گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۳ فروردين

تسلا می‌گوید در زمان تصادف مرگبار Model X در تاریخ ۲۳ مارس در کالیفرنیا، Autopilot فعال بوده است. شرکت تسلا پس از اینکه اخبار محلی گزارش کردند قربانی چندین شکایت از تسلا درباره‌ی فناوری Autopilot خودرو قبل از تصادفی که در آن کشته شده داشته، اعلامیه‌ای صادر کرد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۳ فروردين

کوتاه‌کننده‌ی goo.gl در دنیای وب بسیار معمول است و اولین‌بار توسط گوگل در سال ۲۰۰۹ راه‌اندازی شد. با این حال، این شرکت اعلام کرد که خاتمه‌ی کار کوتاه‌کننده‌ی آدرس را از ماه آینده آغاز می‌کند و اتمام کار کامل آن در سال آینده خواهد بود. خوشبختانه، لینک‌های موجود مرتبط با آن همچنان در دسترس خواهند بود.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۳ فروردين

سال ۲۰۱۸ برای بلند پروازی‌های هواوی در شروع فروش گوشی‌های هوشمندش در ایالات متحده‌ی آمریکا به نظر امیدوارکننده می‌رسید، اما در مشارکت با AT&T ،Verizon و Best Buy در نتیجه‌ی جلوگیری از ورود به بازار آمریکا شکست خورد. Richard Yu، مدیرعامل گروه تجارت مصرف‌کننده‌ی هواوی گفت: این شرکت تلاش می‌کند تا موقعیت خود را حفظ کند و این تلاش را تا رساندن محصولاتش به مصرف‌کنندگان ایالات متحده‌ی آمریکا ادامه می‌دهد.

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۳ فروردين

اغلب ما وقتی نام مادربزرگ را می‌شنویم بدون درنگ پیرزنی را در خاطرمان مجسم می‌کنیم که در ورودی در نشسته و کاموا می‌بافد یا در حال نصیحت جوانان خانه و نوه‌ها، برای چگونه بهتر زندگی کردن است.

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۳ فروردين

تلسکوپ غول‌پیکر و قدرتمندی که در صحرای آتاکام شیلی واقع‌ شده است دارای ترکیب آینه‌هایی با قطر ۶ متر و ۰.۵ متر می‌تواند دقیق‌ترین میزان محاسبه از پس‌زمینه‌ی موج کیهانی را فراهم کند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۳ فروردين

قطعه‌ای کوچک از بافت الکتروژنراتوری با وزن ناچیزی تنها به مقدار چند گرم با اندکی تغییر شکل، می‌تواند انرژی لازم را برای درخشش یک LED کوچک فراهم کند. روش‌های تبدیل انرژی، از نوسانات مکانیکی در سال‌های قبل آزمایش و توسعه‌ یافته است. با این‌ حال این نوع انرژی‌ها نتوانستند کاربردهای جدی را در بخش صنعت به خود اختصاص دهند. یکی از موانع اصلی در این امر، هزینه‌های بالا در تبدیل انرژی، همچنین راندمان نسبتاً پایین نیروی تولید شده از عناصر واکنش بود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۳ فروردين

معمولاً کارشناسان و افراد خبره در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و اینترنت برای امنیت بهتر وای فای ترفندها و روش‌هایی را پیشنهاد می‌دهند که با به‌کارگیری آن‌ها می‌توان با اطمینان بیش‌تری به فعالیت در فضای مجازی پرداخت.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۳ فروردين

با شروع سال ۱۳۹۷ به نظر می‌رسد مسئله‌ی "اشتغال" یکی از جدی‌ترین چالش‌ها برای دولت دوازدهم باشد؛ مسئله‌ای که البته دولت برای حل آن روی مقوله‌ی "اقتصاد دیجیتال" به‌عنوان درگاهی جدید در اقتصاد، حساب ویژه‌ای بازکرده است.

ادامه مطلب