ایران و جهان
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۳ اسفند

اگر در ایام تعطیلات قصد مسافرت در کنار تورهای گردشگری را دارید قبل از هر چیز از اصالت تورهای گردشگری که در اینترنت پیدا می‌کنید، اطمینان کسب کنید.
به گزارش ایسنا، با توجه به‌ پیش رو بودن ایام تعطیلات نوروز، ممکن است بسیاری از شهروندان قصد گذراندن تعطیلات خود را در داخل یا خارج از کشور داشته باشند. معمولاً یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای پیدا کردن یک تور گردشگری مناسب، جست‌وجو در صفحات اینترنتی است. مسئله‌ی مهم در این‌ ارتباط علاوه بر کسب اطمینان از قانونی بودن یا نبودن فعالیت این تورها اساساً مسئله‌ی وجود داشتن یا نداشتن آن‌ها در واقعیت است.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۳ اسفند

در پی انتشار وسیع ادعایی در یک فایل تصویری در خصوص سوء استفاده‌ی اپلیکیشن پیام‌رسان «بله» از اطلاعات کاربران که صرفاً با استناد به مجوزهای دسترسی اپلیکیشن اندرویدی صورت گرفته است، به اطلاع می‌رساند این‌گونه اظهار نظر نسبت به امنیت اپلیکیشن‌ها فاقد هر گونه اعتبار است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲ اسفند

مدیرعامل شرکت انفورماتیک‌گستر آمار فروش گوشی‌های تلفن همراه در کشور را ۴۱ دستگاه در دقیقه اعلام کرد.
به گزارش ایستنا، نشست خبری معرفی گوشی‌های بلو برگزار شد. در این نشست که با ارائه‌ی آمار دقیقی از بازار موبایل ایران همراه بود حسین غروی‌رام مدیرعامل شرکت انفورماتیک‌گستر آمار فروش گوشی‌های تلفن همراه در کشور را ۴۱ دستگاه در دقیقه اعلام کرد و از سهم بازار ۱۵ درصدی موبایل‌هایی با قیمت بالای ۳ میلیون‌ تومان خبر داد. برند بلو با تمرکز بر ارائه‌ی گوشی‌های مقرون به صرفه وارد بازار ایران شده است و در حال حاضر بالغ بر ۳ درصد از ظرفیت کل بازار موبایل را در اختیار دارد که این سهم بازار را به واسط خوش‌قیمت‌ترین مدل‌های بازار در حوزه‌ی گوشی‌های هوشمند و غیر هوشمند به دست آورده است. در این مراسم همچنین از سایت بولد موبایل به نشانی Boldmobile.ir نیز برای اطلاع‌رسانی مشخصات فنی و قیمت گوشی‌های بلو رونمایی شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲ اسفند

به گزارش ایسنا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه پیامک‌های مزاحم برای خود من هم آزاردهنده است، گفت: اگر به این نتیجه برسیم که اپراتورها شماره‌ی افراد را در اختیار قرار می‌دهند، حتما با آنها برخورد می‌کنیم.
آذری جهرمی امروز در حاشیه‌ی جلسه‌ی هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره‌ی اقدام وزارت ارتباطات برای مقابله با پیامک‌های تبلیغاتی با اشاره به اینکه این پیامک‌ها برای من آزاردهنده بوده و قطعا برای مردم هم این تبلیغات آزاردهنده است، اظهار کرد: یک سری از پیامک‌های مزاحم، پیامک‌هایی هستند که هدفشان تبلیغ کسب‌وکارهایی است که به صورت منطقه‌ای شکل می‌گیرد و به دلیل هزینه‌های بالای صداوسیما و هم اینکه صداوسیما وقتی برای تبلیغ همه‌ی آنها ندارد، آنها نمی‌توانند از صداوسیما استفاده کنند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲ اسفند

به گزارش مهر، کمیسیون افتای سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران با برگزاری جلسات مختلف کارشناسی، موضوع الزام استفاده از ضد بدافزار بومی (آنتی ویروس) را از نهادها و مراجع رسمی و قانونی این حوزه پیگیری می‌کند.
بهناز آریا رئیس کمیسیون امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات (افتا) گفت: به محض ابلاغ دستورالعمل هیات دولت به دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی مبنی بر الزام استفاده از آنتی‌ویروس بومی که با هدف حفظ امنیت در سیستم‌های رایانه‌ای صورت گرفته است، کمیسیون افتا با تشکیل چندین جلسه و با حضور متخصصان و کارشناسان این حوزه، موضوع را مورد بررسی قرار داده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲ اسفند

مدیر منطقه‌ی مخابرات کهگیلویه و بویر احمد گفت: با توجه به تجمع بسیاری از نیروها تجهیزات موقت مخابراتی برای رفع مشکل آنتن‌دهی به منطقه‌ی کوه گل سی سخت منتقل می‌شود.
مدیر منطقه‌ی مخابرات استان با اعلام این خبر گفت: با توجه به تجمع بسیاری از نیروهای امدادی در منطقه‌ی عملیات جستجو و شهر سی سخت و پیشگیری از بروز مشکل آنتن‌دهی تلفن همراه یک دستگاه واحد سیار شرکت مخابرات امروز به این منطقه اعزام می‌شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲ اسفند

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از عرضه‌ی نخستین ارز دیجیتال کشور پس از پیاده‌سازی آزمایشگاهی و دریافت تاییدیه‌ی نظام بانکی کشور خبر داد.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲ اسفند

در جولای گذشته، مدیر مهندسی اسنپ به این شرکت نسبت به تهدید امنیتی هشدار داد. حالا، یک مقام دولتی بریتانیا به اسنپ اطلاعاتی درباره‌ی یک حمله‌ی تازه به کاربران آن داد: لیست عمومی در دسترسی که در وب‌سایت فیشینگی با عنوان klkviral.org گنجانده شده، اطلاعات حساب کاربری 55851 کاربر اسنپ‌چت همراه با رمز ورود و نام کاربری‌شان را قرار داده است.

ادامه مطلب