ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۸ خرداد

مهدی فقیهی در گفتگو با مهر، با بیان اینکه طرح «شناسایی شرکت‌های خلاق» در مرحله‌ی عملیاتی شدن در معاونت علمی فناوری رئیس جمهور است و به زودی در ستاد توسعه‌ی ICT و فضای مجازی، رونمایی می‌شود، گفت: شناسایی شرکت‌های خلاق به این معنی است که شرکت‌هایی که شرایط دانش بنیان شدن را به ذات ندارند و ماهیت آن‌ها آن سطح تکنولوژی که قانون دانش بنیان دیده را فراهم نکند، شناسایی شوند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۸ خرداد

به گزارش فناوران، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی همکاری و تبادل اطلاعات این سازمان با سازمان امور مالیاتی را اقدامی ارزشمند در راستای شفافیت بیشتر فضای کسب و کار دانست.
تقی نوربخش در جلسه‌ی مشترکی با رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور و معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: کار سازمان تأمین اجتماعی و سازمان امور مالیاتی از جوانب مختلف شباهت‌های زیادی با هم دارد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۸ خرداد

کاظم کیال در گفتگو با مهر، با بیان اینکه پیام‌رسان «بله» یک پیام‌رسان مالی است، اظهار داشت: این پیام‌رسان علاوه بر احتیاجات روزمره، بستری برای توسعه‌ی کسب‌وکارها و تسهیل خدمات است. به نحوی که امکان انتقال و دریافت و پرداخت پول از طریق این بستر فراهم شده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۸ خرداد

محمد جواد آذری جهرمی با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۹۶ تا پایان بهمن ماه حدود ۱۸۰ میلیارد تومان اپلیکیشن در کافه بازار به فروش رفته است گفت: سهم گیلان از این فروش ۳ میلیارد تومان بوده یعنی معادل ۷.۱ درصد بوده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۸ خرداد

معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور و بنیاد ملی نخبگان به منظور پشتیبانی از فعالیت‌های تخصصی دانش‌آموختگان برتر دانشگاهی که به فعالیت‌‌های فناورانه اشتغال دارند، تسهیلات نظام وظیفه‌ی تخصصی را برای افراد فعال در شرکت‌های دانش بنیان، مستقر در مراکز رشد و پارک های علم و فناوری در نظر گرفته است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۸ خرداد

Nvidia پلتفرم ربات Isaac خود را برای ارائه در نسل جدید ماشین‌های خودکار، عرضه‌ی قابلیت‌های هوش مصنوعی به ربات‌ها برای چرخه‌ی تولید، تدارکات، کشاورزی، و بسیاری صنایع دیگر راه‌اندازی کرد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۸ خرداد

بازار جهانی موبایل پس از یک دوره رکود سه ماهه، دوباره شاهد رشد است. بر اساس اطلاعات شرکت تحقیقی Gartner، فروش جهانی گوشی‌های هوشمند به کاربران در سه ماهه‌ی نخست ۲۰۱۸ به رشد مجدد بازگشت، این رشد ۱.۳ درصد افزایش نسبت به دوره‌ی مشابه سال ۲۰۱۷ را نشان می‌دهد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۸ خرداد

TechCrunch گزارش می‌کند اینستاگرم اخیرا با برخی خبرنگاران نشستی داشته و درباره‌ی الگوریتمش توضیح داده و برخی داستان‌های ساختگی از اپلیکیشن‌اش را رفع کرده است.

ادامه مطلب