موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت

کمپانی Apple رسماً اعلام کرد که گوشی‌های هوشمند iPhone X که با مشکل در استفاده از فناوری تشخیص چهره روبه‌رو هستند را به‌ صورت رایگان تعویض خواهد کرد. گزارش‌ها نشان می‌دهد که تیم کوک، مدیرعامل Apple تصمیم گرفته تا گوشی‌هایی را که نقص سیستم تشخیص چهره در آن‌ها محرز باشد، بدون بروکراسی و طی کردن روال اداری، بلافاصله برای کاربران تعویض شوند.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت

به‌ تازگی ویدئوی جدید از طراحی سه‌بعدی گوشی هوشمند Xiaomi Mi7، در کانال TechConfigurations در سرویس خدمات YouTube منتشر شده است. این تصویر با نمایش طراحی سه‌ بعدی به برخی از شایعات موجود در مورد ویژگی‌های Xiaomi Mi7 پایان داده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی اعلام کرده است که مسدودسازی یکی از پیام‌رسان‌های اجتماعی نباید در دسترسی به سایر کاربری‌های اینترنت اختلال ایجاد کند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت

مرکز مدیریت راهبردی امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات ریاست جمهوری نسبت به گسترش بدافزار «کاوشگر ارز دیجیتالی» هشدار داد.
به گزارش مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری، اخیراً یک کاوشگر ارز دیجیتالی نوشته شده به زبان پایتون و با نام PyRoMine، در حال گسترش در سیستم‌های ویندوزی است. این کاوشگر که ارز Monero را استخراج می‌کند، مشابه سایر کاوشگرها عمل می‌کند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت

به گزارش ایلنا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد که از آغاز اجرای طرح رجیستری تلفن‌های همراه در سطح کشور تاکنون دو هزار میلیارد ریال درآمد به دست آمده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت

به گزارش روزنامه‌ی ایران، «ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی اخیراً بر لزوم ملی شدن خدمات فضای مجازی و خودکفایی تأکید کرد و گفت: ما در حوزه‌ی خدمات ابری اولویت را بر پلتفرم‌ها گذاشتیم. ما در هیچ یک از خدمات ابری خودکفا نیستیم. موتورهای جست‌وجو، شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها، شبکه‌ی ارتباطی ایمیل و خدمات ابری باید ملی شوند.» در پی این اظهار نظر این سؤال مطرح می‌شود نبود زیرساخت رایانش ابری (رایانش ابری به معنی توسعه و به‌ کارگیری فناوری کامپیوتر بر مبنای اینترنت است) و خدمات ابری چه آسیب‌هایی را در پی دارد، برای اینکه عقب افتادگی در خدمات رایانش ابری جبران شود چه باید کرد؟ روزنامه‌ی ایران برای دریافت پاسخ این سؤالات به سراغ کارشناسان حوزه‌ی فناوری و فعالان آن رفت.

ادامه مطلب