ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۹ خرداد

به گزارش مهر، به نقل از روابط عمومی کمیسیون ICT اتاق بازرگانی ایران، علی مسعودی با اشاره به تاثیر افزایش نرخ ارز بر کسب‌وکارهای حفاظت الکترونیک اظهار داشت: از آنجایی که کسب‌وکار این صنف هم با اقلام تولیدی و هم وارداتی سر و کار دارد و نیازمند واردات مواد اولیه برای فرآیند تولید هستیم، افزایش نرخ ارز بر این کسب و کار، اثر مستقیم داشته است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۹ خرداد

به گزارش ایلنا، هوشنگ ضروری عضو هیئت مدیره‌ی شرکت کارت اعتباری ایران کیش درباره‌ی عملکرد یکساله‌ی گذشته‌ی این شرکت گفت: سال گذشته با دشواری‌های متعددی برای شرکت همراه بود که ایران کیش توانست بر آن‌ها فائق شود، این شرکت در جهات مختلفی پیشرفت‌های قابل توجهی داشت.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۹ خرداد

کوالکام از تراشه‌ی Snapdragon 850 که برای رایانه‌های شخصی طراحی شده است، رونمایی کرد. این شرکت برای این مورد وعده‌های متنوعی داده که از جمله‌ی آن‌ها، افزایش بیش از ۳۰ درصدی عملکرد، افزایش ۳ برابری عملکرد هوش مصنوعی، بیش از ۱.۲ گیگابیت در ثانیه سرعت اتصال LTE، و بیش از ۲۵ ساعت استفاده‌ی مداوم هستند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۹ خرداد

شرکت ژاپنی توشیبا روز جمعه اعلام کرد فروش ۱۸ میلیارد دلاری واحد تراشه‌ی خود را به کنسرسیومی به رهبری شرکت Bain کامل کرد. تکمیل انجام این معامله که در ابتدا قرار بود تا پایان ماه مارس عملی شود، به علت بازنگری طولانی مدت توسط مقامات چینی به تاخیر افتاد. چین فرایند معامله را ماه گذشته تائید کرده بود.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۹ خرداد

مایکروسافت، GitHub را خریداری کرد. پس از گزارش‌های منتشر شده در مورد مذاکرات خرید GitHub، مایکروسافت این خبر را به طور رسمی اعلام کرد. این دومین خرید بزرگ Satya Nadella، مدیرعامل مایکروسافت است، این شرکت دو سال پیش با قیمت ۲۶.۲ میلیارد دلار LinkedIn را خرید. GitHub در سال ۲۰۱۵، ارزش‌گذاری ۲ میلیارد دلاری شده بود و مایکروسافت برای این معامله مبلغ ۷.۵ میلیارد دلار سهم به GitHub می‌دهد که احتمالا تا اواخر سال جاری نهایی می‌شود.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۹ خرداد

شرکت چینی MediaTek در تلاش است تا برای رقابت با دیگر رهبران قدرتمند در بازار جهانی تراشه‌ها، محصول جدید خود را همگام با فناوری‌های روز دنیا به نمایش در بیاورد. به گزارش Gizmochina، این کمپانی برای اولین بار است که تراشه‌ی Helio M70 را با قابلیت پشتیبانی از شبکه‌های ارتباطی 5G و بر طبق استاندارد 5G New Radio (5G NR)، توسعه داده است.

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۹ خرداد

نمایندگان شبکه‌ی اجتماعی Facebook گزارش دادند که وجود یک باگ نرم‌افزاری در شبکه‌ی اجتماعی Facebook سبب شد تا اطلاعات خصوصی کاربران این شبکه به‌ صورت عمومی، نمایش در بیاید. این شرکت در صفحه‌ی رسمی خود اعلام کرد که Facebook به‌ اشتباه رمز اکانت ۱۴ میلیون نفر از کاربران خود را که توسط سیستم تنظیمات حریم خصوصی محافظت می‌شدند را رمزگشایی کرده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۹ خرداد

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان کردستان نگهداری تصاویر و فایل‌های خصوصی در حافظه‌ی سیستم‌های رایانه‌ای مثل لپ‌تاپ، گوشی‌های هوشمند و تبلت را اشتباه خواند و گفت: نگهداری فایل‌های مهم و خصوصی در حافظه‌ی سیستم‌های متصل به اینترنت می‌تواند از سوی هکرها یا مجرمان سایبری به سرقت رفته و مورد سوء استفاده قرار گیرد‌.

ادامه مطلب