ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۹ دي

به گزارش ایلنا، حسین نعمتی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیر عامل شرکت ملی پست ایران از ابتدای تشکیل پست تا به امروز، همواره بعد خدماتی بودن این سازمان از دیگر ابعاد آن برجسته‌تر بوده و تامین رضایت و رفع خواسته و نیازهای مردم در اولویت برنامه‌ریزی مدیران، مسئولان و تمامی اعضای شبکه قرار داده شده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۹ دي

براساس گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس، بررسی لایحه‌ی بودجه‌ی پیشنهادی سال ۹۷ حوزه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات نشان از کاهش درآمد حاصل از فعالیت‌های مرتبط با بخش ICT در سال آینده دارد.
دفتر فناوری‌های نوین مرکز پژوهش‌های مجلس، کلیات لایحه‌ی بودجه‌ی پیشنهادی دولت برای سال ۹۷ را در حوزه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) مورد تحلیل و بررسی قرار دارد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۹ دي

معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری گفت: مشکل آنتن‌دهی تلفن همراه در ساختمان‌های بلند مرتبه و مترو با تصویب قوانین جدید پوشش ارتباطی رفع می‌شود.
مجید حقی، معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری درباره‌ی وضعیت قطعی مکالمه گفت: دو بحث برای قطعی مکالمه به صورت فنی وجود دارد؛ اولین موضوع «کال دراپ» به معنای برقراری ارتباط میان مبدا و مقصد است اما سیستم اپراتور این ارتباط را قطع می‌کند که باعث می‌شود تا مکالمه‌ی مشترک قطع شود. بحث دوم در قطعی مکالمات تلفنی، مسئله‌ی عدم شنیدن صدا یا دریافت نکردن سرویس یا همان آنتن است؛ در حقیقت مکالمه کال دراپ نمی‌شود و مکالمه‌ی تلفنی به صورت بصری همچنان ادامه دارد اما سرویس وجود ندارد که در نهایت باعث قطعی مکالمه می‌شود.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۹ دي

شارژ دستگاه موبایل از راه دور مطمئنا زحمت کمتری نسبت به اتصال آن به پریز برق دارد، اما هنوز هم به دستگاهی با تماس فیزیکی با پریز برق برای ارسال برق نیاز دارد. اما این رویه در حال تغییر است و کمیته‌ی ارتباطات فدرال آمریکا اولین شارژر بی‌سیم که در فاصله‌ای 3 فوتی کار می‌کند را تائید کرد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۹ دي

LG به منظور توسعه‌ی کسب و کار الکترونیکی خود، به دنبال افزایش فناوری‌های ماشین‌های خودران است و به این منظور در حال همکاری با HERE، شرکت پیشگام در ارائه‌ی نقشه‌برداری است تا محصول تلماتیکس را با هدف اپلیکیشن‌های خودورهای خودران ارائه دهد.

ادامه مطلب
سرگرمی
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۹ دي

به گزارش Wall Street Journal، کارتریج‌های 64 گیگابایتی Nintendo Switch برای توسعه‌دهندگان بازی ارائه نخواد شد. WSJ خاطر نشان کرد Nintendo قصد عرضه‌ی این کارتریج‌ها را تا نیمه‌ی دوم سال 2018 داشت که بنا به دلایل فنی، تاریخ این عرضه به تاخیر افتاده است.

ادامه مطلب