ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۵ اسفند

به گزارش ایلنا، محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به سوال درباره‌ی وضعیت قانون کپی رایت در ایران گفت: یک لایحه‌ی با رویکرد عمدتا پیگیری نشر از سوی وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی آماده و ارسال شده است اما در این لایحه بحث حفظ ایده‌ها و خلاقیت‌ها که حوزه‌ی استارتاپ و کسب‌وکارها را شامل می‌شود، در نظر گرفته نشده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۵ اسفند

لوایح حقوق فناوری اطلاعات امروز و در همایش جنبه‌های حقوقی فناوری اطلاعات رونمایی شد.
به گزارش ایسنا، همایش جنبه‌های حقوقی فناوری اطلاعات صبح امروز با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سالن اجتماعات این وزارتخانه آغاز و از لوایح حقوق فناوری اطلاعات شامل لایحه‌های «حمایت از داده‌ها»، «تراکنش‌های الکترونیک»، «حکمرانی الکترونیک»، «شناسه‌های الکترونیک» و «حقوق مسئولیت ارائه‌دهندگان خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات» رونمایی شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۵ اسفند

به گزارش ایسنا، وزیر ارتباطات با بیان اینکه دسترسی به IP مشترکان می‌تواند باعث انجام سوء‌استفاده‌هایی شود، گفت: مردم بدانند که اگر گزارشی را برای ما ارسال کنند، آن موضوع را پیگیری خواهیم کرد.
محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه‌ی همایش جنبه‌های حقوقی فناوری اطلاعات با اشاره به گزارش مرکز ماهر درباره‌ی تخلف یکی از اپراتورها در مقوله‌ی نقض حریم خصوصی کاربران، اظهار کرد: گزارشی را که برای ما فرستادند نشان می‌دهد که برخی اپراتورها با دسترسی به IP مشترکان خود، اطلاعات وب‌سایت‌هایی را که مراجعه کرده‌اند را برای تبلیغات هوشمند در اختیار یکسری از کسب‌وکارها قرار داده‌اند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۵ اسفند

به گزارش ایسنا دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به تغییرات به وجود آمده در حوزه‌ی فضای مجازی به ضرورت بازنگری و تناسب در مقررات‌گذاری در این فضا از جمله بحث حقوق مالکیت معنوی تاکید کرد.

ادامه مطلب