ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۳ آبان

تغییر در تیم اقتصادی دولت به عنوان مهم‌ترین راهکار مقابله با تحریم‌ها که از ماه گذشته در دستور کار دولت قرارگرفته بود، سرانجام شنبه‌ی هفته گذشته عملیاتی شد و برای وزارت صنعت، معدن و تجارت، رضا رحمانی با کسب ۲۰۳ رای موافق از مجموع ۲۶۵ رای نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان جایگزین محمد شریعتمداری رای اعتماد گرفت.
به رغم تاکید وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت بر مشورت و نظرخواهی با بخش خصوصی، اما فعالان اقتصادی معتقدند، صرف تعامل با بخش خصوصی کارساز نیست و نه تنها وزیر صنعت، بلکه وزرای اقتصادی دولت باید ضمن مشورت و همفکری با بخش خصوصی، نظرات آن‌ها را در عمل هم به کار بگیرند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۳ آبان

به گزارش پیوست، سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران سوئیچی برای اپلیکیشن‌های پرداخت کرایه طراحی کرده و با ایجاد یک نهاد اعتمادساز، فرآیند تسویه‌ی مبالغ برای پذیرندگان را تضمین خواهد کرد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۳ آبان

به گزارش دنیای اقتصاد، افزایش قیمت در بازارهای تجهیزات و محصولات کامپیوتری ادامه دارد. با وجود اینکه قیمت ارز در هفته‌های اخیر جهش چندانی نداشت اما به دلیل کمبود کالا در بازار کامپیوتر و واردات کند بسیاری از تجهیزات کمیاب شده‌اند و قطعات به سختی در بازارهای کامپیوتری یافت می‌شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۳ آبان

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی پست بانک ایران، خسرو فرحی افزود: این بانک به منظور اجرای سیاست‌های مجلس شورای اسلامی، دولت و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای کمک به کاهش تردد روستائیان به شهرها و اشتغال‌زائی و تقویت اقتصاد مناطق دورافتاده، برنامه‌های لازم را تدوین کرده که درحال اجرا است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۳ آبان

Flickr در ماه آوریل توسط سرویس میزبانی عکس حرفه‌ای SmugMug خریداری شد و حالا اولین تغییرات مهم و اساسی با مالکیت جدید آن اعلام شدند. کاهشی قابل توجه در تعداد کاربران رایگان وجود دارد، این افراد حالا با محدودیت به اشتراک‌گذاری هزار عکس در سایت مواجه هستند، این سایت به اشتراک‌گذاری عکس قبلا ۱ ترابایت فضای ذخیره‌سازی رایگان ارائه می‌داد.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۳ آبان

جدیدترین MacBookهای اپل شامل ویژگی جدیدی هستند که گوش دادن به میکروفون کاربران را برای هکرها و جاسوسان سخت‌تر می‌کند.
این ویژگی که در جدیدترین محصولات MacBook، از جمله MacBook Pro و MacBook Air قرار گرفته، تراشه‌ی امنیتی جدید T2 است که از کلیدهای رمزنگاری، حافظه‌، اطلاعات، اثر انگشت، و قابلیت بوت امن محافظت می‌کند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۳ آبان

توئیتر بخشی از فرایند گزارش‌دهی خود را به‌روزرسانی کرد. به خصوص زمانی که کاربر در مورد توئیتی اطلاع می‌دهد که احتمال می‌دهد از طرف یک بات یا حسابی جعلی فرستاده شده باشد. حالا، وقتی که کاربر بر روی گزینه‌ی "it’s suspicious or spam" در منوی "report" کلیک می‌کند، می‌تواند مشخص کند که چرا وی چنین تصمیمی گرفته، از جمله گزینه‌ای است که می‌گوید "حساب کاربری این توئیت جعلی است."

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۳ آبان

به گزارش ایلنا، اسماعیل رادکانی رئیس کمیته‌ی تامین ارتباطات مناسبت‌های ملی و مذهبی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه از تاریخ ۲۳ مهر ماه تا ۱۲ آبان، ۳۰ میلیون دقیقه مکالمه بین دو کشور ایران و عراق انجام شده است اظهار کرد: از این تعداد ۷۰ درصد مکالمه‌ها از ایران به عراق و ۳۰ درصد از عراق به ایران بود.

ادامه مطلب