کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۳۱ تير

مایکروسافت در طول گزارش مالی سه ماهه‌اش اعلام کرد، Xbox به رشد جمع کل درآمد این شرکت طی سه ماهه‌ی چهارم مالی ۲۰۱۸ آن کمک کرد. درآمدهای حاصل از کسب‌وکار بازی‌های ویدئویی در طول این دوره‌ی سه ماهه تا پایان ماه ژوئن به ۲.۹۲ میلیارد دلار رسیدند. این میزان در مقایسه با سال قبل از آن ۳۹ درصد بیشتر بود.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۳۱ تير

گوگل، فیسبوک، مایکروسافت و توئیتر با پیوستن به یکدیگر، طرح استاندارد جدیدی به نام Data Transfer Project را اعلام کردند. این پروژه به عنوان راهی برای انتقال اطلاعات بین پلتفرم‌ها طراحی شده است. در پست وبلاگی، گوگل پروژه را بدین شکل توصیف کرد: توانا ساختن کاربران در انتقال مستقیم اطلاعات از سرویسی به سرویسی دیگر، بدون نیاز به دانلود یا آپلود مجدد آن.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۳۱ تير

مایکروسافت درآمدهای کل سه ماهه‌ی چهارم مالی خود را در سال ۲۰۱۸ منتشر کرد که شامل درآمد ۳۰.۱ میلیارد دلاری، عایدی خالص ۸.۹ میلیارد دلار، و درآمد در هر سهم ۱.۱۴ دلار بود، این درآمدها در سه ماهه‌ی مشابه ۲۰۱۷ به ترتیب ۲۳.۳ میلیارد دلار، ۶.۵ میلیارد دلار، و ۰.۸۳ دلار بودند. تمامی سه گروه عملیاتی شرکت رشد دو رقمی سالانه‌ای را تجربه کردند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۳۱ تير

رئیس سازمان فضایی ایران از تدوین نقشه‌ی راه فناوری سنجش‌ از دور با کمک دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور خبر داد و گفت: مرکز نوآوری سنجش‌ازدور در دانشگاه شهید بهشتی راه‌اندازی می‌شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۳۰ تير

به گزارش فناوران، از اواسط هفته‌ی گذشته نرخ دلار آزاد به رقم بالای ۸ هزار و ۲۰۰ تومان رسید؛ اما کسبه‌ی بازار تغییری در قیمت‌ها اعمال نکردند. حقیقت این است که در بازار بدون مشتری کالاهای کامپیوتری، دیگر کسبه به خود زحمت تغییر قیمت را نمی‌دهند.

ادامه مطلب