ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۶ شهريور

به گزارش بازرگانی مهر و به نقل از ماکسیم، سرویس درخواست خودروی ماکسیم که از مهرماه سال ۹۶ به طور رسمی فعالیت خود را در ایران آغاز کرده، از بدو ورود به بازار کشور اعلام داشت که طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران و با رعایت اصول بازار داخلی قصد توسعه‌ی فعالیت‌های خود در شهرهای مختلف ایران را دارد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۶ شهريور

اپلیکیشن تپ‌سی به تازگی خدمت جدیدی به نام «تپ‌سی لاین» را ارائه کرده که بسیار شبیه به تاکسی‌های ‌‌‌خطی عمل می‌کند. این سرویس که برای اولین‌بار در شهر تهران راه‌اندازی شده به رانندگان تپ‌سی اجازه می‌دهد در یک مسیر، دو درخواست را پاسخ دهند و دو مسافر را به‌ صورت همزمان به مقاصدی نزدیک به هم برسانند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۵ شهريور

رئیس سازمان فضایی ایران گفت: پروژه‌ی اعزام انسان به فضا متوقف نشده است و این پروژه به عنوان یکی از زیر پروژه‌های ۷ سرفصل سند نقشه‌ی راه فناوری فضایی کشور به مرور دنبال می‌شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۵ شهريور

کشمکش های صنفی حوزه‌ی فناوری اطلاعات و فضای مجازی در حالی بر سر ارائه‌ی مجوز بالا گرفته که فعالان استارتاپی کشور و کسب‌وکارهای نوپا را به شدت دلسرد و خسته از ادامه‌ی درگیری‌ها کرده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۵ شهريور

به گزارش مهر به نقل از مرکز راهبردی افتای ریاست جمهوری، اخیرا مشاهده شده که سیستم درونی پخش اطلاعات (System broadcasts) در سیستم‌عامل اندروید اطلاعات حساس کاربر و جزئیات دستگاه را ممکن است در معرض افشا قرار دهد و برنامه‌های نصب شده روی گوشی می‌توانند بدون اطلاع کاربر و یا اجازه‌ی وی به این اطلاعات دسترسی پیدا کنند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۵ شهريور

به گزارش مهر به نقل از کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق بازرگانی ایران، عبدالرضا نوروزی با اشاره به مشکلات فعلی صنعت نرم‌افزار کشور گفت: قبل از تحریم‌های جدید تولیدکنندگان حوزه‌ی فاوا در حال ایجاد روابط بین‌المللی برای صادرات بوده و حتی برخی شرکت‌ها جهت تولید نرم‌افزار برای شرکت ثالث در خارج از ایران برنامه‌ریزی کردند.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۵ شهريور

در بازار گوشی‌های هوشمند، محصولات عرضه نشده همیشه در معرض بر ملا شدن هستند. و به خصوص این موضوع برای اپل، سامسونگ، و دیگر تولیدکنندگان عمده صدق می‌کند و همیشه شاهد لو رفتن طراحی‌ها، مشخصات، و ویژگی‌های آنان قبل از عرضه‌ی رسمی آن‌ها هستیم. این موضوع در مورد گوگل هم صدق می‌کند و پیش از رونمایی رسمی از Pixel 3 شاهد یک سری لو رفتن اطلاعات است – به ویژه در تازه‌ترین اتفاق، یک نمونه از این مدل در صندلی عقب سرویس تاکسی Lyft جا ماند.

ادامه مطلب