌ی فناوری اطلاعات تاثیرگذارند خواستیم در این کمیته حضور داشته باشند.
محمدباقر اثنی عشری در نشست سازمان نظام صنفی رایانه‌ای با اشاره به مسائل پیش آمده برای حوزه‌ی ICT پس از مشکلات ارزی اظهار کرد: بعد از اتفاقات ارزی برای تجهیزات IT، وزارت صنایع مرجع بود اما برای خدمات، لایسنس و نرم‌افزار مرجعی نبود. بانک مرکزی، مرجع ذی‌صلاح را وزارت ICT می‌دانست که به‌ دلیل مابه‌التفاوت ارز دولتی و آزاد، با کمک کارشناس راستی‌سنجی کند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۷ آذر

به گزارش مهر، معاون وزیر ارتباطات دلایل دسترسی اپلیکیشن «دولت همراه» به برخی امکانات گوشی کاربران را توضیح داد و گفت: در نسخه‌ی جدید این دسترسی‌ها برداشته می‌شود.
با آغاز اجرای ثبت نام غیرحضوری کارت سوخت و تبدیل آن به کارت بانکی، بسیاری از کاربران با مراجعه به سایت mob.gov.ir و نیز اپلیکیشن «دولت همراه»، اقدام به ثبت نام برای دریافت کارت سوخت خود کرده‌اند.

ادامه مطلب