ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۵ آبان

به گزارش فارس، افرادی که اولین گوشی‌های مشمول قیمت‌گذاری نظارتی را حدود ۱.۵ میلیون تومان زیر قیمت بازار خریده‌اند، می‌گویند در زمان تحویل کالا نحوه برخورد فروشندگان نامناسب است و گویا تمایل به فروش نداشتند.
اخیرا ضوابطی برای فروش گوشی موبایل با هدف فراهم شدن نظارت بر قیمت فروش این کالا اجرا شد که براساس آن هر شرکت‌ واردکننده‌ی موبایل موظف شد گوشی‌های وارداتی را تحت نظارت و قیمت‌گذاری سازمان حمایت و سازمان صنعت‌، معدن و تجارت به فروش برساند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۵ آبان

به گزارش مهر، رئیس کمیته‌ی پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات گفت: کلیه‌ی ارتباطات شبکه‌ی بانکی کشور در شبکه‌ی ملی اطلاعات قرار گرفت.
صادق بیک‌پور در همایش پدافند غیرعامل که در وزارت ارتباطات برگزار شد با اشاره به برنامه‌های انجام شده برای افزایش پایداری شبکه‌ی ملی اطلاعات و رفع آسیب پذیری‌های موجود اظهار داشت: تمامی این موارد بررسی و رفع شده است و هم‌اکنون پایداری شبکه‌ی ملی اطلاعات تکمیل شده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۴ آبان

به گزارش ایسنا، در حالیکه چند ماه از فیلتر شدن تلگرام می‌گذرد و در این مدت کاربران به سراغ پیام‌رسان‌های داخلی رفته‌اند یا با استفاده از انواع فیلترشکن و پروکسی یا نسخه‌های داخلی تلگرام همچنان از این پیام‌رسان استفاده می‌کنند، به نظر می‌رسد بازار بدافزارها و جاسوس‌افزارها هم‌چنان داغ است و پس از مدتی باز هم محصولات مخرب خود را عرضه می‌کنند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۴ آبان

پاس‌کاری تنطیم بازار موبایل از سوی وزيران، آن هم در شرایطی که وضعیت بازار موبایل تعریفی ندارد موجب افزایش هزینه‌ها برای مصرف‌کننده‌ی نهایی خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، پس از گذشت بیش از ۱۰۰ روز از درخواست وزارت صنعت، معدن و تجارت برای افزایش اختیارات وزارت ارتباطات در تنظیم بازار موبایل، آذری جهرمی طی نامه‌ای ضمن رد این پیشنهاد و با خطاب قرار دادن وزیر صنعت عنوان کرد «خواهشمند است مقرر فرمایید تنظیم بازار گوشی و لوازم جانبی تلفن همراه همچنان توسط آن وزارتخانه محترم انجام گردد.»

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۴ آبان

به گزارش بورس‌نیوز، شرکت آتیه داده‌پرداز در دوره‌ی شش ماهه‌ی منتهی به پایان شهریور ماه ۱۳۹۷، مبلغ ۱۹۸ میلیارد ریال سود خالص محقق نموده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، بیش از ۱۰ درصد کاهش را نشان می‌دهد. بخش مهمی از سود خالص کسب شده از محل فعالیت‌های غیرعملیاتی این شرکت به دست آمده است.
شرکت آتیه داده‌پرداز در دوره‌ی شش ماهه‌ی منتهی به پایان شهریور ماه ۱۳۹۷، مبلغ ۱۹۸ میلیارد ریال سود خالص محقق نموده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، بیش از ۱۰ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۴ آبان

به گزارش فارس، اتحادیه‌ی رایانه‌ی تهران با اعلام اینکه این صنف به علت بازار کساد، نوسان نرخ ارز و کمبود کالا امسال زیان‌ده بودند و امکان پرداخت مالیات ندارند از وزیر اقتصاد خواست که این صنف برای یک سال از پرداخت مالیات مشاغل معاف شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۴ آبان

وزیر ارتباطات درباره‌ی حمله سایبری به زیرساخت‌های ارتباطی ایران گفت: یک شرکت صهیونیستی با آی‌پی خاص به زیرساخت‌های ما حمله‌ی سایبری کرده است و ما حتما از مجامع بین‌المللی پیگیر این موضوع خواهیم بود.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۴ آبان

پس از آنکه اسپاتیفای اعلام کرد کاهش سود حاشیه‌ای‌اش را برای کسب درآمد بیشتر ادامه می‌دهد، روز سه‌شنبه، سهام خود را بیش از ۱۰ درصد پایین آورد.
این شرکت سوئدی در رسیدن به اولین سود عملیاتی‌اش تا به حال، سال‌ها پیش از برنامه‌ریزی، نزدیک شد. این شرکت گفت این بدان علت است که هزینه‌های سنگین برای استخدام مهندسین بیشتر را حذف کرده.

ادامه مطلب