کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۰ خرداد

شرکت Sharp اعلام کرد، کسب‌وکار کامپیوتر شخصی Toshiba را می‌خرد و برای این کار ۱.۸ میلیارد دلار سهام جدید برای خرید سهام تدریجی از بانک‌ها منتشر می‌کند. این شرکت در این راستا به پیشرفت سریع با توجه به تحت کنترل درآوردن Foxconn اشاره کرد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۰ خرداد

دبیر ستاد توسعه‌ی فضای مجازی معاونت علمی از برنامه‌ریزی برای شناسایی شرکت‌های خلاق که ماهیت دانش‌بنیان ندارند خبر داد و گفت: این شرکت‌ها مشمول قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان می‌شوند.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۰ خرداد

سرپرست دایره‌ی عملیات رسانه‌ای پیشگیرانه‌ی پلیس فتا ناجا با اشاره به‌ روزهای پایانی ماه مبارک رمضان، ماه نزول قرآن و فرارسیدن عید سعید فطر، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات روزه‌داران و هم‌وطنان عزیز گفت: متأسفانه افراد سودجو در این ایام با سوءاستفاده از احساسات انسان دوستانه هم‌وطنان عزیز به دنبال کلاه‌برداری از آنان می‌باشند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۰ خرداد

به گزارش نشریه‌ی MIT Technology Review، مهندسان آزمایشگاه ملی وزارت انرژی ایالات‌ متحده‌ی آمریکا، قدرتمندترین ابررایانه‌ی جهان را تولید کردند. این ابررایانه Summit نام دارد و قادر است تا ۲۰۰ پتافلپس - ۲۰۰ میلیون میلیارد عملیات در ثانیه را انجام دهد.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۰ خرداد

در اوایل این هفته بود که تصاویر جدیدی از گوشی هوشمند Google Pixel 3 XL منتشر شد. امروز نیز مجدداً برخی جزئیات دیگر در مورد این پرچم‌دار جدید شناخته‌ شده است. بر اساس یافته‌های متخصصین XDA، وجود ویژگی Active Edge در این محصول نشان می‌دهد که در این محصول از کدهای Android P استفاده‌ شده است.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۹ خرداد

به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات ایران به نقل از مرکز ماهر، گزارش‌های موجود حاکی از آن است که این بدافزار تاکنون بیش از 500 هزار قربانی در جهان داشته‌ است و این عدد نیز افزایش خواهد داشت.
لازم به ذکر است که قربانیان این بدافزار به یک نقطه‌ی جغرافیایی خاص تعلق ندارند و این بدافزار در تمامی مناطق فعال می‌باشد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۹ خرداد

به گزارش مهر، حمیدرضا احمدیان در جلسه‌ی کمیسیون ICT اتاق بازرگانی درباره‌ی مشکلات حوزه‌ی کپی‌رایت محصولات نرم‌افزاری اظهار داشت: قبل از کپی‌رایت، مالکیت معنوی در درجه‌ی اول ارزش و اهمیت قرار دارد و به همین دلیل یکی از دغدغه‌های کسب‌وکارهای نوپای نرم‌افزاری این است که چگونه طرح خود را در اختیار سرمایه‌گذار قرار دهند در صورتی که تضمین لازم برای جلوگیری از سوء استفاده از طرح وجود ندارد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۹ خرداد

به گزارش مهر، سامانه‌ی جامع ثبت شکایات مبتنی بر مکان نمای جغرافیایی به مناسبت روز جهانی ارتباطات با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رونمایی شد. این سامانه که پیش از این با نام سامانه‌ی ۱۹۵ به ثبت و پاسخگویی شکایات مردم اختصاص داشت، با رویکرد توسعه‌ی نظارت مردم و با هدف تقویت نظارت بر ارائه‌ی خدمات در حوزه‌ی ICT و اطلاع از کمیت و کیفیت فعالیت خدمات دهندگان این حوزه، راه‌اندازی شده است.

ادامه مطلب