ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۵ بهمن

وزیر ارتباطات با بیان اینکه این وزارتخانه در راستای اجرای مصوبه‌ی شورای عالی فضای مجازی به تکالیف خود جامه عمل پوشانده است، از اعطای وام کم‌بهره به متقاضیان توسعه‌ی پهنای باند خبر داد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۵ بهمن

معاون نظارت سازمان تنظیم مقررات گفت: اینکه شرکت‌های اینترنتی در ارائه‌ی اینترنت، ترافیک داخلی را ملاک قرار دهند، تخلف است.
مجید حقی اظهار داشت: در فروش اینترنت ملاک حجم ترافیک خارجی است و هزینه‌ی استفاده از ترافیک داخلی نیم بها است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۵ بهمن

بر اساس گزارش منتشر شده از Canalys، اپل در سه ماهه‌ی پایانی سال قبل نزدیک به 29 میلیون دیوایس iPhone X خود را فروخت، با این میزان، این مدل بهترین فروش مدل تلفن‌های هوشمند را در طی فصل تعطیلات از آن خود کرد.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۵ بهمن

AMD دو مدیر اجرایی با تجربه را برای هدایت بخش تراشه‌ی گرافیکی‌اش در زمان بحرانی رقابت با شرکت‌هایی همچون Nvidia و Intel استخدام می‌کند. Mike Rayfield، مدیر سابق شرکت‌های Nvidia و Micron و David Wang که قبلا در Synoptics ایفای نقش می‌کردند، وظایف مدیریت ارشد را در گروه فناوری‌های AMD Radeon بر عهده می‌گیرند.

ادامه مطلب
اپلیکیشن
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۵ بهمن

پس از ماه‌ها شایعات و عرضه‌های محدود، اینستاگرم به طور رسمی پشتیبانی از GIF را به استوری خود اضافه کرده است. این قابلیت که از روز گذشته راه‌اندازی شده به کاربران اجازه‌ی استفاده از گربه‌های رقصنده و چیزبرگرهای پرنده را در عکس‌ها و ویدئوها می‌دهد.

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۵ بهمن

به‌ تازگی اخباری جدیدی از کارت‌های حافظه‌ی Integral Memory در اینترنت منتشر شده است. در تصویر منتشر شده کارت حافظه‌ی microSD با میزان حافظه‌ی ذخیره‌سازی 512 گیگابایت به چشم می‌خورد. به گفته‌ی تولیدکننده‌ی این محصول، گویا قرار است کارت حافظه با ظرفیت جدید در اوایل ماه فوریه به بازار عرضه شود.

ادامه مطلب
تکنولوژی
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۵ بهمن

مدیرعامل Tesla و SpaceX قصد دارد طرح یک تونل زیرزمینی را در شهر لس‌آنجلس پیاده‌سازی نماید. این کارآفرین و مهندس آمریکایی طرح خود را با ایجاد یک تونل 10 کیلومتری ارائه داده است. هم‌اکنون کمپانی Boring در تلاش است تا مجوزهای لازم برای شروع پروژه‌ی مذکور را از مقامات این کلان‌شهر اخذ نماید. بر اساس طرح ایلان ماسک، تونل زیرزمینی حول شهر کالوار سیتی را احاطه خواهد کرد. حداکثر سرعت مجاز خودروها در تونل به میزان 150 مایل در ساعت (حدود 240 کیلومتر در ساعت) می‌رسد.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۵ بهمن

منبع تایوانی DigiTimes در مورد ورود محصولات جدید Apple به بازار اطلاع‌رسانی کرد. یکی از اخبار منتشر شده در مورد قیمت بالای MacBook Air است که سبب شده کاربران برای خرید آن تمایلی از خود نشان ندهند. البته این کمپانی قرار است مدل مقرون صرفه‌ از MacBook را به کاربرانش ارائه دهد.

ادامه مطلب