ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۲۸ بهمن

به گزارش «فناوران»، رئیس مرکز توسعه‌ی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه فرهنگ کسب‌وکارهای نوین در کشور در حال نهادینه شدن است، گفت: استارتاپ‎‌ها یا همان شرکت‎‌های نوپا به طور حتم چهره‌ی اقتصاد کشور را در کوتاه مدت دگرگون می‌‎کنند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۲۸ بهمن

به گزارش مهر، به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در پی وعده‌ی محمدجواد آذری جهرمی مبنی بر معرفی مجری طرح اینترنت کودکان، خسرو سلجوقی عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات با حکم وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان «مجری سند حمایتی و برنامه‌ی اقدام توسعه‌ی خدمات فضای مجازی کودک و نوجوان» منصوب شد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۲۸ بهمن

مدت کوتاهی پس از اینکه HTC تیم مهندسی خود را واگذار کرد، حالا رهبر بخش گوشی هوشمندش را هم از دست داد. Chialin Chang که در سال 2012 به عنوان مدیرعامل به شرکت پیوسته بود، بر طبق گزارش HTC، به علت "مسائل کاری شخصی" از شغل خود در بخش مدیریت تلفن هوشمند و تجارت دستگاه‌های متصل کناره‌گیری کرد.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۲۸ بهمن

شرکت انگلیسی ARM از Project Trillium رونمایی کرد، ترکیبی از اجزا سخت‌افزاری و نرم‌افزاری که به طور خاصی برای سرعت بخشیدن به تکنولوژی‌های مرتبط با AI مانند یادگیری ماشین و شبکه‌های عصبی طراحی شده‌اند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۱۰:۳۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۲۸ بهمن

یک مادر ژاپنی که مثل همه‌ی والدین در سراسر جهان با بازی ویدئویی بیش‌ از حد کودکانش مخالف است، به‌ تازگی روش جالبی را برای جلوگیری از وقت گذراندن زیاد فرزندش با کنسول بازی در پیش‌ گرفته است. این روش منحصر به‌ فرد توانسته مشکل رایج در میان والدین را حل نماید.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
سارا محمد علیئی۹:۳۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۲۸ بهمن

به گزارش یکی از منابع آگاه در کمپانی Qualcomm، پردازنده‌ی Qualcomm Snapdragon 855 به یکی از قدرتمندترین پردازنده‌های جهان تبدیل خواهد شد. دسامبر سال گذشته بود که توسعه‌دهندگان Qualcomm خبر از تولید یکی از تراشه‌های جدید و پرقدرت خود را بانام Snapdragon 845 را اعلام کردند. بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، قرار است این پردازنده در گوشی‌های هوشمند به کار برده شود.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۲۸ بهمن

امروزه گوشی‌های هوشمند علی‌رغم پیچیدگی‌ها و بعضاً قیمت‌های بالایی که دارند تنها بستری برای پردازش اپلیکیشن‌های مختلفی هستند که بر روی آن‌ها نصب می‌شود. این مسئله اهمیت توجه به امنیت برنامه‌هایی که نصب می‌کنیم را مشخص می‌کند.

ادامه مطلب