ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۱ فروردين

به گزارش ایسنا، وزیر ارتباطات با اشاره به برخی گزارش‌ها درباره‌ی سوء‌ استفاده از برخی CPU‌ها برای استخراج ارز الکترونیک، گفت: در این زمینه در حال جمع‌آوری مستندات هستیم و به محض احراز تخلف به مراجع قضایی اعلام خواهیم کرد. این مستندات را قرار است مرکز ماهر تحویل دهد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۱ فروردين

به گزارش «دنیای اقتصاد»، امروزه حجم پسماندهای الکتریکی و الکترونیکی با توجه به پیشرفت تکنولوژی و عطش انسان برای استفاده از آن بیشترین رشد را دارد و حجم بالای تولید آن با توجه به داشتن بازه‌‌ی گسترده‌ای از ترکیبات زائد خطرناک، موضوع پسماندهای الکتریکی و الکترونیکی را به معضلی زیست محیطی تبدیل کرده است. اگرچه به گفته‌ی یک کارشناس پسماند، این نوع از پسماندها سمی‌تر از پسماندهای خانگی هستند اما متاسفانه وجود مشکلات متعدد در تفکیک و بازیافت پسماندهای خطرناک در ‌ایران مانع طرح مسائلی مانند پسماندهای الکتریکی و الکترونیکی است.‌

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۱ فروردين

به گزارش پیوست، احمد جعفرآبادی، مدیرعامل شرکت پارس نت که خبر تاسیس شرکتی به نام اینترنت پارس را داده بود درباره‌ی فعالیت‌های این شرکت می‌گوید: «مهم‌ترین کاری که آنجا در حال انجام است، تحقیق و توسعه‌ی پلتفرم اینترنت چیزها است که تقریبا تمام شده و در حال انجام کارهای رابط سازی آن هستیم.»
او در ادامه می‌گوید: «به دلیل حساسیت‌هایی که روی بحث دیتا وجود دارد، اولویت این است که پلتفرم اینترنت چیزها داخلی باشد و بر همین اساس ما تلاش کردیم یک پلتفرم جامع که تمام نیازمندی‌ها را برطرف کند، تهیه و امکان استفاده از آن را برای همه فراهم کنیم.»

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۱ فروردين

به گزارش‌ ایلنا، محمدجواد آذری جهرمی در یک برنامه‌ی رادیویی ضمن اشاره به نامگذاری سال ۹۷ به نام سال «حمایت از کالای ایرانی» اظهارداشت: بخش عمده‌ی بحث شعار سال یعنی حمایت از کالای ایرانی به موضوع فرهنگ‌سازی و استانداردسازی محصولات داخلی منوط می‌شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۱ فروردين

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده‌ی حوزه‌ی ارتباطات استان‌های کمتر برخوردار کشور در سال ۱۳۹۷ متحول می‌شود.
به گزارش ایرنا، محمدجواد آذری جهرمی عصر جمعه در یاسوج در دیدار با نماینده‌ی مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: عزم مسئولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای توسعه‌ی مناطق کمتر توسعه یافته جدی است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۱ فروردين

پس از اینکه ده روز قبل یکی از خودروهای اتوماتیک اوبر در آریزونا دچار سانحه شد و منجر به مرگ یک عابر پیاده گشت، تحت بررسی‌های شدیدی قرار دارد. این شرکت (همراه با شریک آن، NVIDIA) آزمایش خودروهای اتوماتیک خود را در شهرهای سراسر آمریکا متوقف کرده و فرماندار آریزونا، مخصوصا آزمایش این خودروها را در ایالت خود به حالت تعلیق درآورده است. بر اساس گزارش رویترز، اوبر ظاهرا تعداد حسگرهای امنیتی مورد استفاده برای شناسایی اشیاء در جاده‌ها را کاهش می‌دهد.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۱ فروردين

با وجود نارضایتی‌ها از وجود بریدگی بالای صفحه‌، OnePlus تصمیم گرفته تا این موضوع را نادیده بگیرد و به The Verge توضیح داده است که چرا می‌خواهد بریدگی بالای صفحه را به OnePlus اضافه کند و اینکه این مورد جدید چیزی تقلید شده از iPhone نیست. این شرکت می‌گوید که بریدگی بالای صفحه OnePlus 6 بزرگ‌تر از Essential Phone خواهد بود، زیرا اندازه‌ی کوچک بر روی کیفیت صدا و دوربین سلفی جلویی تاثیر می‌گذارد یا آن را مجبور به حذف برخی حسگرها و قابلیت‌ها می‌کند. اما بریدگی بالای صفحه جدید کوچک‌تر از iPhoneX است.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۱۰:۳۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۱ فروردين

در سال ۹۶ بالغ‌ بر ۱۴ حمله‌ی مخرب نرم‌افزاری، فضای مجازی کشور را تهدید کرد. مهم‌ترین این حملات کشف بدافزار «واناکرای» و ویروس «پتیا» بود که منجر به آلودگی سیستم‌های رایانه‌ای شد.

ادامه مطلب