سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۲ شهريور

در نمایشگاه IFA، هواوی از جدیدترین سیستم تراشه‌ی خود با نام Kirin 980 رونمایی کرد. تراشه‌ی جدید دارای چندین قابلیت است که برای اولین‌بار ارائه شده، از جمله اولین پردازنده‌ی ۷ نانومتری موبایل، اولین پردازنده‌ی ساخته شده با Cortex-A76 CPU و Mali-G76 GPU، اولین پردازنده با یک مودم گوشی هوشمند Cat.21 و پشتیبانی سرعتی بیش از ۱.۴ گیگابیت بر ثانیه، و اولین تراشه با پشتیبانی ۲۱۳۳ مگاهرتز LPDDR4X RAM. این پردازنده دارای ۶.۹ میلیارد ترانزیستور است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۲ شهريور

به گزارش خبرنگار ایبِنا، بانک‌های ملی، دی، انصار، ایران‌ زمین و حکمت ایرانیان به ۱۰ اپلیکیشن پرداخت موبایلی فعال که بیشتر وابسته به پی‌اس‌پی‌ها و شرکت‌های پرداخت الکترونیک هستند خدمت کارت به کارت ارائه کرده‌اند در صورتی‌ که سه بانک صادرات، توسعه صادرات و کارآفرین و دو موسسه‌ی مالی اعتباری نور و کاسپین این خدمت را تاکنون در اختیار هیچ اپی قرار نداده‌اند. همچنین بانک مسکن خدمت کارت به کارت را تاکنون به‌ صورت اختصاصی به اپلیکیشن آپ ارائه داده و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و موسسه مالی و اعتباری توسعه این خدمت را به‌ صورت انحصاری تنها به اپلیکیشن آوا همراه متعلق به شرکت فن آوا کارت عرضه کرده‌اند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۲ شهريور

به گزارش مهر، تفاهم‌نامه‌ی همکاری شرکت گسترش الکترونیک مبین ایران و شهرداری شیراز بین حسین بذرافشان، مدیرعامل و عضو هیأت مدیره شرکت گسترش الکترونیک مبین ایران وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و حیدر اسکندرپور، شهردار شیراز به امضا رسید.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۲ شهريور

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، حسن کریمی قدوسی در نشست امروز آخرین اطلاعات و آمار مربوط به لیگ را ارائه کرد.
بر اساس این اطلاعات در چهارمین دوره‌ی لیگ بیش از ۱۲ هزار بازیکن شرکت کرده‌اند. رقمی که رشد بیش از ۷۰ درصدی آمار شرکت‌کنندگان نسبت به دوره‌ی قبل را نمایش می‌دهد. همچنین حضور بیش از ۲۰۰۰ نفر بازیکن زن از آمارهای شاخص لیگ امسال بود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۲ شهريور

وزیر ارتباطات با اشاره به سفرهای استانی‌اش دریک سال گذشته، گفت: در این سفرها در جاده‌هایی تردد کردیم که دارای ارتباط نبودند و به همین علت بسیاری از هموطنان جان خود را به دلیل عدم دسترسی به امداد از دست داده‌اند و این نشان می‌دهد که در دنیای امروز زندگی و جان مردم به ارتباطات بستگی دارد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۲ شهريور

معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه ۱۸۰ میلیون گوشی موبایل در اجرای طرح رجیستری در شبکه‌ی ارتباطی کشور به ثبت رسید، گفت: ۷۲۰ هزار گوشی در انتظار ورود به بازار موبایل است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۱ شهريور

محمد جواد آذری جهرمی در گفتگو با ایبِنا درباره‌ی طرح نوآفرین به منظور حمایت از کسب‌وکارهای نوپا و رفع چالش این کسب‌وکارهای نوین، افزود: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان فناوری اطلاعات ایران در جهت رفع موانع مالیاتی، بیمه و زیرساخت‌های حقوقی استارتاپ‌ها برای یک دوره‌ی ۳ تا ۵ ساله طرحی را به عنوان طرح نوآفرین به منظور حمایت از کسب‌وکارها و گسترش بازار کسب‌وکارهای نوین برای افزایش حجم بازار و اشتغال در این حوزه تنظیم کرد که با موافقت دولت و شخص رئیس جمهوری مواجه شده و هم اکنون در دولت مطرح است و اعتقاد دارم این طرح با بازنگری در برخی پارامتر ها به زودی در هیئت دولت تصویب می‌شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۱ شهريور

محمد جواد آذری جهرمی در گفتگو با ایبِنا درباره‌ی پیگیری بحث ساماندهی شرکت‌های VAS که در حوزه‌ی ارائه‌ی محصولات مبتنی بر ارزش افزوده به عنوان یکی از جریان‌های اصلی درآمدی اپراتورهای تلفن همراه فعالیت دارند، افزود: جلسه‌ای به میزبانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای پیگیری فعالیت و ساماندهی وضعیت شرکت‌های فعال در حوزه‌ی ارزش افزوده به عنوان شرکت‌هایی که رشد بسیار زیاد و درآمدهای بالایی دارند و البته مردم نیز از برخی از این شرکت‌ها شکایات فراوانی را اعلام می‌کنند با حضور مدیران عامل و مدیر بخش ارزش افزوده اپراتورهای همراه اول و ایرانسل برگزار شد و در این جلسه نکاتی به شرکت‌های اپراتورها یادآوری و تعیین و تکلیف شد تا اپراتورها طی دو هفته گزارشی را به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در زمینه‌ی VAS ارسال کنند که در حال حاضر این مهلت به اتمام رسیده و منتظر ارائه گزارش هستم.

ادامه مطلب