ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۳ خرداد

به گزارش ایسنا، رئیس اتحادیه‌ی تجهیزات مخابراتی از مطرح شدن اخباری مبنی بر "توقف تخصیص دلار ۴۲۰۰ تومانی برای واردات گوشی موبایل" خبر داد و گفت: اکنون موجودی بازار بسیار کم شده و بر همین اساس قیمت‌ها بالا رفته است اما هیچ یک از مسئولان توجهی به این موضوع ندارند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۳ خرداد

تعرفه‌ی رومینگ بین‌الملل «مکالمه، پیامک و اینترنت همراه» مشترکین همراه اول در دو اپراتور بزرگ روسیه کاهش یافت.
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات از روابط عمومی همراه اول، به مناسبت آغاز بازی‌های جام جهانی و در جهت رفاه حال هموطنانی که به کشور روسیه سفر کرده‌اند، از روز چهارشنبه ۲۳ خرداد ماه تعرفه‌ی مکالمه، پیامک و اینترنت همراه اولی‌ها در دو اپراتور MTS و Tele2 روسیه حدود ۸۰ درصد کاهش یافت.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۳ خرداد

به گزارش تسنیم، آمارهای رسمی ارائه شده از سمت متولیان توسعه‌ی ارتباطات در بخش دولت نشان می‌دهد که شاخص ضریب نفوذ تلفن ثابت با حرکتی کند، تعداد خطوط دایری را به مرز ۳۱ میلیون رسانیده است.
نگاهی به شاخص‌های حوزه‌ی ارتباطات و فناوری اطلاعات نشان می‌دهد که نزدیک به ۳۱ میلیون تلفن ثابت در کشور دایری شده و ضریب نفوذ این بخش به ۳۸.۷۱ درصد رسیده است.

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۳ خرداد

پایان کار یاهو مسنجر، یکی از اولین برنامه‌های پیام‌رسان در بازار است. Oath اعلام کرد در تاریخ ۱۷ جولای این سرویس را خاموش می‌کند، در عین حال این شرکت به کار آزمایشی و سنجیدن برای چگونگی یک سرویس جدید و اینکه آیا می‌تواند مکان مناسبی در چشم‌انداز پیام‌رسانی با هدف تسلط بر فیسبوک و دیگر برنامه‌های موبایل داشته باشد، ادامه می‌دهد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۳ خرداد

GM همکاری با Honda را برای تامین این خودروساز ژاپنی با نسل آینده‌ی باتری‌ها گسترش می‌دهد. این باتری‌ها، برای ماشین‌های الکترونیکی که عمدتا برای بازار آمریکای شمالی ساخته شده‌اند، استفاده می‌شوند. هیچکدام از دو شرکت زمانی برای شروع استفاده از گزینه‌ی جدید نداده‌اند، اما منابعی به رویترز گفتند که انتظار می‌رود تولید آن‌ها از سال ۲۰۲۱ آغاز شود.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۳ خرداد

تنش‌ها بین دولت ایالات متحده‌ی آمریکا و ZTE، سازنده‌ی گوشی هوشمند چینی، به نظر می‌رسد حداقل به طور موقت کاهش یافته است. وزارت بازرگانی آمریکا به CNBC گفت: دولت آمریکا معامله‌ای با ZTE برای پایان دادن به محدودیت‌های تجاری به امضا رسانده است. این قرارداد شامل یک میلیارد دلار جریمه و درخواست ایالات متحده‌ی آمریکا مبنی بر نظارت بر امور داخل شرکت ZTE می‌باشد. علاوه بر این، در طی ۳۰ روز آینده، ZTE هیات مدیره و مجموعه‌ی اجرایی جدیدی را استخدام خواهد کرد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۳ خرداد

به گزارش مهر، به نقل از مرکز ملی فضای مجازی کشور، امیر خوراکیان گفت: بررسی ترافیک دامنه‌های پیام‌رسان تلگرام بر اساس آمار رتبه‌بندی ترافیک وب‌سایت الکسا در سه ماه گذشته نشان می‌دهد که دامنه‌ی Telegram.org با ۳۳ رتبه کاهش در رتبه‌ی ۳۰۰، t.me با ۱۱۴ رتبه کاهش در رتبه‌ی ۶۰۰ و telegram.me با ۷۶۵ رتبه کاهش در رتبه‌ی ۲۳۲۸ در ترافیک جهانی قرار گرفته‌اند.

ادامه مطلب