ایران و جهان
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۶ دي

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در آخرین پست اینستاگرمی به موضوع بازدید سرزده‌ی خود از اداره ی پست چهارراه لشکر و بررسی مشکلات مردم در این نهاد پرداخته و نوشته است: ابتدای ساعات کاری صبح امروز و به‌ منظور بررسی شکایات دریافتی از مردم برای ثبت‌نام و دریافت کارت هوشمند ملی، سرزده به مرکز پستی چهارراه لشکر مراجعه کردم. چند اشکال به‌ صورت مشهود ملاحظه کردم:
اول اینکه در مرحله ی پیش ثبت‌نام هر چند این امکان به‌ صورت الکترونیکی و رایگان برای مردم فراهم است، اما در صورت مراجعه و ورود داده توسط اپراتور، چه در دفاتر پستی و چه در دفاتر پیشخوان، مبالغی دریافت می‌شود که نظام‌مند نیست. یکی از بانوان اظهار می‌کرد که برای مرحله ی پیش ثبت‌نام در دفتر پیشخوان از وی بیست‌وپنج هزار تومان اخذشده و در دفتر پست هم تعرفه‌ای چهار هزار تومانی اخذ می‌شد. از مدیرعامل پست خواستم که در دفاتر شرکت ملی پست رایانه‌هایی تعبیه و این امکان فراهم باشد تا مردم شخصاً بتوانند اطلاعات خود را وارد کنند و یا اینکه در صورت عدم توانمندی از کمک سایرین استفاده کنند، همچنین اطلاع‌رسانی در این خصوص که پیش ثبت‌نام از طریق خود افراد با استفاده از اینترنت رایگان است، در دفاتر پستی صورت گیرد. برای دفاتر پیشخوان نیز برای این خدمت تعرفه ی مصوب و ابلاغ شود تا به‌ صورت سلیقه‌ای مبالغ اخذ نشود که در این خصوص بنا شد با نمایندگان دفاتر پیشخوان که از بخش خصوصی هستند نیز مذاکراتی داشته باشند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۶ دي

رئیس پليس فتا استان خراسان رضوى با هشدار جدى از شهروندان درخواست كرد از سوار شدن بر موج و التهاب ايجاد شده نسبت به تهيه ارز ديجيتالى نظير بيت كوين خوددارى نمايند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۵ دي

به گزارش تماس‌نیوز، صادق عباسی شاهکوه مدیرعامل شرکت ارتباطات زیر ساخت در همایش مدیران وزارت ارتباطات فناوری اطلاعات و شرکت‌های تابعه با اشاره به برنامه‌ی ششم توسعه در حوزه‌ی زیر ساخت، گفت: در برنامه‌ی ششم توسعه‌ی هدف‌گذاری شده که به 30 ترابیت برثانیه ترانزیت بین‌الملل برسیم که یکی از اولویت‌های اصلی شرکت زیر ساخت در این دوره است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۵ دي

به گزارش ایسنا، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری گفت: با امضای تفاهم‌نامه‌ی همکاری میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ستاد مشترک نیروهای مسلح، زمینه‌ی ورود شاغلین دوره‌ی خدمت وظیفه‌ی عمومی به بازار کسب‌وکارهای دانش بنیان و خلاق و نقش‌آفرینی آنان در عرصه‌ی زیست بوم کارآفرینی و نوآوری فراهم می‌شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۵ دي

جمع اعتبارات فناوری اطلاعات و ارتباطات در لایحه‌ی بودجه‌ی سال 1397 نسبت به قانون بودجه‌ی سال 1396 حدود 16 درصد کاهش یافته است.
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات ارتباطات (ایستنا)، با کاهش 16 درصدی رقم این اعتبارات در سال 97، جمع این رقم به 100 هزار میلیارد ریال رسیده است.

ادامه مطلب