کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت

هنوز هم رشد بیشتری برای کسب و کار علی‌بابا پیش‌بینی می‌شود، حتی پس از اینکه آن شرکت با ارائه‌ی نتایج سه ماهه‌ی چهارم خود تخمین تحلیلگران را شکست.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت

به رغم طراحی مجدد سنگین و تحمل رقابت در مقابل فیسبوک، گزارش درآمدی سه ماهه‌ی اول ۲۰۱۸ برای اسنپ‌چت امیدوارکننده نبود. در این دوره، اسنپ‌چت با نرخ رشد پایین ۲.۱۳ درصدی، تنها به ۱۹۱ میلون کاربر فعال روزانه رسید، بیشتر از ۱۸۷ میلیون نفر در دوره‌ی پیش از آن، و در مقایسه با ۵.۵ درصد رشد در سه ماهه‌ی چهارم و نرخ وحشتناک ۲.۹ درصد در سه ماهه‌ی سوم که روندی بسیار کند را نشان می‌دهد. درآمد شرکت ۲۳۰.۷ میلیون دلار با سود هر سهم (EPS) کمتر از ۰.۱۷ دلار بود. این درحالی است که وال‌استریت ژورنال برای آن درآمد ۲۴۴.۵ میلیون دلار و EPS کمتر از ۰.۱۶ دلار را تخمین زده بود.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت

نوکیا تایید کرد در راستای دور شدن از حوزه‌ی تکنولوژی مصرف کننده، واحد سلامت دیجیتال خود را به موسس Withings، آقای Eric Carreel می‌فروشد. Carreel و Cedric Hutchings در سال ۲۰۰۸، Withings را در فرانسه تاسیس کردند و این شرکت موفق شد خود را به عنوان یکی از نشان‌های برتر در فضای دیوایس‌های پوشیدنی از جمله ساعت‌ها، بندهای آمادگی جسمانی، همچنین دماسنج‌ها و دیوایس‌های اندازه‌گیری قابل اتصال معرفی کند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت

رییس سازمان فناوری اطلاعات با بیان اینکه میزان ترافیک بین‌المللی پیام‌رسان‌ها با کاهش برآوردی ۶۷ درصدی مواجه شده است، گفت: تاکنون ۲۲ میلیون نصب پیام‌رسان‌های داخلی داشتیم که از این تعداد ۸.۵ میلیون کاربر فعال هستند.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت

توسعه‌دهندگان Google سال ۲۰۱۶ از سیستم Android Things رونمایی کردند اما امسال به‌ صورت رسمی از اولین نسخه‌ی این سیستم رونمایی کردند. این برنامه یک پلتفرم نرم‌افزاری در حوزه‌ی اینترنت چیزها است. در واقع می‌توان گفت با استفاده از این سیستم می‌توان تمامی گجت‌های هوشمند در خانه‌های هوشمند را به کنترل درآورد و از جمله‌ی این تجهیزات می‌توان به دوربین‌های نظارت اینترنتی، سانسورهای خانگی، لامپ‌های برق و بلندگوها اشاره کرد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت

امسال اتفاق عجیبی در جریان برگزاری جشنواره کن، رقم خورده است. بر اساس قانون وضع‌ شده برای این مراسم، تصویربرداری آن‌ هم به‌ صورت سلفی، توسط بازیگران بر روی فرش قرمز ممنوع اعلام‌ شده است. در پی این اتفاق، روزنامه‌نگاران دلیل تصمیم‌گیری را از مدیر جشنواره‌ی کن جویا شدند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت

نائب رئیس فراکسیون مستقلین مجلس گفت: به گفته‌ی وزیر ارتباطات پس از فیلتر تلگرام از ۴۵ میلیون کاربر، یک‌ میلیون نفر این نرم‌افزار را پاک کردند و میزان بازدید از این پیام‌رسان ۵۰ درصد کاهش یافت.

ادامه مطلب