سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۶ اسفند

سخت‌افزارهای ارتباطی نسل پنجم نزدیک‌تر از آن هستند که فکر می‌کنید. اینتل اعلام کرد مودم‌های سری XMM 8000 پیش روی این شرکت فناوری‌های نسل پنج را در نوت‌بوک‌ها در نیمه‌ی دوم سال 2019 پشتیبانی می‌کنند. این دستگاه‌ها شامل دستگاه‌های شرکت‌های Dell ،HP ،Lenovo و Microsoft هستند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۶ اسفند

به گزارش ایسنا، فرمانده ناجا از مسئولان خواست که مدیریت بیشتری در فضای مجازی به ویژه هنگام وقوع اتفاقات خاص داشته باشند.
سردار حسین اشتری در حاشیه‌ی همایش روسای پلیس فتا که صبح امروز در مقر این پلیس برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: امسال جرائم در فضای مجازی ۴۴ درصد افزایش داشته است و درعین حال قدرت کشف پلیس نیز ۸۴ درصد افزایش پیدا کرده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۶ اسفند

با توجه به وعده‌ی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره‌ی ارایه‌ی گزارشی از فعالیت شرکت‌های ایرانی در عرصه‌ی کلان داده‌ها، گزارش مستندی تحت عنوان گزارش تحلیلی نخستین پیمایش کلان داده‌ها در ایران منتشر شد.
به گزارش ایسنا، محمد خوانساری، رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، با اعلام تدوین گزارش تحلیلی نخستین پیمایش کلان داده‌ها در ایران گفت: در راستای اجرای پروژه‌های «تدوین نقشه‌ی راه کلان داده‌ها» به کارفرمایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و «رگولاتوری کلان داده‌ها» به کارفرمایی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، گزارش مستندی تحت عنوان «گزارش تحلیلی نخستین پیمایش کلان داده ها در ایران» تدوین شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۶ اسفند

به گزارش ایسنا، رئیس ‎سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور تاکید کرد: سازمان هرگز به دنبال تعطیل کردن تشکل‌های دیگر نبوده است. پیگیری‌ها و برخورد سازمان برای احقاق حقوق صنف، تنها زمانی صورت می‌گیرد که فعالیت تشکل‌های موازی برای اعضای صنف دردسر فراهم کند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۶ اسفند

وزیر ارتباطات گفت که رفع فیلتر توئیتر را به دبیرخانه‌ی شورای عالی فضای مجازی ارجاع داده‌ و این مسئله در آنجا در حال بررسی نهایی است.
محمدجواد آذری جهرمی در پاسخ به این سوال که برای رفع فیلتر توئیتر چه اقداماتی انجام داده‌اید؟ گفت: ما این مسئله را به دبیرخانه‌ی شورای عالی فضای مجازی ارجاع داده‌ایم و در آنجا، این مسئله در حال بررسی نهایی است.
وی ادامه داد: درباره‌ی جزئیات این مسئله اجازه بدهید پس از آنکه به نتایجی رسیدیم، آن را مطرح کنیم.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۶ اسفند

شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با انتشار یک آگهی عجیب در روزنامه‌های صبح امروز تهران اعلام کرد مدیریت اجرایی رایتل را در قالب پیمان مدیریت به یک شخص حقیقی و یا حقوقی برای سه سال واگذار می‌کند.

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۶ اسفند

شرکت SpaceX اعلام کرد در حال حاضر آمادگی پرتاب سفینه‌ی Falcon 9 را با ماهواره‌ی جدید به فضا ندارد، هرچند احتمال پرتاب این موشک به فضا توسط مهندسین کمپانی، 80 درصد اعلام‌ شده بود. موشک بعدی Falcon 9 برای تحویل به ایستگاه ماهواره‌ی ارتباطی 30W-6 کمپانی اسپانیایی Hispasat پرتاب خواهد شد.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۶ اسفند

توسعه‌دهندگان کمپانی ترکیه‌ای General Mobile نتوانستند از اسرار محصول GM 8 Go تا زمان برگزاری نمایشگاه Mobile World Congress برلین محافظت کنند و مشخصات این محصول به‌ سرعت در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. خبر اول، اجرای گوشی هوشمند بر روی پلتفرم اندروید با سیستم‌عامل Android Oreo بود.

ادامه مطلب