ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۲ خرداد

به گزارش ایسنا، در جریان محدودیت فعالیت کدهای USSD اخیرا پیامکی برای کاربران در رابطه با محدود شدن برای خرید شارژ، بسته و یا پرداخت قبض از کارت‌های بانکی برای یک بار در روز ارسال شد. بانک مرکزی گرچه این موضوع را تکذیب کرد، ولی ارسال پیامک‌ها همچنان ادامه دارد!

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۲ خرداد

عکس‌هایی از گوشی جدید شرکت Google منتشر شده که ظاهرا می‌تواند شکل آزمایشی پرچمدار Android P باشد، و این مدارک جدید خبرهای درز شده‌ی قبل را بیشتر تائید می‌کنند که از جمله‌ی آن‌ها نمایشگری لبه به لبه است. همچنین ناچ غیر معمولی که دو دوربین جلویی بر روی آن قرار گرفته‌اند.

ادامه مطلب
اپلیکیشن
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۲ خرداد

اینستاگرم برای ارائه‌ی مکانی جهت ویدئوهای طولانی آماده می‌شود – رقیبی برای YouTube و به سبک Snapchat Discover. بر اساس اطلاعات به دست آمده از منابعی متعدد، اینستاگرم فضایی اختصاصی با ویژگی نمایش‌های نوشتاری، موزیک ویدئو، و موارد بیشتر با ارائه در در فرمت عمودی، تمام صفحه، و با وضوح بالای 4K عرضه می‌کند. در این ارتباط اینستاگرم با ستاره‌های شبکه‌های اجتماعی محبوب و تولیدکنندگان محتوا ملاقات کرده تا بفهمد چگونه کانال‌هایشان می‌توانند در این برنامه کار کنند. این برنامه قرار است در تاریخ ۲۰ام ژوئن رونمایی شود.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۲ خرداد

کشف اخیر نشان می‌دهد تروجان روتر به نظر بدتر از آنچه فکر می‌کنیم، است. Cisco Talos متوجه شد VPNFilter نه تنها می‌تواند دیوایس‌های مورد نظر را غیر قابل استفاده کند، بلکه می تواند از رمزنگاری SSL که اغلب در وب دیده می‌شود نیز عبور کند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۱ خرداد

به گزارش خانه‌ی ملت، به گفته‌ی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، مسئولیت زیرساخت‌های «صوت و تصویر فراگیر» با وزارت ارتباطات است، محتوا با وزارت فرهنگ و نظارت با صداوسیما.
احمد مازنی درباره‌ی علت طولانی شدن بحث و بررسی‌های کمیسیون در رابطه با بررسی ماده‌ی ۴ طرح اداره و نظارت بر سازمان صدا و سیما، گفت: این طرح یکی از اولویت‌های مهم کمیسیون فرهنگی از ابتدای مجلس دهم بود؛ نمایندگان ادوار، کمیسیون فرهنگی، دولت و سازمان صداوسیما طرح‌های مختلفی در این زمینه داشتند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۱ خرداد

عضو شورای مرکزی سازمان نظام صنفی رایانه‎‌ای کشور از سه منظر مختلف به مساله‌ی تاثیر افزایش نرخ ارز بر صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور و راهکارهای پیش رو پرداخت.
مصطفی واحدی‌زاده با بیان اینکه افزایش نرخ ارز باعث ناهمگنی و بروز رفتارهای تهاجمی در اعلام قیمت‌‎ها شده است، گفت: کالاهای حوزه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور ما اغلب وارداتی هستند. افزایش ۴۰ درصدی ارز موجب شده شرکت‎‏‌هایی که در سال ۹۶ قراردادهایی را منعقد کردند اکنون متضرر شوند به همین جهت شاهد هستیم شرکت‌‎ها رقم‌های بالاتری در قراردادها پیشنهاد می‌دهند تا از ضرر جلوگیری کنند ولی این امر زیان مصرف‌کننده‌ی نهایی را در پی دارد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۱ خرداد

به گزارش فارس، مدیرعامل فرابورس از توافق شفاهی معاونت فناوری ریاست جمهوری با بانک مرکزی برای معاف شدن بانک‌ها در زمینه‌ی راه‌اندازی صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه دارای مجوز از فرابورس خبر داد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۱ خرداد

به گزارش ایلنا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه کشور با دو ابرچالش محدودیت منابع و اشتغال روبرو است، گفت: در طرح ثبت تلفن همراه به عنوان یکی از زیر پروژه‌های دولت الکترونیک با سه ماه کار فشرده به اندازه‌ی یک سوم بازاری که در طی سال‌ها سرمایه‌گذاری به وجود آمده، درآمد برای دولت ایجاد شد.

ادامه مطلب