سرگرمی
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۹ آذر

نام «مبارزه در خلیج عدن»‌ برای بسیاری از بازی‌کنندگان ایرانی نام آشنایی است. از آن‌جا که بازی «مبارزه در خلیج عدن» موفق شده خود را به عنوان پرفروش‌ترین بازی رایانه‌ای ایرانی معرفی کند، احتمالا بسیاری این بازی را می‌شناسند. استدیوی بازی‌سازی آمیتیس (موسسه ی رسانه پرداز آمیتیس) ادامه‌ای بر بازی تیراندازی اول شخص خود با همین نام برای پلتفرم موبایل عرضه کرده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۸ آذر

ترابردپذیری شماره‌های تلفن همراه با رویکرد حمایت از مردم برای تعیین اپراتور دلخواه از سال گذشته اجرا شد و اکنون جدیدترین گزارش از وضعیت میزان ترابرد مشترکان منتشر شده است.
به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطات باشگاه خبرنگاران پویا، ترابردپذیری شماره‌های تلفن همراه از جمله طرح‌های ملی است که در وزارت ارتباطات دولت گذشته استارت خورد تا از سیطره انحصار اپراتورهای تلفن همراه بر ارتباطات همراه و مشترکان موبایل بکاهد و اختیار عمل را به مردم بدهد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۸ آذر

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدجواد جهرمی در اولین اجلاس ملی گزارش پیشرفت‌ها و راهکارهای رفع موانع تحقق حقوق شهروندی که با حضور رئیس‌جمهور در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است، گفت: ارتباطات، ابزار مناسبی برای نیل به اهداف حقوق شهروندی و تحقق عدالت اجتماعی و گردش اطلاعات است. رشد ۱۵ برابری مشترکان پهن باند و گسترش تلفن همراه و توجه ویژه به مشکلات ارتباط مناطق روستایی از اهداف ماست.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۸ آذر

به گزارش ایلنا، محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، میزبان جمعی از فعالان استارتاپی بود، او گفت: از جمله برنامه‌های مهمی که ما پیگیری خواهیم کرد بحث «شهر هوشمند» است. امروز مردم تهران با چالش‌های مهمی رو به رو هستند و نیاز است که از مباحث کلی درباره‌ی شهر هوشمند فاصله بگیریم و به سمتی حرکت کنیم که شهر هوشمند در قالب خدماتی قابل درک و ملموس در زندگی مردم نقش آفرینی داشته باشد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۸ آذر

رئیس جمهور در همایش حقوق شهروندی ضمن حمایت از اقدامات وزیر ارتباطات گفت: بخش مهمی از حقوق شهروندی دسترسی به ارتباطات آسان، ارزان، امن و با حفظ حریم خصوصی است.
دکتر روحانی در همایش حقوق شهروندی پس از پایان گزارش آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات گفت: وزیر جوان کابینه‌ی دوازدهم فعالیت‌های اززشمندی را در زمینه‌ی ارتباطات داشته است. فکر می‌کنم بخش مهمی از حقوق شهروندی مردم در زمینه‌ی ارتباطات دسترسی به ارتباطات آسان، ارزان، امن و با حفظ حریم خصوصی است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۸ آذر

بر مبنای اهداف مد نظر در برنامه‌ی ششم توسعه، حداقل 80 درصد خانوارهای ایرانی تا پایان سال 99 به اینترنت پر سرعت دسترسی خواهند داشت و متوسط سرعت اینترنت به 20 مگابیت بر ثانیه می‌رسد.
بر اساس برنامه‌ی کلان اعلام شده از سوی شرکت ارتباطات زیر ساخت که تصویری کلی از بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور را تا پایان سال ۹۹ ترسیم می‌کند، افزایش ترانزیت بین‌الملل، افزایش پهنای باند اینترنت، افزایش دسترسی به خدمات پهن باند و افزایش متوسط سرعت اینترنت در دستور کار قرار گرفته است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۸ آذر

SoftBank در حال مذاکره برای سرمایه‌گذاری بیش از 300 میلیون دلاری در Wag، اپلیکیشن پیاده‌روی سگ است. این مثالی بنیادی از چگونگی تغییر مسیر سرمایه‌گذاری SoftBank در فناوری است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۸ آذر

Apple به تازگی اعلام کرد مبلغ 390 میلیون دلار در یکی از تأمین‌کنندگان قطعات خود، Finisar سرمایه‌گذاری می‌کند، هدف آن هم تاسیس کارخانه‌ای در تگزاس برای بخشی است که "لیزر حفره‌ی عمودی نشر کننده از سطح" یا VCSEL نامیده می‌شود.

ادامه مطلب