گوناگون
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۸ آذر

دانشگاه گلاسکو در سال جاری مقاله‌ای منتشر کرد که نشان می‌دهد بازی‌های ویدئویی عملا هیچ اثر مخربی روی کودکان نمی‌گذارند. به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، این مقاله توسط جمعی از دانشجویان و دانشمندان این دانشگاه آماده شده و تحقیق اصلی در این مورد صورت گرفت که آیا بازی‌های ویدئویی باعث وجود تغییرات رفتاری در کودکان خواهد شد یا خیر. نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد این است که در چنین تحقیقاتی معمولا جامعه ی آماری بسیار کوچکی هدف قرار داده می‌شود اما این دفعه، گروه محقق این مقاله تحقیقات خود را روی جامعه ی آماری وسیعی انجام دادند و نتایج به دست آمده قابل توجه است.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۸ آذر

رئیس پليس فضای توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامی استان کردستان از شناسایی و دستگیری عامل برداشت غيرمجاز از حساب بانکی در کردستان خبر داد و گفت: علی رغم توصیه‌های مکرر پلیس فتا مبنی بر عدم در دسترس قرار دادن اطلاعات محرمانه ی شخصی از قبیل اطلاعات بانکی‌، متاسفانه شاهد این هستیم که افرادی با اعتماد بی جا به دوستان و آشنایان، متحمل ضرر و خساراتی می‌شوند که گاهی اوقات قابل جبران نیست.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۷ آذر

به گزارش مهر، محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه‌ی نشست صبحانه‌ی کاری اتاق بازرگانی در جمع خبرنگاران در پاسخ به مهر گفت: اجرای فاز عملیاتی طرح شناسه‌دار کردن گوشی‌های موبایل برای مبارزه با قاچاق در این فاز برای تمامی مدل‌های گوشی و تبلت برند اپل انجام می‌شود و خریدارانی که تا تاریخ ۱۴ آذر قصد خرید دارند باید به اصالت گوشی خریداری شده خود توجه کنند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۷ آذر

به گزارش مهر، حسین فلاح جوشقانی در حاشیه‌ی جلسه‌ی صبحانه‌ی کاری وزیر ارتباطات و معاونانش در اتاق بازرگانی، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار مهر، درمورد نحوه‌ی محاسبه‌ی نرخ‌های جدید اینترنت از سوی اپراتورهای اینترنتی برای کاربران ADSL گفت: تعرفه‌های جدید از ۱۰ آذرماه جاری لازم‌الاجر است و اپراتورهای اینترنت تا دو روز دیگر زمان دارند که جدول تعرفه‌های جدید خود را مطابق با سرعت در نظر گرفته شده در این مصوبه، برای کاربران اینترنت اعلام کنند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۷ آذر

به گزارش مهر، محمدجواد آذری جهرمی در جلسه‌ی صبحانه‌ی کاری اتاق بازرگانی گفت: دستور قضایی برای بسته شدن اپلیکیشن اسرائیلی ویز و اجرای آن به اعتماد عمومی صدمه زد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۷ آذر

به گزارش مهر، فعالان حوزه‌ی فناوری اطلاعات مشکلات این صنف را در جلسه‌ی صبحانه‌ی کاری وزیر ارتباطات در اتاق بازرگانی مطرح کردند.
موضوع نبود قانون مالکیت معنوی در این حوزه، الزام برای دریافت مجوزهای متعدد برای کسب و کارها، نبود معافیت‌های مالیاتی و عدم حمایت از حضور شرکت‌های فناوری اطلاعات در مجامع بین‌الملل از سوی دولت، از جمله چالش‌های پیش روی این صنف است که در این جلسه برای دریافت راه حل به محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات عنوان شد.

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۷ آذر

Amazon Web Services، خدمات رایانش ابری را برای شرکت‌هایی که نیاز به ارائه‌ی حجم بالایی از ویدئو در سراسر جهان دارند جذاب‌تر می‌کند. این شرکت به تازگی مجموعه‌ای از خدمات رسانه‌ای AWS را اعلام کرد که برای راحت‌تر کردن رمزنگاری و ارائه‌ی ویدئو در سراسر اینترنت با استفاده از قدرت رایانش ابری طراحی شده‌اند. همه‌ی این‌ها بر اساس تصاحب اپراتور رایانش ابری Elemental است، استارتاپی که در ارائه‌ی این خدمات هم به عنوان یک شرکت مستقل و هم به عنوان بخشی از AWS متخصص است.

ادامه مطلب