ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۹ مرداد

به گزارش فارس، اخیرا تخلف جدید جعل شناسه‌ی IMEI و کپی کردن شماره‌ی سریال گوشی روی دیگر گوشی‌ها در بازار موبایل گزارش شده که کمیته‌ی رجیستری با متخلفان اتمام حجت و اعلام کرد: گوشی‌های متخلف قابل شناسایی‌اند و این تخلف حبس و جزای نقدی دارد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۹ مرداد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: رئیس جمهوری دستور داده که وزارت ارتباطات و بانک مرکزی جلسه‌ی مشترکی را درباره‌ی ارزهای دیجیتال داشته باشند و پیشنهادی را برای اتخاذ سیاست جدید ارایه کنند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۹ مرداد

در گزارش درآمدی سه ماهه‌ی دوم ۲۰۱۸ اسنپ‌چت آمده، تعداد کاربران فعال ماهانه‌ی آن با ۱.۵ درصد کاهش به ۱۸۸ میلیون نفر در این سه ماهه رسید. در سه ماهه‌ی گذشته تعداد کاربران آن با رشد ۲.۹ درصدی ۱۹۱ میلیون کاربر بود.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۹ مرداد

خبری از XDA-Developers به بیرون انتشار یافت، گوگل GraphicsFuzz را می‌خرد، شرکتی که متخصص در ابزارهای محک و ارزیابی گرافیک‌های موبایل است. قیمت این معامله مشخص نیست.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۹ مرداد

اعداد و ارقام منتشر شده در گزارش The Information نشان می‌دهد که مالکان خیلی کمی از دیوایس‌های مجهز به الکسا از آن برای خرید استفاده می‌کنند. از حدود ۵۰ میلیون کاربر الکسا، تنها نزدیک به صد هزار نفر بیش از یکبار از طریق این رابط صوتی خریداری کرده‌اند. اگرچه این موضوع آن چنان تعجب‌آور نیست، اما احتمالا به حوزه‌ی تجارت دستیارهای صوتی که آمازون و دیگران در تلاش برای بهبود آن هستند، صدمه بزند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۸ مرداد

مدیرعامل پست بانک ایران با بیان اینکه قرار است در فاز نخست به یکصدهزار نفر از روستاییان کارت بانک اعتباری روستایی اختصاص پیدا کند، گفت: در کارگروهی با حضور همه‌ی ذینفعان در حال تهیه‌ی سند ارز دیجیتال هستیم.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، خسرو فرحی مدیرعامل پست بانک ایران در نشست خبری که همزمان با روز خبرنگار برگزار شد با بیان اینکه دو وظیفه‌ی اصلی بر عهده‌ی این بانک است، گفت: نخست پست بانک به عنوان یک بانک توسعه‌ای و‌ تخصصی حوزه‌ی ICT کشور وظیفه دارد تا ضمن ارایه‌ی مشاوره از طرح‌های توسعه‌ای دولت تامین منابع مالی مورد نیاز آن‌ها را برعهده گیرد که اصلی‌ترین وظیفه پست بانک است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۸ مرداد

به گزارش Itiran، به نظر می‌رسد تپسی و اسنپ در یک جلسه‌ی مطبوعاتی مشترک در مورد لایحه‌ی محدودسازی فعالیت تاکسی‌های اینترنتی شرکت خواهند کرد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۸ مرداد

معاون اشتغال وزارت کار گفت: به رغم ظرفیت بالای اشتغال در حوزه‌ی تولید محتوا در بخش فناوری اطلاعات، اما به دلیل فقدان مهارت فارغ‌التحصیلان این رشته برای ورود به بازار کار، بخش آی‌تی بیکارترین فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را به خود اختصاص داده است.

ادامه مطلب