ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت

گروه ام‌تی‌ان اعلام کرد، تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر خروج از برجام ممکن است توانایی این شرکت آفریقای جنوبی برای بازگرداندن پول‌هایش از ایران را محدود کند. این خبر موجب کاهش ارزش سهام شرکت ام‌تی‌ان شده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از افتتاح دولت همراه در هفته‌ی آینده خبر داد و گفت: ثبت گوشی‌های همراه یکی از بخش‌های دولت الکترونیک بود که اجرای آن ۴۰۰ میلیون دلار به درآمدهای کشور اضافه کرد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت

گزارش شده دولت چین در حال مذاکره به خاطر ممنوعیت هفت ساله‌ی ZTE از جانب ایالات متحده‌ی آمریکا است، ممنوعیتی که می‌تواند عواقب گسترده‌ای برای این سازنده‌ی موبایل داشته باشد. بر طبق گزارش جدیدی از رویترز، این موضوع در طول جلسه‌ی بین مقامات چینی و ایالات متحده در هفته‌ی گذشته در پکن مطرح شد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت

تسلا همچنان رمز و رازهای Model Y را حفظ کرده است. می‌دانیم که آن یک کراس اُور برقی است و ممکن است آینه نداشته باشد، اما چیز بیشتری درباره‌ی آن نمی‌دانیم. Elon Musk، مدیرعامل شرکت اعلام کرد امیدوار است تولید این خودروی جدید از سال 2020 آغاز شود، و گفت که این تولید منجر به "انقلابی در تولید" می‌گردد. هر چند وی در مورد ظاهر این انقلاب جدید چیزی نگفت.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت

علاقه‌ی شیائومی برای عرضه‌ی سهامش در بورس سهام هنگ‌کنگ مخفی نماند، و پس از ماه‌ها حدس و گمان بالاخره زمان آن فرا رسید. امروز این سازنده‌ی چینی گوشی‌های هوشمند اسناد اولین عرضه‌ی عمومی خود را ارائه داد، و بر اساس گزارش بلومبرگ، انتظار می‌رود این عرضه‌ی سهام اولیه تا حداقل ۱۰ میلیارد دلار افزایش پیدا کند. از زمانیکه علی‌بابا در سال ۲۰۱۴ در نیویورک به مبلغ ۲۵ میلیارد دلار سهامش را عرضه کرد، احتمالا این عرضه‌ی جدید بزرگ‌ترین عرضه‌ی اولیه سهام در جهان خواهد بود. علاوه بر این، بلومبرگ اعلام کرد شیائومی ممکن است شاهد یک ارزش بازار "بیش از ۱۰۰ میلیارد دلاری" باشد که حدود یک سوم ارزش اپل است.

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت

دانشمندان با بررسی بر روی مزرعه‌ی نرگس کشاورزی انگلیسی به نام کوین استیونس دریافتند؛ عصاره‌ی این گیاه می‌تواند به درمان ۲۵۰ هزار بیمار آلزایمر کمک نماید. این مزرعه نرگس در کوه‌های بلک مانتین ولز واقع‌ شده است. گالانتامین یکی از اصلی‌ترین مواد برای ایجاد مواد مخدر و ضد افسردگی است. این ماده اولین‌بار توسط دانشمندانی از کشور شوروی در سال ۱۹۵۱ از پیاز گل‌ برفی استخراج شد.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت

در فروشگاه اپلیکیشن شرکت اپل، AppStore، برنامه‌ی جدیدی برای پاک‌سازی، برنامه‌های کاربردی که داده‌های مکان کاربر را به ابزارهای ثالث ارسال می‌کنند، راه‌اندازی شد. البته تعداد محصولات موجود در لیست سیاه هنوز افشا نشده است.

ادامه مطلب