گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۵ دي

در حالیکه شرکت‌های خصوصی آمریکایی برای ارائه‌ی یک سفر کوتاه به فضا به مشتریان خود تلاش می‌کنند، روسیه در حال آماده‌سازی برنامه‌ای بزرگ‌تر است.

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۵ دي

کاربران Windows 10 به زودی قادر خواهند بود تا بیش از پیش کامپیوترهای شخصی‌شان را به هاب‌های خانگی هوشمند تبدیل کنند. Windows Central گزارش کرد که Microsoft بخش "connected home" را به Cortana اضافه کرده است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۵ دي

این سازنده‌ی تراشه مجوز آزمایش خودروهای خودران خود را در تاریخ 12 دسامبر گرفت و به Nvidia و دیگر شرکت‌های رقیب که می‌توانند فناوری خود را در این ایالت آزمایش کنند، می‌پیوندد. با این حال، Qualcomm آن طور که Waymo کار می‌کند، ماشین‌های خودران خود را نمی‌سازد و هر خودرویی که این سازنده آزمایش می‌کند حاوی چیپست 9150 C-V2X هستند که شرکت آن را چند ماه قبل معرفی کرده بود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۵ دي

روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی در اطلاعیه‌ ی جدید خود اعلام کرد: نظر به اجرای موفقیت‌آمیز مراحل اولیه ی طرح رجیستری و در راستای اهداف پیشگیری از قاچاق گوشی تلفن همراه، تحقق حقوق مصرف‌کنندگان، واردکنندگان قانونی و فروشندگان مجاز و بر اساس تصمیمات متخذه در یازدهمین جلسه ی کمیته ی راهبری طرح رجیستری، در ادامه ی مرحله ی دوم طرح و از ساعت ۲۴ روز جمعه ۸ دی‌ماه تمامی مدل‌های گوشی تلفن همراه گوگل، بلک‌بری و موتورولا مشمول طرح می‌شوند. سایر مدل‌ها نیز متعاقباً در هفته‌های آینده پس از اعلام رسمی تحت پوشش طرح قرار می‌گیرند. پیش‌ از این و از تاریخ ۱۴ آذرماه تمامی گوشی و تبلت‌های اپل مشمول طرح‌ شده بودند.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۵ دي

کمپانی Doogee در حال برنامه‌ریزی برای عرضه‌ی سومین گوشی هوشمند S50 به بازار تلفن‌های همراه در سال 2018 است. این گوشی هوشمند از سری S30 و S60 است که در سال جاری عرضه خواهد شد و مورد استقبال علاقه‌مندان به سفر قرار خواهد گرفت.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۵ دي

به گزارش Ars Technica، افرادی که به‌ تازگی محصول جدید Apple را خریداری کرده‌اند، با مشکلی در شناسه ی Face ID مواجه شده‌اند، آن‌هم نبود گزینه‌ی تائید والدین توسط این تکنولوژی است. لازم به ذکر است که در دستگاه‌های نسل قدیم این کمپانی، کاربران از طریق شناسه ی Touch ID امکان‌پذیر بود، اما اکنون برای تأیید خرید فرزندشان، نیاز به واردکردن رمز Apple ID خود خواهند داشت.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۵ دي

به‌ تازگی لیست جدیدی از برترین گجت‌های سال 2017 معرفی‌ شده است. باید گفت همانند همیشه محصول کمپانی Apple iPhone X در صدر جدول برترین‌ها قرار دارد. رتبه ی دوم و سوم نیز به ترتیب به گوشی‌های هوشمند Samsung Galaxy S8 و Huawei Mate 10 Pro تعلق دارد.

ادامه مطلب
سرگرمی
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۵ دي

مفهوم بازی جدی (Serious Game) دقیقا از زمانی که بازی‌های ویدئویی پا به عرصه گذاشتند، همگام با مفهوم سرگرمی در بازی‌ها شکل گرفت. بازی‌های جدی همان بازی‌های ویدئویی هستند با این تفاوت که عموماً یک موقعیت، یک شغل یا روش آموختن یک شغل را شبیه‌سازی می‌کنند و سرگرمی در ساختار آن‌ها در درجه‌های بعدی اهمیت قرار دارد. در واقع از همان ابتدای شکل‌گیری این صنعت، بازی‌سازها همان‌طور که به وجه سرگرمی این دست‌بازی‌ها توجه داشتند، به جنبه‌های آموزشی و شبیه‌سازی آن‌ها نیز می‌پرداختند.

ادامه مطلب