گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۷ اسفند

بر اساس خبر Bloomberg، اپل قصد عرضه‌ی مدل جدیدی از AirPodها را دارد. این خبر می‌گوید تیم اپل که همچنین HomePod را عرضه کرده است در حال توسعه‌ی حداقل دو نسخه‌ی جدید، یک مورد با تراشه‌ی بی‌سیم به‌روز‌رسانی شده و دیگری مقاوم در برابر آب است.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۷ اسفند

کمپانی سامسونگ در نمایشگاه MWC 2018 یکی اصلی‌ترین نوآوری‌های سال جاری خود را معرفی کرد؛ پرچم‌دارهای Galaxy S9 و S9 Plus. این دو گوشی از نظر ظاهری با نمونه‌های قبلی خود تفاوت چندانی ندارند اما از نظر ویژگی‌های فنی، حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۷ اسفند

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، مرکز تحقیقات بازی‌های دیجیتال از سال 1394 با هدف افزایش سهم تحقیقات در صنعت بازی‌های دیجیتال تأسیس شد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۷ اسفند

آمارهای ارائه‌ شده از سوی گمرک گویای آن است که به دنبال اجرای طرح رجیستری گوشی‌های تلفن همراه واردات رسمی این کالا بیش از ۹۵ درصد رشد داشته است.
به گزارش ایسنا، مروری بر لیست عمده‌ی اقلام وارداتی در دهمین ماه سال جاری حاکی از آن است که گوشی‌های تلفن همراه که در سال‌های گذشته بیش از ۹۰ درصد آن‌ها به شیوه‌ی قاچاق وارد کشور می‌شد اکنون در رده‌ی ۱۵ جدول کالاهای وارداتی قرار گرفته‌اند، امری که گویای آن است که به دنبال اجرای طرح رجیستری تلفن همراه تا چه اندازه حجم واردات رسمی در این حوزه افزایش‌ یافته است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۷ اسفند

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد گوشی‌های نشان نوکیا و هوآوی از شنبه ۱۹ اسفند ماه و نشان سونی و تکنو از شنبه ۲۶ اسفند مشمول طرح احراز اصالت تجهیزات دارای سیم‌کارت (رجیستری) می‌شوند.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، حسین فلاح جوشقانی رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، گفت: فاصله‌ی زمانی دو هفته‌ای برای مشمول شدن نشان‌های جدید به‌ منظور ارائه‌ی اطلاعات مورد نیاز به مردم پیش‌بینی‌ شده و این فرایندها در راستای حفظ حقوق مشترکین و جلوگیری از فروش گوشی‌های قاچاق به‌ جای گوشی‌های قانونی به مردم است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۶ اسفند

ده سال پس از اینکه Dropbox راه‌اندازی شد، حالا سهام آن به صورت عمومی عرضه می‌شود. در حالیکه Dropbox به دنبال افزایش سرمایه‌ی 500 میلیون دلاری است، SEC از برنامه‌هایی خبر داد که در ارتباط با عرضه‌ی عمومی اولیه‌ی Dropbox هستند.

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۶ اسفند

گوگل ARCore 1.0 را پیش از کنگره‌ی جهانی موبایل 2018 در بارسلونا راه‌اندازی کرد، این به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا از واقعیت افزوده در اندروید استفاده کنند.
انتشار ARCore خارج از پیش‌نمایش بدین معنا است که توسعه‌دهندگان می‌توانند برنامه‌هایی که قادر به شناسایی محیط شما و مکان اشیا در آن هستند را بر روی Google Play Store منتشر کنند. گوگل همچنین اعلام کرد قصد دارد ویژگی Lens را در دستیار صوتی گوگل و Google Photos در دستگاه‌های بیشتری در هفته‌های آینده گسترش دهد.

ادامه مطلب