گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۶ دي

در سال 2015، Jacky Alcine، مهندس نرم‌افزار به این موضوع اشاره کرد که الگوریتم‌های تشخیصی تصویر در Google Photos، دوستان سیاه پوست وی را به عنوان "گوریل" دسته‌بندی کرده است. Google هم با عذرخواهی از Alcine، این را اشتباهی وحستناک خوانده بود و قول داده بود که این مورد را بر طرف کند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۶ دي

هفته ی پیش از سوی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای اعلام شد که ۱۰ درصد از درآمد حاصل از فروش بازی‌های خارجی به‌ عنوان عوارض از عرضه‌کنندگان گرفته می‌شود. به این معنا که از ابتدای سال ۱۳۹۷ هر مارکتی که عرضه ی تجاری بازی خارجی در کشور داشته باشد، باید ۱۰ درصد عوارض را پرداخت کند در غیر این صورت با آن بازی از سوی کمیته ی تعیین مصادیق محتوای مجرمانه برخورد می‌شود. حسن کریمی قدوسی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای همچنین از ساماندهی عرضه ی بازی‌های خارجی و لزوم دریافت مجوز از این بنیاد برای انتشار بازی‌ها خبر داد.

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۶ دي

به گفته‌ی دانشمندان، مصرف چای کیسه‌ای ابتلا به سرطان و ناباروری را در افراد افزایش می‌دهد. این نتیجه‌گیری با استفاده از نتایج تحقیقات آزمایشگاهی گروهی از متخصصین و دانشمندان به‌ دست‌ آمده است. چای همیشه به‌عنوان یک نوشیدنی بسیار مفید محسوب می‌شود که اثراتی همچون ترمیم انرژی ازدست‌رفته‌ی بدن را به دنبال خواهد داشت.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۶ دي

گوشی جدید U11 EYE محصولی از کمپانی HTC در تایوان رونمایی شد. این محصول دارای دوربین سلفی دوگانه، صفحه‌نمایش بدون فریم و سیستم هوشمند Edge Sense می‌باشد. Edge Sense فناوری‌ به‌ کار رفته در محصول HTC، با کمک حسگرهای فشار در دو طرف گوشی کار می‌کند. هنگامی‌ که کاربر به طرفین گوشی فشار وارد می‌کند، فرمان خاصی بسته به اپلیکیشن در حال اجرا، پردازش می‌شود. علاوه بر این می‌توانید با فشار بر روی لبه‌های گوشی از صفحه‌نمایش اسکرین شات و یا از سوژه‌های خود عکس‌ بگیرید.

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۶ دي

ویکی‌پدیا یکی از مشهورترین مرجع‌های اطلاعاتی در دنیای مجازی، روز گذشته 17 ساله شد. این مرجع در تاریخ 15 ژانویه 2001 متولد شد. ویکی‌پدیا یک ایده‌ی نو در زمینه‌ی ساخت دایره المعارف اینترنتی در جهان بود به‌ طوری‌ که کاربران تنها با تایپ کلمه‌ی مورد نظر خود می‌توانند در مورد آن اطلاعات جامعی را دریافت نمایند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۶ دي

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: انحصاری بودن یک پیام‌رسان که زیرساخت بسیاری از موضوعات در کشور است مطلوب نیست.
به گزارش تسنیم، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عصر امروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سؤال که آیا ضرورت جایگزین برای شبکه ی پیام‌رسان کنونی در کشور حس می‌شود یا خیر؟ گفت: از ابتدا همه‌ ی کسانی که صاحب‌فکر و اندیشه بوده‌اند فارغ از دیدگاه سیاسی اعتقاد داشته‌اند که انحصاری بودن یک پیام‌رسان که زیرساخت بسیاری از موضوعات در کشور است، زیاد مطلوب نیست، همان‌طور که در حوزه ی اپراتورها هم می‌گویم انحصار خوب نیست.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۵ دي

به گزارش «فناوران»، رئیس اتحادیه‌ی فناوران رایانه تهران در نامه‌‎ای اعتراضی به رئیس جمهور مشکلات فعالان صنف فناوری اطلاعات را تشریح کرد.
سید مهدی میرمهدی رئیس اتحادیه‌ی صنف فناوران رایانه تهران در این نامه به عملکرد بعضی از سازمان‌های زیر مجموعه‌ی دولت تدبیر و امید معترض شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۵ دي

علیرضا قلمبر دزفولی مدیرعامل شرکت ایرانسل در نشست مشترک اعضای باشگاه تراکتورسازی با مدیریت ایرانسل اظهار داشت: اپراتور ایرانسل در حال حاضر ۵۵ میلیون مشترک در کشور دارد و پیشرفته‌ترین سرویس‌ها را در برای مشترکان فعال کرده است.

ادامه مطلب