ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۴ ارديبهشت

اعضای کمیسیونICT اتاق بازرگانی ایران با تشریح مشکلات تولید و نوسانات ارز به عنوان موانعی برای تحقق صادرات این حوزه، از بی‌توجهی وزیر ارتباطات به درخواست فعالان این بخش انتقاد کردند.
به گزارش کمیسیون فناوری اطلاعات اتاق بازرگانی، نخستین جلسه‌ی کاری کمیسیون ICT اتاق بازرگانی ایران با هدف بررسی مشکلات حوزه‌ی تولید و صادرات فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) و نیز مشکلات به وجود آمده برای فعالان این حوزه با توجه به نوسانات نرخ ارز برگزار شد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۴ ارديبهشت

مایکروسافت نتایج به شدت مثبت خود از درآمدهای سه ماهه‌ی سوم را اعلام کرد، این نتایج نشان‌ دهنده‌ی رشد قوی در سراسر بیشتر بخش‌های مایکروسافت، شامل کسب‌وکارهای رایانش ابری آن است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۴ ارديبهشت

وی که از اعضای هیات مدیره‌ی فیسبوک است، در پستی در این شبکه‌ی اجتماعی خبر خروج خود را اعلام کرد. Koum نوشت "من در زمانی WhatsApp را ترک می‌کنم که حالا مردم از آن بیشتر از آنچه من تصور می‌کردم استفاده می‌کنند. من نیاز به گذراندن زمانی خارج از دنیای فناوری و پرداختن به کارهایی همچون کلکسیون پورشه و کار بر روی ماشین‌هایم دارم." Koum زمان دقیقی از خروج خود اعلام نکرد.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۴ ارديبهشت

چین به طور واضحی مشتاق نظارت‌های گسترده است، اما به تازگی این کشور ادعاهای خاصی در این مورد می‌کند. به طور خاص، مقامات مبارزه با فساد در شهر هفئی، در جنوب شرقی چین، مدعی شده‌اند که موفق در به دست آوردن مجموعه‌ای از مکالمات حذف شده‌ی WeChat متعلق به یکی از مظنونان شده‌اند. ظاهرا چت حذف شده به بازجوها اجازه‌ی پرسیدن درباره‌ی شرکای دیگر را داده است. مقامات این پست منتشر شده را در تاریخ ۲۹ آوریل حذف کردند، اما این خبر در شبکه‌های اجتماعی باعث نگرانی کاربران شد. آیا این بدان معنا است که دولت چین هر زمان اراده کند می‌تواند تاریخچه‌ی پیام‌ها را زیر و رو کند؟

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۴ ارديبهشت

در سال جاری کمپانی Nokia تحت حمایت HMD Global قصد دارد تولید و توسعه‌ی گوشی‌های هوشمند سری X را آغاز نماید. به نظر می‌رسد این انتخاب به دلیل رقابت با محصولات پرچم‌دار کمپانی Apple اتخاذ گردیده است. رونمایی از Nokia X به‌صورت رسمی برای تاریخ ۱۶ می برنامه‌ریزی‌ شده است.

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۴ ارديبهشت

به گزارش پُرتال Letsgodigital، کمپانی Huawei توانسته است پتنت جدیدی را درزمینه‌ی ساعت‌های هوشمند به ثبت برساند. گفته می‌شود پتنت جدید مربوط به اختراع ساعت هوشمند گیم می‌باشد. بر اساس گزارش پرتال Letsgodigital، توسعه‌دهندگان کمپانی Huawei، ویژگی منحصربه‌فردی را در بند این ساعت هوشمند تعبیه کرده‌اند که می‌تواند به یک حسگر لمسی تمام‌عیار بدل شود.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۴ ارديبهشت

کمتر از یک ماه به برگزاری مراسم رونمایی کمپانی HTC از دو محصول جدید هوشمند U12 و U12 Plus باقی نمانده است. بر اساس گزارش‌های رسمی این کمپانی، این رونمایی قرار است در تاریخ ۲۳ می برگزار شود. با توجه به اطلاعات منتشر شده در فضای مجازی، کاربران از پرچم‌دار بودن این دو محصول اطمینان پیدا کرده‌اند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۴ ارديبهشت

مدیرکل دفتر نوآوری وزارت ارتباطات، نبود نگاه سیستماتیک، تعریف هدفمند و تعدد مجوزها برای کسب‌وکارهای نوآور را از دلایل اجرایی نشدن شهر هوشمند در کشور عنوان کرد.

ادامه مطلب