ایران و جهان
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۹ اسفند

به دنبال اعلام وزیر ارتباطات برای طراحی «ارز دیجیتال ملی»، پست‌ بانک ایران به‌ عنوان بانک تخصصی حوزه‌ی ارتباطات کشور فراخوان شناسایی فعالان و نخبگان حوزه‌ی ارزهای دیجیتال را منتشر کرد.
به گزارش مهر به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، پست‌بانک در نظر دارد برای اجرای سیاست‌های کلان بخش مالی و ICT کشور با همکاری فعالان و نخبگان حوزه‌ی ارزهای دیجیتال مبتنی بر زنجیره‌ی بلوکی، نسبت به طراحی و راه‌اندازی زیست‌بوم ارزهای دیجیتالی در کشور اقدام کند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۹ اسفند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به اعتراض کاربرانی که در شبکه‌ی اجتماعی توئیتر مدعی شده‌اند که دولت با تعویق اجرای طرح رجیستری برای برند سامسونگ، به این برند باج داده است، پاسخ داد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۸ اسفند

به گزارش ایسنا، وزیر ارتباطات اعلام کرده است به‌ دلیل احتمال سودجویی‌هایی به وجود آمده، پیش‌بینی می‌شد تا قمیت گوشی‌ سامسونگ بالاتر برود و باعث شود تا درمورد موفقیت طرح رجیستری، فضاسازیی‌هایی صورت گیرد و به همین دلیل تصمیم گرفته شد تا طرح ثبت‌نام این برند به بعد عید موکول شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۸ اسفند

به گزارش «اقتصاد آنلاین»، گمرک ایران از رشد ۹۳ درصدی واردات گوشی تلفن همراه طی ۱۱ ماهه‌ی سال ۹۶ خبر داد و اعلام کرد: در این مدت بیش از ۲.۶ میلیون دستگاه انواع گوشی تلفن همراه از طریق گمرکات وارد کشور شد.
بر اساس آمار گمرک ایران طی ۱۱ ماهه‌ی سال ۹۶ تعداد ۲ میلیون و ۶۴۸ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۴۱۹ میلیون و ۶۵۱ هزار دلار به کشور وارد شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۳ درصد افزایش نشان را می‌دهد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۸ اسفند

به گزارش «اقتصاد آنلاین»، کاهش تعرفه‌ی واردات لپ‌تاپ، قیمت این کالا را تا 150 هزار تومان کاهش خواهد داد.
سید مهدی میرمهدی رئیس اتحادیه‌ی صنف رایانه‌ای تهران اعلام کرد: پس از مکاتباتی با که مراجع مربوطه داشتیم این قول را گرفته‌ایم که میزان تعرفه‌ی واردات لپ‌تاپ در سال 97 به 5 درصد کاهش یابد.
وی افزود: با کاهش میزان تعرفه، رونق نسبی در بازار این کالا شاهد خواهیم بود و مردم نیز می‌توانند راحت‌تر این محصول را خریداری کنند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۸ اسفند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ارتباط با نقش زنان در توسعه‌ی اقتصادی اظهار کرد: در بخش خلاقیت و نوآوری تفاوت جنسیت معنایی ندارد.
به گزارش ایستنا، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست تخصصی نقش ارتباطات و فناوری اطلاعات در توان‌افزایی زنان و دختران اظهار کرد: از نگاهی متفاوت باید گفت در عصر انقلاب صنعتی چهارم که در حال وقوع است مهم‌ترین موضوع خلاقیت و نوآوری است، این خلاقیت و نوآوری امروز در ذهن جوانان است، ما در بحث خلاقیت و نوآوری بحث جنسیت نداریم.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۸ اسفند

معاون علمی و فناوری رییس جمهور درباره‌ی نقش زنان در فضای مجازی بیان کرد: نکته‌ای که فضای مجازی دارد خلاقیت نسبت به قدرت بدنی برتری دارد و این به نفع زنان است.
به گزارش ایستنا، نشست تخصصی نقش ارتباطات و فناوری اطلاعات در توان افزایی زنان و دختران با همکاری معاونت امور زنان و خانواده و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و جمعی از سازمان‌های زیرمجموعه‌ی این وزارتخانه در محل سالن همایش‌های شهید قندی وزارت ارتباطات برگزار شد.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۸ اسفند

جانشین تلفن Mi Mix 2 متعلق به شیائومی در راه است. Donovon Sung، سخنگوی شرکت و رئیس مدیریت محصول شرکت در توئیتر گفت Mi Mix 2S از پردازنده‌ی پرچمدار جدید کوالکام با عنوان Snapdragon 845 استفاده خواهد کرد.

ادامه مطلب