ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۱ مهر

به گزارش مهر، محمدجواد آذری جهرمی در مراسم افتتاح نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی تله‌کام با اشاره به اینکه مشکل جدی در حوزه‌ی فناوری کشور، نقدینگی ناشی از نوسانات ارز است، گفت: اپراتورها و شرکت‌های این حوزه برای مقابله با تحریم‌ها، تجهیزاتی به ارزش هزار میلیارد تومان سفارش داده‌اند اما به دلیل عدم تخصیص ارز هم اکنون مجبور به پرداخت سه هزار میلیارد تومان هستند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۰ مهر

روز دوشنبه ۹ مهر ۱۳۹۷ سیگنال جی‌پی‌اس در برخی نقاط تهران قطع شد.
به گزارش خبرآنلاین، اختلال در دستگاه‌های موبایل، سامانه‌های مسیریابی و انواع سیستم‌های ناوبری در کلان‌شهر تهران در حالی به وقوع پیوست که سیگنال در برخی نقاط به‌طورکلی قطع شد و کاربران به‌ خصوص رانندگان نتوانستند به کار خود ادامه دهند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۰ مهر

اداره‌ی كل نظام ملی مديريت اطلاعات (نما)، با هدف ساماندهی و ارزيابی شركت‌های توانمند و متقاضی ارائه‌ی خدمات در حوزه‌های مديريتی، نرم‌افزار جامع خدمات افتا را از ابتدای مهرماه امسال به بهره‌برداری رساند.
به گزارش روابط عمومی و امور بين‌الملل سازمان فناوری اطلاعات ايران، در راستای طرح تكريم ارباب رجوع و مكانيزه كردن فرايندهای نظام ارزيابي، صدور و تمديد پروانه‌ی فعاليت خدمات افتا و ايجاد بستر الكترونيكی جهت ارائه‌ی خدمات بهتر، دقيق‌تر، سريع‌تر به متقاضيان، اداره‌ی كل نما، نرم‌افزار جامع نظام ارزيابی و اعتباربخشی خدمات افتا را ايجاد كرد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۰ مهر

روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) اعلام کرد: به منظور خروج از بنگاه‌داری و حرکت به سمت سهامداری، مذاکره درباره‌ی واگذاری سهام شرکت‌های مختلف از جمله رایتل با شرکت‌های متقاضی انجام می‌شود.
به گزارش روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، اعلام کرد: این شرکت در مسیر خروج از بنگاه‌داری فارغ از گفتگوهای اولیه برای فروش و واگذاری سهام شرکت‌های خود، همه‌ی ضوابط قانونی و قوانین و مقررات مرتبط با رگولاتوری را رعایت می‌کند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۰ مهر

مهدی میرمهدی کمیجانی رئیس اتحادیه‌ی فناوران رایانه‌ی تهران گفت: واردات گوشی مسافری از روز شنبه (۷ مهرماه ۹۷) ممنوع شده است و در حال حاضر میزان عرضه، به هیچ وجه پاسخگوی تقاضا نیست.
وی درباره‌ی سرنوشت ۶۰۰ هزار گوشی موبایل که بنابر اعلام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ترخیص آن‌ها از گمرک آغاز شده بود، گفت: متاسفانه خبری از این گوشی‌ها نیست و بازار هیچ تاثیری از تزریق این گوشی‌ها نپذیرفته است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۰ مهر

به گزارش Itmen، با کاهش نرخ دلار آزاد به رقم حدودی ۱۶ هزار تومان و قوت گرفتن فرضیه‌ی کاهش بیشتر قیمت‌ها در بازار ارز و طلا، کسبه‌ی بازارهای کامپیوتر اجناسی را که تا دیروز در انبارها نگه داشته بودند، برای فروش پشت ویترین گذاشتند.
بررسی‌ها نشان می‌دهد که بازارهای خرید و فروش کامپیوتر و لوازم صوتی و تصویری همچنان راکد است و خریداران در انتظار کاهش بیشتر قیمت‌ها، حتی سراغی از کالاهای موجود در بازار نمی‌گیرند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۰ مهر

ساندر پیچای، مدیرعامل گوگل، در ماه نوامبر، پس از انتخابات میان دوره‌ای در کمیته‌ی قضایی کنگره‌ی آمریکا شهادت می‌دهد. وی روز جمعه با رهبر اکثریت مجلس عوام، کوین مک کارتی و دیگر اعضای ارشد جمهوری‌خواهان دیدار کرد و درباره‌ی اتهام طرفداری گوگل از حزب دموکرات بحث کرد (شرکت این اتهام را نپذیرفت). مک کارتی به رویترز گفت که پیچای موافقت کرده در کمیته حاضر شود.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۰ مهر

مدیرعامل موقت اینتل، Bob Swan در نامه‌ی سرگشاده‌ای تائید کرد این شرکت با مشکل تامین CPUها برای بازار PCاش مواجه است، این دلیلی برای گران شدن لپ‌تاپ‌ها در فصل تعطیلات است.
وی گفت در بین ارتقاء PCها برای مصرف‌کنندگان، بازی‌سازی و سیستم‌های تجاری، اینتل انتظار رشد متوسطی را برای فروش PCها دارد. این درحالی است که این شرکت تمرکز خود را متوجه عرضه‌ی Xeon و Core CPUهای با کیفیت می‌کند. با این اضاع شاهد خواهیم بود که این فرصتی را برای رقبایی چون AMD و کوالکام ایجاد می‌کند، مخصوصا که آن‌ها لپ‌تاپ‌هایی را به بازار عرضه می‌کنند که عمر باتری طولانی‌تری از همیشه دارند.

ادامه مطلب