تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲۹ تير

آژانس حمل‌ونقل شهری سان‌فران‌سیسکو هنوز در حال بررسی ۱۲ درخواست از طرف شرکت‌هایی است که خواهان عملیاتی کردن اسکوترهای برقی در این شهر هستند. در اوایل ماه جولای، شرکت‌هایی چون Uber ،Lime ،Lyft و چند مورد دیگر برای مجوز عملیاتی کردن سرویس‌های برقی به اشتراک‌گذاری اسکوتر در سان‌فران‌سیسکو درخواست دادند. این فرایند مجوزدهی در نتیجه‌ی استفاده‌ی بدون مجوز Bird ،Lime و Spin از اسکوترهای برقی‌شان در شهر در ماه مارس مطرح شد. به عنوان بخشی از قانون جدید شهر که از ۴ ژوئن به اجرا گذاشته شد، شرکت‌های اسکوتر قادر به استفاده از خدماتشان در این شهر بدون گرفتن مجوز نیستند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲۹ تير

به گزارش ایلنا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با ارایه‌ی اطمینان نسبت به مصون بودن تجهیزات مخابراتی نصب شده در استان خوزستان در برابر عوامل محیطی چون حرارت و ریزگردها، گفت: به عنوان بحث پدافندی در خوزستان سایت‌های اصلی را دیزل کردیم و بخشی از تجهیزات دیزل را به صورت اضطراری در محدوده‌ی این استان نگه داشتیم تا اگر قطعی برق رخ داد، قدرت واکنش داشته باشیم.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲۹ تير

رئیس اتاق اصناف در نامه‌ای به وزرای ارتباطات و صنعت اعلام کرد: بنابر اطلاعات واصله از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و خدمات تاکنون ۲۰۰ هزار دستگاه تلفن همراه توسط مسافران وارد شده است.
در پیگیری فارس از یک منبع آگاه در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در ماجرای قطع و وصل مجدد و در نهایت تعیین تکلیف گوشی‌های مسافری متخلف، به نامه‌ای از علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران به محمد شریعتمداری وزیر صنعت و محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات برای درخواست وصل مجدد گوشی‌ها اشاره شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲۹ تير

به گزارش فناوران، نخستین نشست خبری سخنگوی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران و رضا کرمی، عضو هیات مدیره‌ی این سازمان در محل دبیرخانه‌ی سازمان برگزار شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲۹ تير

به گزارش مهر، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از مسدودسازی ۳۰ هزار سیم‌کارت به دلیل مزاحمت پیامکی خبر داد و گفت: طی سه ماه گذشته با ۳۰ هزار سیم‌کارت شخصی ارسال‌کننده پیامک تبلیغاتی برخورد شد.
حسین فلاح جوشقانی با اشاره به راهکارهای حل مشکل پیامک‌های تبلیغاتی و ارزش افزوده اظهار داشت: مدت‌هاست که در حوزه‌ی پیامک‌های تبلیغاتی در حال تعریف راهکار برای ساماندهی به این بخش هستیم و هم‌اکنون با ایجاد پنل کاربری، مشترکان می‌توانند پیامک‌های دلخواه تبلیغاتی را انتخاب کنند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲۹ تير

به گزارش فارس، طبق بخشنامه‌ی ۲۳ آبان ۹۶ گمرک، از ابتدا هر مسافر تنها مجاز به ثبت اطلاعات یک دستگاه موبایل در سامانه مسافری بوده و از ۲۸ تیرماه نیز هر گوشی‌ که بدون رعایت قانون در سامانه ثبت شوند، غیرقانونی محسوب شده و خدمات نمی‌گیرند.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲۹ تير

وال استریت ژورنال گزارش کرد، سامسونگ در حال کار بر روی گوشی هوشمند تا شدنی است که احتمالا اوایل سال آینده معرفی می‌شود. ظاهرا این گوشی دارای صفحه‌نمایشی ۷ اینچی است و می‌تواند به حالت نیمه خمیده درآید تا بتوان آن را به شکل کیف پول درآورد. بدنه‌ی خارجی آن هم هنوز نوعی صفحه‌نمایش دارد. به دلیل دو نمایشگر، شرکت مجبور به ساخت باتری بزرگ‌تری برای آن است که با توجه به مسائل مربوط به باتری قبلی Galaxy Note 7، موضوعی نگران کننده است. احتمالا تلفن جدید بیش از ۱۵۰۰ دلار هزینه داشته باشد و برای اولین‌بار برای کاربرانی خاص همچون گیمرها عرضه می‌شود.

ادامه مطلب
پوشیدنی
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲۹ تير

چهار سال است که ساعت‌های هوشمند سامسونگ با عنوان "Gear" شناخته می‌شوند، اما امسال، ظاهرا این شرکت قصد تغییر نام آن را به "Galaxy" دارد. از سال ۲۰۱۵، سیستم‌عامل ساعت‌های Gear، با نام Tizen شناخته می‌شد. تغییر نام ساعت‌ها گویا باعث تغییر سیستم‌عامل این ساعت‌ها نمی‌شود.

ادامه مطلب